Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#1631568
Ik had bij Lupa een complete pens besteld. De pens werd geleverd in een soort van vuilniszak en was bijzonder zwaar. Er zat er een tussen van wel zeker 18 kilo. Opvallend was dat de pens echt hééél erg stonk, veel maaginhoud had (onder andere een hele hoop kiezels) en nog iets waarvan de herkomst mij niet bekend is. Ook zat er echt heel veel vet in de pens.

Eerder heb ik ook eens een complete pens gehad die echt geen vet bevatte en natuurlijk ook wel wat maaginhoud maar dit was gewoon niet normaal meer. De helft van de pens was vet en maaginhoud.

Is dit normaal bij pens van Lupa of heb ik gewoon pech gehad?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1631571
wow 18 kilo :o
heb 1x een hele pens gehad, een biologische, hoeveel die woog weet ik niet meer maar die rook gewoon naar pens en gras, verder haast geen vet..
Door Benjy en Misty
#1631576
Kijk, de geur, dat weet je gewoon als barfer en vind ik echt niet erg maar deze was gewoon niet te harden. Er zat ook een of ander roze en zacht weefsel tussen wat ik bij die andere pens niet heb gehad. Misschien hoort het zo hoor, ik weet het niet maar die bende kiezels. Nee. Mijn honden hebben een RVS voerbak van ca. 30 cm doorsnee en die was tot aan de rand toe gevuld met maaginhoud.
Door orinake
#1631585
Benjy en Misty schreef: Kijk, de geur, dat weet je gewoon als barfer en vind ik echt niet erg maar deze was gewoon niet te harden. Er zat ook een of ander roze en zacht weefsel tussen wat ik bij die andere pens niet heb gehad. Misschien hoort het zo hoor, ik weet het niet maar die bende kiezels. Nee. Mijn honden hebben een RVS voerbak van ca. 30 cm doorsnee en die was tot aan de rand toe gevuld met maaginhoud.
Dit kan helaas gebeuren.
Een rund eet immers gewoon alles op.
wanneer je pens compleet toekrijgt ook altijd uitkijken naar bouten en dergelijke.
Ik koop men pensen ook compleet en daar haal ik regelmatig steentjes, vijzen, bouten enz uit.
Hier worden ze toch de dag zelf versneden dus dan haal ik alles er gewoon uit wat er niet hoort te zitten.
Als ik eentje toekrijg die te fel stinkt dan gaat die onvermijdelijk de vuikbak in.
Gelukkig heb ik dat maar 1 keer gehad en die heb ik de week nadien vervangen gehad. Mijn gebuur had er immers ook enkele en was gaan reclameren
Door Benjy en Misty
#1631589
Ok. Misschien toch even laten weten dan. De andere 2 hadden het namelijk niet. Die roken naar pens en hadden niet zoveel rotzooi. Ook die rozige inhoud was daar niet.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1631634
Benjy en Misty schreef: Kijk, de geur, dat weet je gewoon als barfer en vind ik echt niet erg maar deze was gewoon niet te harden. Er zat ook een of ander roze en zacht weefsel tussen wat ik bij die andere pens niet heb gehad. Misschien hoort het zo hoor, ik weet het niet maar die bende kiezels. Nee. Mijn honden hebben een RVS voerbak van ca. 30 cm doorsnee en die was tot aan de rand toe gevuld met maaginhoud.
Een echt verse pens ruik je natuurlijk wel maar hoort niet echt te stinken dat je ervan omvalt. Ik krijg hier wekelijk een hele pens en die kunnen inderdaad flink verschillen in gewicht. Persoonlijk heb ik liever de wat lichtere, want van die hele zware (grote wat ouder koe geweest waarschijnlijk) hou ik qua "vlees" niet meer over dan de lichtere pensen. Ze vullen alleen de kliko wat meer. Pensen met inhoud of die enkel leeggeschud zijn moet je altijd controleren op stenen, spijkers, stukken prikkeldraad enz.
Door Benjy en Misty
#1631727
Er is inderdaad heel wat in de kliko beland. Ik heb ondertussen toch maar even een mail gestuurd. Ben benieuwd naar de reactie.
Door Benjy en Misty
#1632338
Ik heb net een reactie gekregen. Jolanda vertelde me dat het inderdaad niet klopt en dat ze normaal gesproken er tussen uit gehaald zouden zijn. Bij de volgende bestelling zou ik een nieuwe krijgen, liet ze weten. 
Gebruikersavatar
Door kira
#1632856
Ik heb altijd hele mooie pensen vanaf Lupa, zit eigenlijk nooit wat in, in de boekmaag wel eens een steentje zo'n kleintje. Ben nog nooit bouten, ijzerdraad e.d. tegengekomen. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit iets van een pens in de kliko gegooid. Dus denk inderdaad dat er dan normaal "gesorteerd" wordt.
Door Benjy en Misty
#1632871
Fijn om te weten dat het dus om een vergissing ging. Het was echt bagger. Gelukkig waren de eerste 2 wel goed want ik geloof dat ik het anders voor gezien had gehouden, zo smerig!  :-X Maar goed, waar gewerkt wordt...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door