Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door schnitzel
#1632281
Hallo allemaal,

Allereerst wilde ik even melden dat mijn hondje Nietzsche sinds gister genezen is van demodex!
Een afkrabseltje wees dat ze geen demodex-mijten meer bij zich draagt... feest dus!

Maar helaas heeft ze nu een ander kwaaltje waar ik me niet echt raad mee weet:

Tot drie keer toe heeft ze grote rode bulten tussen haar teentjes gekregen. Meestal slonken die vanzelf, geen probleem dacht ik dus..
Nu kreeg ze er vorige week in één keer 2 achter elkaar; ze komen heel snel opzetten en het ziet eruit als een grote paars/rode bult die op knappen staat...
Op een gegeven moment ging het een klein beetje open en kwam er een beetje bloed uitzetten, meer niet.. De dagen erna slonk het beetje bij beetje, maar aan de andere voet kreeg ze er nóg een... Toch maar even naar de dierenarts geweest gister... Ging voor het eerst naar deze man,.. wat een ontzettende l*l was dat! Zo'n bot en kortaf iemand had ik nog nooit meegemaakt...
Maargoed, de arme schat schijnt dus tussenteen-eczeem te hebben, dit komt volgens de DA door nat gras... de enige tip was om na het wandelen in nat gras de pootjes goed te fohnen...

Na deze korte uitleg Nietzsche  zonder pardon (en uitleg over wat het was) een prik in dr achterste gestoken...
Toen ik ernaar vroeg 'een ontstekingsremmer' met een blik erbij alsof ik achterlijk ben....
En verder kreeg ik een spray (prednocutin forte) mee waarmee ik iedere dag 2 x moet sprayen, + 2 strips dexamethason....
Nu vind ik het wel prettig om te weten wat ik mijn dier geef voordat ik d'r volstop met allerlei rare onzin, dus ik heb ge-googled:

die spray is een hormoonspray met prednison, en die pilletjes is iets dat wordt voorgeschreven bij allerlei allergische reacties, en nog heel veel meer medische termen waar mijn wenkbrauw zich alleen maar meer van omhoog trekt...

hier een link: http://diergeneesmiddelen.info/bestanden/Dexamethason.html

ik schrok me rot van al die bijwerkingen! ik moet ze van de DA om de dag geven,  en er zitten 20 pilletjes in.. dat betekent dus dat ik 40 dagen bezig ben met die rommel... ik heb geen flauw idee of ik het moet gebruiken tot het over is, of dat het een soort kuur is die je af moet maken...

heeft een van jullie hier misschien ervaring mee? ik wacht nog even met geven voordat ik meer weet denk ik....

bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1632340
Met het oog op die snel opkomende bulten zou ik denken dat ze wat makkelijk een grasaar opvangt die er met mazzel weer uitkomt als de bult open knapt. Ik zou vooralsnog die pillen even laten voor wat ze zijn :-\
Door smulpaap
#1632369
mijn engelse bulldog had er ook erg veel last van toen ze nog brok at ,we zijn eerst overgestapt op kvv (carnibest ,haaksbarf ) en even later op barf , vanaf die tijd zie ik het gelukkig nooit meer ,,, en ja die ""behandelingen "" die kreeg onze bull dus ook , het ging dan even goed maar al snel kwam het weer terug , wat ik ook wel deed was een badje van biotex bv of betadine en dan even weken en daarna goed droogdeppen en sudo creme erop , maar dat hielp natuurlijk alleen als de t.t ontsteking nog maar net op kwam zetten
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door