Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#1632176
Mijn trutje Zoë is altijd al moeilijk met eten, maar sinds een paar weken wil ze bijna alleen nog maar kvv eten. Van de kvv gaat haar voorkeur dan ook nog eens uit naar smuldier. Wel eet ze graag nog kippennekken en kipkarkassen, en eendenruggen en eendennekken in wat mindere mate.
Het is vooral het spiervlees wat ze niet ziet zitten, ze houdt niet van rund, paard, kangoeroe, geit. Wel heeft ze graag hert. Het is een rare meid.
Zijn er mensen die tips hebben, of is het niet erg dat ze nu weer meer kvv eet in combinatie met een aantal keren in de week vleesbot?

groetjes van Hanna.
Door Lizzy
#1632181
Nou goed, ik zou daar natuurlijk helemaal niet blij mee zijn. En mijn honden krijgen ook gewoon niet de gelegenheid om KVV lekkerder te vinden, ze krijgen gewoon alleen barf. Dat zou je dus kunnen doen. Haar niet meer de kans geven om zich aan te stellen. Gewoon alleen nog maar barf happen. Maar ik weet niet hoe jij daar zelf tegenover staat. Als je toch persee KVV wilt blijven geven, dan kun je natuurlijk Smuldier geven en daarnaast dus zoveel mogelijk dingen die ze en lust en die niet in Smuldier zitten. Dus een kipkarkasje, eendennekje is prima. Ik zou echter niet alleen vleesbot geven. Lust ze vis? Dan zou ik ook wat sardien bijv. geven. En misschien wat groenten. En wat hert. En dan 2 eitjes per week ofzo.
Door hannabelgje
#1632214
Ze krijgt ongeveer 1X per twee weken makreel dat eet ze ook. De ene keer wat beter dan de andere keer. Groenten hoeft ze ook niet. Ze eet wel zelf gras. Ze lust ook graag orgaanvlees, maar dat zit al genoeg in de smuldier vind ik.
Eieren die verslindt ze echt, maar ik geloof dat ze maar 1 eitje in de week mag hebben. Het trutje weegt maar 15 kg.
Ga nu ook kipfilet bestellen bij lupa, dat eet ze vaak ook goed.
Het is gewoon een eetdrama op pootjes.

groetjes van Hanna.
Door *Natasja*
#1632499
Heb je al geprobeerd om het spiervlees even te overgieten met gekookt water? Benthe van mij is ook zo'n muts met spiervlees, maar als ik het op deze manier doe, eet ze het meestal wel op.
Door hannabelgje
#1632529
Ik ga het proberen. Ik dacht dat honden geacht werden dol te zijn op spiervlees.

groetjes van Hanna.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door