Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1631197
Ik weet eerlijk gezegd niet of het schadelijker of minder schadelijk is dan een andere pijnstiller. Mijn ervaring is helaas niet goed. Het werkte bij mijn hond gewoon niet goed. Hij doet het -tig keer beter op Metacam. Maar ja, ik hoor dezelfde positieve verhalen van mensen dus het zal zeker hond-afhankelijk zijn.
Door nolly
#1631218
Volgens mijn dierenarts is het allemaal hetzelfde. Aleen is het makkelijker om het 1 x p. mnd te geven. Mijn Gabber heeft sinds kort ook trocoxil , omdat ik er goede berichten over heb gelezen.Ikzelf vind , dat het niet beter helpt . Zeker als het tegen het eind van de maand loopt een week voor  hij zijn pil weer moet nemen . Hij heeft altijd op de Metacam gestaan en ik overweeg om het weer terug te draaien. Of er moet inmiddels  een beter medicijn zijn tegen gewrichtspijnen.
Door Fynn
#1631275
Wij hebben voor Asani zo'n 9 maanden previcox gebruikt.
En zijn nu sinds 2 maanden over op trocoxil.
Ik heb zelf het idee dat het na een week of 2,5 minder werkt.
Asani gaat dan minder goed lopen veelmeer telgangen en schommelen.
Ik kan aan hem merken dat hij zich niet happy voelt.
Ik denk dat ik het nog een maand bekijk en anders ga ik terug naar previcox.

Groetjes Rian
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1631667
Trocoxil is niet minder schadelijk dan andere pijnstillers. Dit komt omdat de werking precies hetzelfde is, nl COX remmen. En COX remmen zorgt nu eenmaal voor meer maagzuurproductie en een verminderde nierdoorbloeding. De werkzame stof uit trocoxil bindt sterk aan eiwitten in het bloed, waardoor het 2 maanden werkzaam blijft.
Door pallas
#1631681
*Dorothea* schreef: Trocoxil is niet minder schadelijk dan andere pijnstillers. Dit komt omdat de werking precies hetzelfde is, nl COX remmen. En COX remmen zorgt nu eenmaal voor meer maagzuurproductie en een verminderde nierdoorbloeding. De werkzame stof uit trocoxil bindt sterk aan eiwitten in het bloed, waardoor het 2 maanden werkzaam blijft.
Do, zou het dan raadzaam zijn om Nox op een barfnierdieet te zetten?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1631709
pallas schreef: Do, zou het dan raadzaam zijn om Nox op een barfnierdieet te zetten?
Nee, zou ik niet doen. Het is wel raadzaam om gewoon eens per jaar bloed af te nemen. Sita zit nu al ruim 2 jaar permanent op de pijnstillers en het gaat nog steeds prima. Ik had haar even een weekje op een andere pijnstiller, toen ging ze gelijk meer drinken en had een ureum van 16. Nu weer terug op de previcox en het vele drinken is gelijk weer over.
Door pallas
#1631716
*Dorothea* schreef: Nee, zou ik niet doen. Het is wel raadzaam om gewoon eens per jaar bloed af te nemen. Sita zit nu al ruim 2 jaar permanent op de pijnstillers en het gaat nog steeds prima. Ik had haar even een weekje op een andere pijnstiller, toen ging ze gelijk meer drinken en had een ureum van 16. Nu weer terug op de previcox en het vele drinken is gelijk weer over.
Bloed afnemen gebeurd 2 keer per jaar. Haar waarden zijn ook voor dat ze begon bepaald zodat we een goed vergelijk hebben.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1631722
pallas schreef: Bloed afnemen gebeurd 2 keer per jaar. Haar waarden zijn ook voor dat ze begon bepaald zodat we een goed vergelijk hebben.

Mooi zo, zo lang de waardes goed blijven zou ik geen nierdieet geven.
Door hannabelgje
#1631992
Mijn DA raad het sterk af, juist omdat het zo lang werkt. Hij vind het gevaarlijk spul. Als er bijwerkingen ontstaan is het leed volgens hem niet te overzien. Hij vond het niet beter werken dan rimadyl. Ook vond hij de prijs belachelijk. Ik heb er dus maar vanaf gezien.

groetjes van Hanna.
Door Sella
#1632359
Ik ben er mee gestopt omdat het met 10 dagen alweer begon uit te werken., na de operatie van 27 april moest hij ook een trocoxil en heeft hij een erge darmbloeding gehad. En je kan het er niet meer uithalen. Ik ben weer terug naar previcox en ben aan het onderzoeken of goudacupunctuur een oplossing zou kunnen zijn.
Door Fynn
#1632376
hannabelgje schreef: Mijn DA raad het sterk af, juist omdat het zo lang werkt. Hij vind het gevaarlijk spul. Als er bijwerkingen ontstaan is het leed volgens hem niet te overzien. Hij vond het niet beter werken dan rimadyl. Ook vond hij de prijs belachelijk. Ik heb er dus maar vanaf gezien.

groetjes van Hanna.
Wij gebruikte hiervoor previcox en dat is duurder dan trocoxil.
Dan had ik 30 tabletten voor 66 euro en Asani gebruikt dagelijks 1 tablet.
Nu betaalde ik voor 3 tabletten trocoxil €139,00.

Groetjes Rian
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door