Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1631250
lightning schreef: 1,5 jaar een border collie overleden aan barf bot. altijd op kvv als pup de laatste jaar van zijn leven barf. verder heb ik alles nog lopen
Ik wil daar toch graag voor de volledigheid bij vermelden dat het hier om een totaal ongeschikt bot ging, namelijk runderrib. Dat is geen barfbot, dat is een ongeschikt te hard bot. Dat lijkt me voor 'the records' wel goed te vermelden.
#1631267
Lizzy schreef: Ik wil daar toch graag voor de volledigheid bij vermelden dat het hier om een totaal ongeschikt bot ging, namelijk runderrib. Dat is geen barfbot, dat is een ongeschikt te hard bot. Dat lijkt me voor 'the records' wel goed te vermelden.
dus? dat weten de meeste wel moet ik het dan iedere keer vermelden doet nogal erg zeer als je het iedere meer inwrijft
#1631279
lightning schreef: dus? dat weten de meeste wel moet ik het dan iedere keer vermelden doet nogal erg zeer als je het iedere meer inwrijft
Wij krijgen wekelijks tientallen nieuwe leden. Dus hoe vervelend ook: dat weten de meeste mensen niet. En als jij zelf vermeld dat je hond helaas is overleden door het eten van een runderbot, dan hoef ik dat niet te doen.  Maar nu doe ik dat wel en blijf ik dat doen omdat ik het niet juist vind wanneer er een foute voorstelling van zaken gegeven wordt en nieuwe mensen ten onrechte schrik aan wordt gejaagd. Want het laatste wat ik wil is jou kwetsen of het je inwrijven. Maar dingen moeten wel neergezet worden zoals ze zijn.
#1631285
Lizzy schreef: Wij krijgen wekelijks tientallen nieuwe leden. Dus hoe vervelend ook: dat weten de meeste mensen niet. En als jij zelf vermeld dat je hond helaas is overleden door het eten van een runderbot, dan hoef ik dat niet te doen.  Maar nu doe ik dat wel en blijf ik dat doen omdat ik het niet juist vind wanneer er een foute voorstelling van zaken gegeven wordt en nieuwe mensen ten onrechte schrik aan wordt gejaagd. Want het laatste wat ik wil is jou kwetsen of het je inwrijven. Maar dingen moeten wel neergezet worden zoals ze zijn.
als er vragen zijn kunnen mensen dat altijd stellen. het stond niet in de poll dat ik het moest gaan uitleggen hoe en wat. zou het er staan leg ik het zelf wel uit. maar ik loop nu al bijna 3 jaar rond met het nare gevoel en nog heb ik er nachtmerries van :'( en nog kan ik er spontaan om janken omdat ik weer dingen hoor die ik toen hoorde. dingen knappen in wendig en zo. daar probeer ik mee te leven ondanks dat het moeilijk voor me is. en nu reageerde jij en doe ik liever zelf als er vragen zijn of het anders is de poll formuleren dan had ik het meteen uitgelegd.
#1631293
lightning schreef: als er vragen zijn kunnen mensen dat altijd stellen. het stond niet in de poll dat ik het moest gaan uitleggen hoe en wat. zou het er staan leg ik het zelf wel uit. maar ik loop nu al bijna 3 jaar rond met het nare gevoel en nog heb ik er nachtmerries van :'( en nog kan ik er spontaan om janken omdat ik weer dingen hoor die ik toen hoorde. dingen knappen in wendig en zo. daar probeer ik mee te leven ondanks dat het moeilijk voor me is. en nu reageerde jij en doe ik liever zelf als er vragen zijn of het anders is de poll formuleren dan had ik het meteen uitgelegd.
Ik vind dat echt heel verdrietig voor je :'(. En het is allemaal heel triest :'(. Maar ik kan niet toestaan dat er op mijn forum staat "overleden aan een BARF bot" terwijl dit niet de juiste voorstelling van zaken is. Mensen gaan dan niet aan jou vragen wat er gebeurd is. Mensen zien staan "dood door BARF bot". Dat zien ze staan en dat blijft hangen. En ik vind het niet fair om mensen die net begonnen zijn met zelf samenstellen of mensen die willen gaan zelf samenstellen onterecht angst in te boezemen. Dus ja, ik vind het heel vervelend dat het je kwetst.... Je zou het zelf kunnen voorkomen door in ieder geval niet meer te schrijven dat het om een BARF bot ging.
#1631297
Lizzy schreef: Ik vind dat echt heel verdrietig voor je :'(. En het is allemaal heel triest :'(. Maar ik kan niet toestaan dat er op mijn forum staat "overleden aan een BARF bot" terwijl dit niet de juiste voorstelling van zaken is. Mensen gaan dan niet aan jou vragen wat er gebeurd is. Mensen zien staan "dood door BARF bot". Dat zien ze staan en dat blijft hangen. En ik vind het niet fair om mensen die net begonnen zijn met zelf samenstellen of mensen die willen gaan zelf samenstellen onterecht angst in te boezemen. Dus ja, ik vind het heel vervelend dat het je kwetst.... Je zou het zelf kunnen voorkomen door in ieder geval niet meer te schrijven dat het om een BARF bot ging.
met 1 ding ben ik het wel met je eens dat ook ik mensen geen angst wil aan doen want dat is niet mijn bedoeling. helaas worden die botten wel als barf verkocht vandaar dat ik het zo omschreven heb. ook ik weet nu dat ze niet geschikt zijn en ik heb geleerd van hele harde les. dan zou er ook wat andere dingetjes veranderd moeten worden op je site. ik bedoel er staan van wat leveranciers hun hele lijst op het forum wat ze verkopen onder de naam barf. misschien er ook achter zetten NIET geschikt als barf bot? zou dat niet ook een idee zijn? misschien om op deze manier nader tot elkaar te komen? want vind het ander heel klein beetje krom als ik het niet mag schrijven maar staat dan misschien wel vermeld als lijst ergens? geen idee hoor probeer nu mee te denken :-[
Laatst gewijzigd door lightning op wo 26 mei 2010, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#1631303
lightning schreef: met 1 ding ben ik het wel met je eens dat ook ik mensen geen angst wil aan doen want dat is mijn bedoeling. helaas worden die botten wel als barf verkocht vandaar dat ik het zo omschreven heb. ook ik weet nu dat ze niet geschikt zijn en ik heb geleerd van hele harde les. dan zou er ook wat andere dingetjes veranderd moeten worden op je site. ik bedoel er staan van wat leveranciers hun hele lijst op het forum wat ze verkopen onder de naam barf. misschien er ook achter zetten NIET geschikt als barf bot? zou dat niet ook een idee zijn? misschien om op deze manier nader tot elkaar te komen? want vind het ander heel klein beetje krom als ik het niet mag schrijven maar staat dan misschien wel vermeld als lijst ergens? geen idee hoor probeer nu mee te denken :-[
Ik kan helaas niet voorkomen dat knullerige rauw/vers handel-verkopertjes de verkeerde botten verkopen. Dat ik daar van baal, dat moge duidelijk zijn maar ik kan het helaas niet voorkomen of verbieden. En vers/rauw winkeltjes verkopen die zooi omdat het gekocht wordt door de mensen, zo simpel is het. Daarom heb ik het 'honden en het eten van botten' document in 2003 geschreven en staat dat met prikker in de BARF bibliotheek. En er wordt in diverse topics ook weer naar dit document gelinkt. Ik kan er helaas niet zoveel aan doen dat weinig mensen het ook echt lezen. Of het wel lezen maar denken "wat een zaikerd is dat toch, die Lizzy" (want ik ben al zoooo vaak beschuldigd van het feit dat ik zeur en mensen bang maak met mijn waarschuwingen voor allerlei botten - niet hier op Barfplaats maar wel daarbuiten). En er zijn zat mensen die op andere fora lezen dat ze dit soort botten wel prima kunnen voeren. En dus voeren mensen ze, en zullen ze ze blijven voeren. Tot ze misschien net zo'n vreselijk ongeluk meemaken als jij... Wat God verhoeden. Dus ik doe wat ik kan. Maar helaas houd het voor mij op bij mijn niet-aflatende waarschuwingen voor ongeschikte botten in alle topics waar dat maar toepasselijk is. En bij het schrijven van documenten waar in staat waar je voor uit moet kijken.
#1631304
lightning schreef: met 1 ding ben ik het wel met je eens dat ook ik mensen geen angst wil aan doen want dat is mijn bedoeling. helaas worden die botten wel als barf verkocht vandaar dat ik het zo omschreven heb. ook ik weet nu dat ze niet geschikt zijn en ik heb geleerd van hele harde les. dan zou er ook wat andere dingetjes veranderd moeten worden op je site. ik bedoel er staan van wat leveranciers hun hele lijst op het forum wat ze verkopen onder de naam barf. misschien er ook achter zetten NIET geschikt als barf bot? zou dat niet ook een idee zijn? misschien om op deze manier nader tot elkaar te komen? want vind het ander heel klein beetje krom als ik het niet mag schrijven maar staat dan misschien wel vermeld als lijst ergens? geen idee hoor probeer nu mee te denken :-[
Wat die verkopers betreft daar hebben wij natuurlijk geen invloed op wat die als wat verkopen. Enigste oplossing daarvoor zou zijn dat we helemaal geen adressen meer vermelden op deze site en daarmee helpen we ook niemand. Wat al wel jaren bestaat is het bottendocument, waar al net zolang als dat die bestaat wordt gewaarschuwd voor deze botten en tevens wordt er al jaren op het board afgeraden deze botten te voeren, dus ook al ten tijde dat jij runderribben voerde.
Hoe iemand iets noemt en waar die het voor verkoopt mag nooit een excuus zijn. Als je BARF voert neem je het heft in eigen handen en ben je ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor wat je voert. Persoonlijk vind ik het dan ook een zwaktebod van je om nu deze site min of meer de schuld te geven van het afschuwelijke wat jouw hond is overkomen.

Als jij in je postings gewoon verteld dat je hond is overleden nadat er een stuk runderrib een aantal dagen in zijn darm heeft vastgezeten, dan zal niemand de behoefte voelen om je te corrigeren.
#1631309
ik bedoelde het niet geheel zo. ik bedoelde ook niet om geen adressen neer te zetten maar het is jou/jullie forum dus mag je een lijst die hier gewoon op het forum staat toch aanpassen met de woorden" niet geschikt als barf voer zie" die link er achter? eventueel mijn link er achter? staat hier ook wel op de site...

je melde zelf al dat je het niet wilde dat er zo over barf werd gesproken terwijl het ene ongeschikt bot was. dan mag je ook achter dit soort botten er ook dit soort dingen schrijven? beter niet te geven bla bla bla??


pffeww heb moeite om het duidelijk uit te leggen om het over te brengen wat ik bedoel ben niet zo goed in woordjes :-[
#1631317
lightning schreef: ik bedoelde het niet geheel zo. ik bedoelde ook niet om geen adressen neer te zetten maar het is jou/jullie forum dus mag je een lijst die hier gewoon op het forum staat toch aanpassen met de woorden" niet geschikt als barf voer zie" die link er achter? eventueel mijn link er achter? staat hier ook wel op de site...

je melde zelf al dat je het niet wilde dat er zo over barf werd gesproken terwijl het ene ongeschikt bot was. dan mag je ook achter dit soort botten er ook dit soort dingen schrijven? beter niet te geven bla bla bla??


pffeww heb moeite om het duidelijk uit te leggen om het over te brengen wat ik bedoel ben niet zo goed in woordjes :-[
We hebben en bottendocument en daarin waarschuwen we. We kunnen niet bij iedere leverancier gaan kijken hoe of wat wat die verkoopt en hoe die het noemt. Dat is niet onze verantwoordelijkheid en ook nog eens onbegonnen werk. We waarschuwen de mensen zoveel mogelijk (ook jij was persoonlijk gewaarschuwd) , maar als die er dan weinig tot niets mee doen, dan kunnen wij dat ook niet helpen. Mensen moeten zich inlezen in de materie.
#1631330
Ik vind dat er meer dan voldoende gewaarschuwd wordt op het forum voor het voeren van dingen als runderribben. Wat een aanbieder van BARF verkoopt, daar kun je BARF-plaats niet verantwoordelijk voor houden. Er zijn meer dan voldoende topics te vinden over dit onderwerp, en in ieder onderwerp wat er over geopend wordt, wordt er weer opnieuw gewaarschuwd.

Maar ja, zolang mensen zo eigenwijs blijven om (enkele) runderribben te blijven voeren ondanks alle waarschuwingen... Laatst was er weer een topic, en wéér was er iemand die beweerde dat haar honden een runderrib wel aankonden  :-X En ja, 99 van de 100 keer gaat het goed, maar je zult maar (zoals jij) die ene zijn bij wiens hond het misgaat... 
#1631403
lightning schreef: nou persoonlijk is via pb. maar goed. het zij zo. als mensen liever hebben dat ik niet meer post ook best. want dit voelde aan als de 2de sneer en zeer deed het al. maar goed ik laat het rusten nu. is geheel oftopic namelijk.
Nier per pb, maar in een geheel eigen topic. http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg771460 zo'n 4 maanden voordat je hond kwam te overlijden.


Niemand zegt dat je niet mag posten en niemand is er op uit om je een sneer uit te delen. Maar het is prima. We laten het weer rusten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door