Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#1631201
Ik vraag me af wat magere vleessoorten zijn en vette, aangezien ik bij Bub daar goed op moet letten in het menu.
Kunnen mensen hier die dat weten een soort lijstje maken van mager naar vet?
dankje alvast  ;)
Door Lizzy
#1631228
Dit is lastig. Want als je een stuk kip neemt waar veel vel aan zit: is het vet. Terwijl het vlees alleen mager is. Je hebt magere stukken geitenvlees. Maar dat is ontzettend duur dus het geitenvlees dat wij kopen, bevat vaak veel vet. En dan valt het weer in de categorie vet. Pens kan ontzettend mager zijn. Maar heb je pens waar grote dikke randen wit vet aan zit, ja, dan valt het onder vet vlees. Je hebt magere stukken rundvlees. En je hebt heel vette stukken rundvlees. Longhaas is betrekkelijk mager bijvoorbeeld, maar gemiddelde stukken kopvlees bevatten veel vet.

Mager:
kip
kalkoen
hert
wild
konijn
parelhoen
paard
rund

Vet:
lam
geit
gans
eend
tong (de tong uit de bek van het dier is altijd vetter dan gewoon spiervlees)
rund
Door BubbaBling
#1631230
Dankje Lizzy  :)
Ik moet vetter gaan voeren alleen zit met allergien van Bubba, dus lam en rund vallen al af.
Ik denk dat ik eend ga geven samen met zalm erbij en eens kijken hoe hij het daar op doet.

Bedankt voor je uitleg, het is een stuk duidelijker voor me  ;)
Door BubbaBling
#1634804
Fido schreef: zalm, makreel en haring valt onder de vette vissoorten. Juist deze vissoorten bevatten veel EPA DHA wat enorm goed is!
Hij is waarschijnelijk allergisch voor zalm  :-[
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door