Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door cindy1986
#1630397
Mi-Lan loopt sinds zondag niet lekker met zijn rechterachterpoot. Zaterdag hebben we een wandeling gehad met een grote groep andere honden, en toen we thuis waren had hij een stokje/doorn o.i.d. in zijn voetzooltje zitten. Deze heb ik eruitgehaald en ik dacht dat het hieraan lag. Verder regelmatig voetje in een sodabadje gehad en daarna calendula-zalf erop gesmeerd, waarna ik hem een sokje aandeed (hij vindt calendula-zalf lekker en hij blijft aan zijn voetje bijten). Gisteren liep hij alweer iets beter, maar hebben we hem zoveel mogelijk in de tent gelaten (ik had een wedstrijd met Jessy en hij was mee). Vandaag hinkt hij nog steeds en ik merk ook dat hij zich niet zo heel fijn voelt (achter in de tuin gaan liggen, terwijl hij normaal altijd vlak bij ons op het terras ligt). Ik heb zijn voet net even met de douche afgespoeld en alle haren opzij geschoven. Hij heeft dus een wondje (zelf veroorzaakt door het bijten denk ik) boven zijn voet en het achterste gedeelte van het achterste voetzooltje is roze i.p.v. zwart. Het lijkt alsof het zwarte gedeelte is afgeschaafd. Dit had hij een tijdje geleden ook na het fietsen. Nu zaten we na die wandeling op een terras met grind, en het kan natuurlijk ook best zijn dat hij daar zijn voetzooltje aan heeft geschaafd.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Door pallas
#1630618
Tis mooi droog weer, ik zou het gewoon zo laten. Dan geneest het meestal het snelste.
Honingzalf wil nog wel een wat verlichting brengen, maar ik heb er zelf geen ervaringen mee.
Door Sella
#1630678
Ik smeer honingzalf en bij het uitlaten doe ik even een schoentje aan.
Als ik dat niet doe gaat mijn hond manken.
Door tt-tjes
#1630745
Fjurdy heeft het ook wel eens dat hij een voetzooltje, hij blijft er echter dan zelf ook aan knagen. Ik smeer er dan zeker een week een paar keer per dag honingzalf op. Werkt echt goed.
Door cindy1986
#1632140
Inmiddels is het plekje nog groter geworden omdat hij eraan likt.
Ik zit er toch over te denken om vandaag naar de dierenarts te gaan, aangezien hij ook heel erg rustig is voor zijn doen en je merkt dat hij pijn heeft.
Door cindy1986
#1632431
Terug van de dierenarts en is maar goed dat ik naar een andere da heb gebeld of ik meteen langs kon komen (mijn da had geen ruimte, moest ik vanavond naar een inloopspreekuur). Hij heeft er zo aan zitten likken vannacht dat de wond zich nu over een heel groot deel van de achterpoot heeft verspreid. Antibiotica en Rimadyl meegekregen en hij heeft een injectie met een pijnstiller gekregen. Het was duidelijk dat hij heel erg veel pijn had.
Hij moet minimaal 10 dagen rust houden, dus niet wandelen of iets dergelijks. Ik heb een kap van iemand geleend, maar hij kan er toch nog bij. Heb ik dan een grotere kap nodig? En hebben mensen ervaring met zo'n Mooncollar? Werkt dat beter?
Door tt-tjes
#1632797
Een mooncollar ken ik niet, maar kun je er geen oude katoenen sok omheen doen, zodat hij er niet bij kan.
Veel sterkte met het ventje.
Door cindy1986
#1633177
tt-tjes schreef: Een mooncollar ken ik niet, maar kun je er geen oude katoenen sok omheen doen, zodat hij er niet bij kan.
Veel sterkte met het ventje.
Volgens de dierenarts was het beter als de wond bleef luchten. Ik heb de afgelopen dagen katoenen zomersokjes van mezelf aangedaan bij hem, maar dan bijt hij er nog steeds op, en die wond houdt dat niet tegen. Waterdicht en stevig zou het beste zijn, maar dan lucht het weer niet.

Ik kan een bredere kap van iemand anders lenen, die haal ik morgen op, dus hopen dat hij er dan niet bij kan. Vanavond slaapt hij gewoon bij ons op de slaapkamer, dan kunnen we bijten nog enigszins in de gaten houden.
Door cindy1986
#1634207
DJ en Doerak schreef: Hé wat balen, hoop dat het intussen ietsje beter gaat?! Veel sterkte gewenst met hem! Geef hem maar een extra makreel van me  ;) ;D, groetjes!
Het gaat nog niet super goed, maar er zit sinds vanmiddag wat leven in. Hij is net zelfs op de bank gesprongen voor een knuffel, terwijl hij de afgelopen dagen zielig in een hoekje lag. Eten wil hij helaas nog niet echt. Gisteren 100 gram eend gehad (normaal krijgt hij 500 gram per dag), de dag ervoor had hij niets gegeten. Gisteren heb ik brokken geprobeerd (die gebruik ik af en toe als beloning), en die eet hij wel. Nou ja, ik ben al blij me alles wat hij eet, dus hij heeft daar een handje van gehad. Vanavond ook weinig gegeten, maar we proberen het straks gewoon nog een keer.
Door DJ_Doerak_Tucker
#1634263
Brokken als beloning  >:(  ;). En een penstaafje ofzo gaat er ook niet in? Daar doen ze hier een moord voor. Je zou toch denken dat er al een ontsteking zit zo aan dat slome gedrag te zien. Hopen dat de ab zijn werk snel gaat doen! Heb je al getemperatuurd? Misschien heeft 'ie verhoging?
Door cindy1986
#1634376
DJ en Doerak schreef: Brokken als beloning  >:(  ;). En een penstaafje ofzo gaat er ook niet in? Daar doen ze hier een moord voor. Je zou toch denken dat er al een ontsteking zit zo aan dat slome gedrag te zien. Hopen dat de ab zijn werk snel gaat doen! Heb je al getemperatuurd? Misschien heeft 'ie verhoging?
Ja, hij heeft ook een ontsteking. Hij heeft woensdagnacht heel erg zitten knagen aan zijn poot, waardoor hij tot aan zijn knie allemaal wondjes heeft zitten, die zijn gaan ontsteken. Hij heeft dus antibiotica en Rimadyl. Pensstaafje wou hij van de week niet, nu lust hij wel weer koekjes. Alleen zijn eigen eten dus niet helemaal. Na 2 stukken heeft hij geen zin meer.

Maar hij heeft net alweer even gespeeld :) Was maar heel kort, maar gaat de goede kant op. Hij begint alweer wat levendiger te worden  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door