Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bascha
#1630331
Hallo allemaal,

Graag jullie mening.

Freule eet redelijk goed alleen heeft duidelijke voorkeur. Zodra ze echt moet kauwen, bijv omdat het vlees wat taaier is, hoeft mevrouw het niet. Spiervlees van een kalf eet mevrouw bijv niet.
Bot eet ze weer wel graag.
Ansjovis blieft ze ook niet , sardien weer wel.

Nu heb ik die runderlip, ook dat vindt mevrouw te veel kauw werk en dus eet ze het niet.
Is dit nu gewoon een verwend nest ? Of is het dan gewoon niet geschikt voor een teckel?
Als ik het klein maak in een keuken ap. eet ze het nog steeds niet. blijft natuurlijk wat taai, veel kauwen.

Maar ja, een karkas is ook kauwen en dat eet ze weer wel.

verder eet ze wel goed. alleen erg kieskeurig. Staan laten of later nog eens aanbieden heeft ook geen zin. Als ze het niet eet, eet ze het niet.

Soms wil ze wel eens een klein beetje eten,  als dan echter de ergste honger weg is laat ze de rest gewoon staan.

iemand tips? ideeën?

Antoinette
#1630406
:-[ sorry, ik zie het beeld voor me en ik vind het heel grappig, maar zo heb je je verhaal natuurlijk helemaal niet bedoeld!
Ik vind teckels geweldig, maar ik heb veel bewondering voor mensen die ook echt kiezen er een als huisdier te nemen...

Ik zal ook proberen een nuttige bijdrage te doen. Lexi leeft zich altijd vol overgave uit op haar kipkarkas, ook nu terwijl ze dankzij het wisselen bijna geen tand meer in haar bek heeft staan, maar met andere dingen zit ze vaak te mutsen. Bij haar helpt het als ik het vlees vastpak met een combinatietang. Ik denk dat ze de toegevoegde aandacht en de vergelijking met tug-of-war kan waarderen, want ze eet het dan wel op. Ik kan het vasthouden inmiddels weer afbouwen, veel dingen eet ze nu gewoon wel.
#1630447
ben er idd achter gekomen dat het vast houden wel wat wil helpen. dan wil ze wel iets eten....maar alleen voor de ergste honger en ansjovis al zou ik het vast houden en een dansje erbij doen.....nee, mot ze niet......

en ja soms is het ook wel grappig....huppel, huppel, o ik krijg eten, wat is dat? ja maar dat vreet ik niet.... ( ok ze likt er een keer aan maar daar blijft het dan ook bij)

nog nooit een hond gehad die vlees liet staan. Onze andere honden hadden liever buikpijn als dat ze iets van eten moesten laten staan. (vers vlees bedoel ik dan)

ze is dus vrees ik gewoon verwend....heb ik weer....een verwende eigenwijze teckel...net die ene heb ik... ;) ;) ;)
#1630475
Als je zeker weet dat gebit en kaken in orde zijn dan zou ik zeggen: verwend  :D
Logi, nu 3 1/2 maand, ong 7 kilo, knaagt pens, kopvlees, eendenruggen, konijnen als een pro. Dus dat kan jouw teckel ook, als ze dat wil.
Ze krijgt duidelijk aandacht met gemiep en gezeur dus ze heeft jou goed afgericht  :D
#1630513
ja, ze heeft ons goed getraind.
ging mij er meer over of er meer honden zijn die "taaier" vlees niet eten.
aangezien ze het ook niet eet als we het laten staan of later hetzelfde nog eens geven...ga ik ervan uit dat ze niet verhongerd want als ze echt honger heeft eet ze wel.

Ik probeer zo min mogelijk aandacht te geven aan het niet eten maar viel me op dat het altijd bij hetzelfde vlees is.

Zal het menu maar beetje aanpassen want runderlip eet ze dus echt niet...

en jammer als ik de rest dan ook weg kan gooien...
#1630521
HIer laten ze grote taaie stukken vlees ook voor wat het is. In stukken wordt het wel gewoon gegeten. Nadat een aantal na wat gekauw zo'n taai stuk in 1 x probeerde door te slikken heb ik me gewonnen gegeven en krijgen ze het in voor hun hapklare stukken.
Kalfsvlees vinden ze zowieso niet te pruimen, dus mede omdat het zo arm is en het wordt toch niet gewaardeerd ga ik daar geen moeite meer voor doen.
Door Lizzy
#1631272
bascha schreef: Hallo allemaal,

Graag jullie mening.

Freule eet redelijk goed alleen heeft duidelijke voorkeur. Zodra ze echt moet kauwen, bijv omdat het vlees wat taaier is, hoeft mevrouw het niet. Spiervlees van een kalf eet mevrouw bijv niet.
Bot eet ze weer wel graag.
Ansjovis blieft ze ook niet , sardien weer wel.

Nu heb ik die runderlip, ook dat vindt mevrouw te veel kauw werk en dus eet ze het niet.
Is dit nu gewoon een verwend nest ? Of is het dan gewoon niet geschikt voor een teckel?
Als ik het klein maak in een keuken ap. eet ze het nog steeds niet. blijft natuurlijk wat taai, veel kauwen.

Maar ja, een karkas is ook kauwen en dat eet ze weer wel.

verder eet ze wel goed. alleen erg kieskeurig. Staan laten of later nog eens aanbieden heeft ook geen zin. Als ze het niet eet, eet ze het niet.

Soms wil ze wel eens een klein beetje eten,  als dan echter de ergste honger weg is laat ze de rest gewoon staan.

iemand tips? ideeën?

Antoinette
Vaak is heel taai vlees ook niet zo best van kwaliteit. Zo heb je wel eens stukken kopvlees, die zijn ZO taai dat je daar zelfs met een vlijmscherp mes niet doorheen kom. Nou ja, en dat type vlees, zo ook kalfsvlees en zo ook lipvlees is taai, kwalitatief eigenlijk slecht en voedingsstoffentechnisch eigenlijk vrij waardeloos. Dus misschien heeft jouw hond gewoon smaak :biggrin2:
#1631545
tuurlijk......dat is het....het is niet voor niks een freule  ;) ;) ;)

ze heeft gewoon smaak.... 8) 8) 8)

eens kijken wat eet ze vanavond?? een hertenmedalion op een bedje van frisse sla?
:biggrin2: :biggrin2: :P :P
(hoe schrijf je dat ??)

hoe dan ook zal eens kijken wat we voor haar kunnen doen...lol...
#1642597
dat bedje sla was eigenlijk ook een grapje aangezien mevr gewoon ietsie verwend is.

los daarvan eet ze nu in geheel genomen zeer slecht ivm loopsheid. zelfs alles wat ze normaal heel graag eet.

hopen dat dit snel overgaat.


(ben toch altijd bang als een van mijn kinderen slecht eet ze iets te kort komen) (mij kinderen zijn 2 jongens van 7 en bijna 5 en een teckel dame van 9 maanden ;D :D ;D :D
Door Migudu
#1642601
Lizzy schreef: Vaak is heel taai vlees ook niet zo best van kwaliteit. Zo heb je wel eens stukken kopvlees, die zijn ZO taai dat je daar zelfs met een vlijmscherp mes niet doorheen kom. Nou ja, en dat type vlees, zo ook kalfsvlees en zo ook lipvlees is taai, kwalitatief eigenlijk slecht en voedingsstoffentechnisch eigenlijk vrij waardeloos. Dus misschien heeft jouw hond gewoon smaak :biggrin2:
Is dat dan het verschil tussen A en B kwaliteit?
Sorry dat ik er even tussenkom hoor.. :biggrin2:

Groetjes,
Gerda
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door