Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jelle01
#1612521
Ik geef soms geitenvlees aan mijn honden maar de laatste tijd zit er toch wel héél veel vet aan.
Vandaag had ik op 1 kg geitenvlees : 300 gram vet en 700 gram vlees.
Ervaren jullie dit ook ?
Door miik
#1612538
Ja, geitevlees is erg vet, dat is vrij normaal.
Maar "hoeveel" vet eraan zit dat verschilt per leverancier.
Ik heb weleens 50/50 gehad, tja, dat heb ik liever niet, dus haal ik daar een geit meer.
Door ulla
#1613372
Ik voer wel geit,maar haal het meeste vet weg,iets vet mag wel.
Het vet doneer ik aan de kippen, en parelhoenders. :biggrin2:
Door judith1967
#1613439
Ik had 12 kilo geitevles en heb daar ong.2 a 3 kilo vet vanaf gehaald.

Dat glanzende vet knip ik weg en dat echte witte vet ,als dat niet te veel en grote stukken zijn,laat ik zitten
Door Emmanuelle
#1614355
Ik heb laatst ook geitenvlees besteld, en schrok erg van het vet wat eraan zat.
Dat was volgens mij ook 50/50.
Een vriendin van me had ook besteld, zij bestelt geitenvlees normaal op andere plaatsen. En ze vond ook dat het veel meer vet was als wat ze gewend was.
Ik had 3 kg geitenvlees en hield maar 2 kg over. En dan heb ik zeker niet al het vet weggegooid.
Ik heb het dan ook gemalen, omdat ik liever het vet verdeeld had.  Anders heeft 1 hondje veel vet en de andere bijna niets van vet.
Door wendy71
#1614493
Geit is sowieso al behoorlijk vet van zichzelf, een beetje laat ik eraan zitten, het gros snijd ik eraf en gooi dat weg.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1614706
Meestal snij ik het er af en bewaar het. Geit geef ik meestal ook alleen in de winter als ze extra energie verbruiken. Heb ik te veel vet dan maak ik er vetbollen van voor de vogels of ik geef het aan vrienden met honden die het vet wel kunnen gebruiken
Door Chevynoa
#1614929
Mijn reu gaat onwijs stinken van geitenvlees. Ook gaf hij vaak over na het eten van geitenvlees. Hij krijgt normaal 1,5 kg per dag maar in geitenvlees heb ik dat gehalveerd en vul de rest aan met iets magers.

Sandra
Door orinake
#1615862
Chevynoa schreef: Mijn reu gaat onwijs stinken van geitenvlees. Ook gaf hij vaak over na het eten van geitenvlees. Hij krijgt normaal 1,5 kg per dag maar in geitenvlees heb ik dat gehalveerd en vul de rest aan met iets magers.

Sandra
Vaak is dat vanwege het vetgehalte.
Er zijn wel meer honden die braken op geitenvlees.
Zalm is ook zoiets vet.
En dat kan verschrikkelijk stinken.
Door Staftime
#1617453
Ik ben juist altijd blij met vet geitenvlees, Julia kan dat heel goed gebruiken.
Ik gooi er nooit iets van weg, ik geef het gewoon samen met wat vleesbot en nog een ander soort vlees erbij.
Gaat erin als koek, en ja, ze laten er stinkende boeren van, en laten soms een windje, maar verder geen problemen.
Door slagerijwest
#1630483
Dat hangt ervan af hoe oud de geit is... Hoe ouder de geit des te vettiger en taaier de bot is.. Je kan dus beter voor jonge geitenribben kiezen.
Alleen het nadeel daaraan is dat er weinig vlees aan zit maar de bot zelf is mals...
Door Staftime
#1630583
slagerijwest schreef: Dat hangt ervan af hoe oud de geit is... Hoe ouder de geit des te vettiger en taaier de bot is.. Je kan dus beter voor jonge geitenribben kiezen.
Alleen het nadeel daaraan is dat er weinig vlees aan zit maar de bot zelf is mals...
Het ging niet over het bot, maar over het vet bij het vlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door