Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Esther Q
#1612239
Het is zover. Boef moet weer. Balen want de laatste keer had hij een heftige reactie. Maar het moet, het is hier verplicht. Ik wil hem drainage compositum gaan geven. Vanaf een week voor de enting en tot 2 weken na de enting. Is dat zo aan te raden, of liever langer/korter? Verder dagelijks wat kefir. Ik las iets over fytomix, maar dat heb ik niet in huis.
Door Esther Q
#1627691
Uiteindelijk heb ik Boef toch niet laten enten, ik durf het niet. Ik denk eraan een titerbepaling te laten doen, dat mocht er controle komen ik toch iets kan laten zien, maar, als er niet voldoende antistoffen worden gevonden, is er dan een andere manier om aan te tonen dat er geheugencellen voor de antistoffen aanwezig zijn? Zou ik bv een heeeel klein beetje vaccin kunnen laten spuiten, zeg een druppeltje, om die geheugencellen actief te krijgen? Is met zo'n klein beetje vaccin de kans op een nare reactie kleiner, doet het überhaupt iets, een heel lage dosis vaccin?
Door conleeuw
#1627697
nou weet ik niet hoe de regels daar zijn, maar als er rabies heerst (voorkomt) en er wordt in de buurt een rabies geval gevonden, is het dan niet zo dat niet gevaccineerde dieren afgemaakt wordt?
Door Esther Q
#1627705
conleeuw schreef: nou weet ik niet hoe de regels daar zijn, maar als er rabies heerst (voorkomt) en er wordt in de buurt een rabies geval gevonden, is het dan niet zo dat niet gevaccineerde dieren afgemaakt wordt?
Waarschijnlijk niet. Het is natuurlijk onmogelijk om precies zeker te zijn wat er gebeuren gaat als zoiets zich voordoet, maar na allerlei navraag heb ik voor mezelf besloten dat een dergelijke kans voor mij klein genoeg is om het risico aan te gaan. De incidentie hier is gelukkig laag. Vanuit Rusland komt er wel nog wat binnen, maar er is geen grote paniek zeg maar en ook geen standaard controle. Die komt idd pas als er een geval gevonden wordt. Maar zelfs dan, is de kans dat ze zonder pardon een huishond zullen afmaken als die geen enkel symptoom vertoont zeer klein. Voor wilde dieren ligt dat misschien anders, dat weet ik niet.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1627861
Zeer waarschijnlijk heeft hij nog voldoende antilichamen. Dus ik zou hem laten titeren en dan kun je aantonen dat hij beschermd is.
Door conleeuw
#1628304
Esther Q schreef: Waarschijnlijk niet. Het is natuurlijk onmogelijk om precies zeker te zijn wat er gebeuren gaat als zoiets zich voordoet, maar na allerlei navraag heb ik voor mezelf besloten dat een dergelijke kans voor mij klein genoeg is om het risico aan te gaan. De incidentie hier is gelukkig laag. Vanuit Rusland komt er wel nog wat binnen, maar er is geen grote paniek zeg maar en ook geen standaard controle. Die komt idd pas als er een geval gevonden wordt. Maar zelfs dan, is de kans dat ze zonder pardon een huishond zullen afmaken als die geen enkel symptoom vertoont zeer klein. Voor wilde dieren ligt dat misschien anders, dat weet ik niet.
het is jouw risico om in te schatten, ik weet dat in afrika waar rabies wel eens voorkomt dat er inderdaad zonder pardon gewoon de hele handel afgemaakt werd. Maar goed, als het niet zo vaak voorkomt, en je denk dat het geen probleem is dan zou ik denk ik ook de risico wel durven nemen. Is titeren niet een afdoende bewijs van bescherming?
Door Esther Q
#1628693
conleeuw schreef: het is jouw risico om in te schatten, ik weet dat in afrika waar rabies wel eens voorkomt dat er inderdaad zonder pardon gewoon de hele handel afgemaakt werd. Maar goed, als het niet zo vaak voorkomt, en je denk dat het geen probleem is dan zou ik denk ik ook de risico wel durven nemen. Is titeren niet een afdoende bewijs van bescherming?
Ik weet niet of titeren afdoende bewijs is. Uiteindelijk zal het van de persoon afhangen, want het is sowieso niet volgens het verplichte beleid.
Door Lizzy
#1628700
Kun je niet iets met nosodes, om de reactie van de enting tegen te gaan?

Of het werkt, ik weet het niet maar dit is het recept van Juliette de Bairacli Levy om een enting te neutraliseren:

"when vaccination is to be given, take along a lemon cut into slices. Immediately the shot has been given take the dog out of sight of the vaccinator and press outward around the place where the vaccine was injected. Then rub the area with the raw lemon juice which will help to kill the vaccine before it gets deep into the blood-stream. Semi fast the dog immediately, for at least one day, giving watered milk and honey only (rauwe honing). Night of the semi-fast and the following night, give a strong laxative.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1628702
Lizzy schreef: Kun je niet iets met nosodes, om de reactie van de enting tegen te gaan?

Of het werkt, ik weet het niet maar dit is het recept van Juliette de Bairacli Levy om een enting te neutraliseren:

"when vaccination is to be given, take along a lemon cut into slices. Immediately the shot has been given take the dog out of sight of the vaccinator and press outward around the place where the vaccine was injected. Then rub the area with the raw lemon juice which will help to kill the vaccine before it gets deep into the blood-stream. Semi fast the dog immediately, for at least one day, giving watered milk and honey only (rauwe honing). Night of the semi-fast and the following night, give a strong laxative.
als dat gebeurt, heeft vaccineren toch geen zin?  :-\
Overigens spuit je een vaccin onder de huid, dus volgens mij heeft het weinig zin om dan op de huid citroen te smeren, dat citroensap gaat niet door alle lagen van de huid heen om daar een virus onschadelijk te maken.
Door Lizzy
#1628705
*Dorothea* schreef: als dat gebeurt, heeft vaccineren toch geen zin?  :-\
Overigens spuit je een vaccin onder de huid, dus volgens mij heeft het weinig zin om dan op de huid citroen te smeren, dat citroensap gaat niet door alle lagen van de huid heen om daar een virus onschadelijk te maken.
Nee, maar ze wil toch eigenlijk liever niet vaccineren? Het vaccineren is daar alleen verplicht.

Ik denk ook niet dat het werkt. Maar goed, ik geef het toch maar, het recept. Als je dan toch moet, ach, dan is dit misschien ook het proberen waard?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1628706
Lizzy schreef: Nee, maar ze wil toch eigenlijk liever niet vaccineren? Het vaccineren is daar alleen verplicht.

Ik denk ook niet dat het werkt. Maar goed, ik geef het toch maar, het recept. Als je dan toch moet, ach, dan is dit misschien ook het proberen waard?
Ja je kunt het altijd proberen als je dan toch moet en de vaccinatie slaat niet aan, dan heb je in ieder geval een stempel.
Door Esther Q
#1628729
Lizzy schreef: Kun je niet iets met nosodes, om de reactie van de enting tegen te gaan?

Of het werkt, ik weet het niet maar dit is het recept van Juliette de Bairacli Levy om een enting te neutraliseren:

"when vaccination is to be given, take along a lemon cut into slices. Immediately the shot has been given take the dog out of sight of the vaccinator and press outward around the place where the vaccine was injected. Then rub the area with the raw lemon juice which will help to kill the vaccine before it gets deep into the blood-stream. Semi fast the dog immediately, for at least one day, giving watered milk and honey only (rauwe honing). Night of the semi-fast and the following night, give a strong laxative.
Dank je. Mocht het ooit toch nog van enten moeten komen, is alles het proberen waard.
Door Lizzy
#1630218
Hitam schreef: Rabies is een dood vaccin, dus ik zou niet weten wat het citroensap moet doden?
Misschien bedoeld ze "onschadelijk maken"?
Door Esther Q
#1630249
@Lizzy
Ik lees net jouw vraag over lepto enting en of Linga's klachten daarmee te maken kunnen hebben. Bij Boef heb ik inmiddels het gevoel dat veel van zijn klachten zijn terug te voeren op het enten. In beginsel zal hij een wat mindere weerstand hebben vergeleken met andere honden. Maar zijn klachten waren er niet vanaf de geboorte en begonnen nadat hij al aardig wat entingen had gehad. Oa 2 keer rabies op jonge leeftijd (hij was nog geen jaar en toen nog gezond). Ik denk eerlijk gezegd dat zijn immuunsysteem volledig van slag is geraakt door de entingen. Op dit moment gaat het beter dan ooit, maar nog steeds heeft hij geen hele sterke luchtwegen (een genoemde bijwerking bij rabies). Dat kan zich ook in de pollen allergieklachten hebben geuit, die hij tot een jaar geleden heeft gehad, zij het de laatste 2 jaar minimaal, sinds overstap brok - barf, wat waarschijnlijk zijn weerstand verbeterd heeft, maar daarvoor vrij ernstig.
Ik denk niet dat ik het ooit zeker ga weten. Ook niet of het de rabies zelf is geweest, of de hulpstoffen in de entingen. Iig áls ik hem ooit weer moet enten, dan gebruik ik geen nobivac, maar een enting met andere hulpstoffen, voor het geval het een reactie daarop is geweest. Maar goed, dat doe ik alleen als ik ertoe gedwongen wordt. De laatste keer (3 jaar geleden) had Boef binnen enkele weken na de enting een opgezwollen kop, keel en ellebogen. Dat kan zomaar zijn dood betekenen als zijn luchtpijp bekneld raakt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door