Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#1629429
We moeten drastisch bezuinigen en ik wil geen brok gaan geven, voer nu kvv.
Zal wel kvv blijven kopen maar dan voor 1x per week of als we op visite/logeren/vakantie zijn.
Dan nog een dag per week vuile penslap (goedkoop en gezond).
Voor 5 dagen nog zien te regelen dat het niet te duur of te eenzijdig wordt.
Ben er nog niet uit of ik een vastendag wil...

Mijn honden krijgen dan vanaf het najaar samen 1 kg per dag, elvis 500 gr en anouk 500 gr.
Dit heb ik van de barf excelsheet begrepen.

Ze zijn nu 8 en 10 maanden en geef nog iets meer kvv nu, mede omdat elvis te mager is en een moeilijke eter.
Ze wegen nu allebei 18,5 kg.

Ik weet dat barf goedkoper is dan kvv maar wat ben je gemiddeld per dag kwijt aan:
- gewicht van barf
- kosten van barf
aub dan ook het gewicht van de hond(en) vermelden.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1629448
Ik ben gemiddeld 1,50 a 2,00 per kilo kwijt ze eten een pond samen,dus ik denk 75 cent a 1 euro per dag.

Gewicht van de hond de een 12.5 en de ander 14 kilo maar die krijgt het zelfde aan vlees als de eerste.

Je kan soms aan zalmkoppen gratis komen,de een ook aan kipkarkas.

Kippenrug /karkas kan je al voor 50 cent per kilo kopen kippennek ook voor 50 cent per kilo dat drukt wel weer de kosten.

Zalmkop koop ik voor 50 cent en ik krijg de zalmstaart/graat gratis erbij.
Door Louk
#1629476
De gemiddelde prijs per kilo is bij mijn menu € 1.85. Of beter:dat is eigenlijk niet echt de gemiddelde prijs per kilo maar het "gewogen" gemiddelde. Ik voer b.v. meer kopvlees dan ander, duurder vlees en daarom telt kopvlees zwaarder mee in de bereking. Ik let op aanbiedingen en haal zelf een hele pens bij de slager enz.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1629503
De gemiddelde prijs wat ik betaal is 1,50 per kilo.
Dan bestel ik bij Lupa en let wel op de weekaanbiedingen.
Ik bestel ook 1x per 2 maanden, zodat ik ook grootverpakkingen, dus voordeel kan bestellen.

Ik heb 2,2 kg per dag nodig, dus 3,30 euro per dag voor 4 honden van 3x 16 en 1x 21 kg. Degene van 21 en eentje van 16 kg krijgen normaal (dus die 2%) de andere 2 krijgen wat meer, ivm hun activiteit.
Ik heb dan wel 1 vastendag per week.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1629667
Hier ook ongeveer 1,50 per kilo, ze eten met 100kg hond ongeveer 2,5-3 kilo per dag.
En dan barfen we vrij luxe, een stuk of 12 diersoorten en groentemix en wekelijks een eitje.
het kan nog veel goedkoper, voor rond de euro de kilo, maar dan is het wel goed zoeken en rondvragen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1629678
ik heb vorig alles bijgehouden wat ik inkoop. Ik weet niet of het een "eerlijke" berekening is want had natuurlijk einde van het jaar wel nog de vriezers best vol en toen had ik nog 4 honden :-[
Ik kwam einde van het jaar op € 25,00 per hond per maand. Dat is dus zo'n € 0,85 per dag per hond. Ik heb dan niet de groente meegerekend
Er gaat hier op het moment zo'n 1.5 kilo per dag door (was 2 kilo)
Bantu is ongeveer 22 kilo en krijgt rond de 600 gram per dag
Vienna is ongeveer 21 kilo en krijgt rond de 400 gram per dag
Didge is ongeveer 21 kilo en krijgt rond de 500 gram per dag
Laatst gewijzigd door *Monique op ma 24 mei 2010, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mettrop
#1629711
is hier nu best moeilijk te zeggen, heb nog een opgroeiende hond, dus ik pas om de week nog de hoeveelheid voer aan, maar ben zo'n 45 euro per maand kwijt,
en mijn boxer is nu rond de 20 kilo, maar zit nog rond de 5% voer dus een kilo per dag.
dat komt dus neer op 1,50 per dag.
Door mettrop
#1629712
ff vergeten:
je kan de kosten natuurlijk ook best wat drukken door bij je visboer te schooien om zalmkoppen (doe ik ook hoor) en bijv door een hele pens te halen, ipv gemalen of pens in lappen, is nl veel goedkoper.
Gebruikersavatar
Door Else
#1629724
Hier ben ik 50 euro per 4 weken kwijt en dan voer ik 8 kg per week.
Ik bestel alles via herby. Pens en organen kan ik goedkoop aankomen.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#1629729
mettrop schreef: ff vergeten:
je kan de kosten natuurlijk ook best wat drukken door bij je visboer te schooien om zalmkoppen (doe ik ook hoor) en bijv door een hele pens te halen, ipv gemalen of pens in lappen, is nl veel goedkoper.
Het kan dus echt een stuk goedkoper gelukkig! Waar koop je hele pensen? En zijn die dan bevroren? Hoe verdeel je dit dan weer?
Door Anthraciet
#1629732
Ik voer zo'n 120 kilo per maand (4 honden van 22, 30, 30, 40 kilo) en 5 katten van gemiddeld 4 kilo) en ben daar denk ik zo'n 200 euro voor kwijt.
Maar ik moet zeggen dat ik het niet echt bijhoud, als er een aanbieding voorbij komt, pak ik het wel en zie de maand erop dan weer wat ik nog nodig heb :biggrin2:

Hele pensen kan je bijv. ook gewoon bij Herby bestellen, is inderdaad stukken goedkoper als wanneer je penslappen wil. En je krijgt er ook nog eens spierballen van :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1629735
Claudia N schreef: Het kan dus echt een stuk goedkoper gelukkig! Waar koop je hele pensen? En zijn die dan bevroren? Hoe verdeel je dit dan weer?
Ik koop ze niet maar krijg ze gratis bij het slachthuis ;)
Door Nadia
#1629822
Het kan echt heel goedkoop hoor!
Kipkarkassen krijg je voor 50cent de kilo, de eendenruggen krijg je voor 60cent ex de kilo. 2 soorten spiervlees, rundervlees is goedkoop (1 euro de kilo) (desnoods smuldier rundvlees) dan heb je nog 1 spiervlees nodig zeg dat je iets hebt voor 2 euro de kilo. Gratis vis en dan nog pens. Dan heb je 4 diersoorten + vis. Of je neemt konijnkarkassen als extra vleesbot ipv het dure spiervlees.

Dan zit je gemiddeld op een kleine euro per kilo. Dus in jouw geval een kleine euro per dag voor 2 honden.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1630206
Ik betaal per kg voor: kipkarkas € 0,50. Kalkoennek € 1,75. Eendenkarkas € 1,95. Runderspier/paardenspiervlees € 2,-. Orgaan van paard of rund € 1,-. Zalmkop en visresten € 0,-. Lamspens € 0,75.

Even een paar voorbeelden. Ik krijg uit de jacht ook veel aan resten, dus dat drukt de kosten behoorlijk.
Ik betaal nu voor een hond van 33kg, die ±1kg per dag eet, nog net geen €25,- per maand. Dus dat is nog geen €1,-/kg.
Zo eet onze kat van 3kg voor een luttel bedrag per maand, dat zit in het bedrag van de hond. Dat tel ik niet eens me, maar ze eet het wel ;)

Dus eigenlijk moet ik zeggen dat hond van 33kg en kat van 3kg samen voor nog geen €25,- per maand eten hebben.

Slachthuizen kunnen je waarschijnlijk goedkoop aan spiervlees en organen helpen. Tenminste in mijn geval wel. Visboer is zo lief om het zo te geven elke week. En de rest haal ik bij de poelier en biologische vleeshandel. Gewoon vragen en ze kijken er totaal niet gek van op, zoals ik in het begin dacht.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door