Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1628684
Tot nu toe heb ik Linga ieder jaar braaf laten vaccineren tegen Lepto. Nou heb ik haar een dag of 45 voordat we naar Duitsland gingen ook een Rabies enting gegeven. En ik heb zelf mijn twijfels of het er mee te maken heeft maar een van de bijwerkingen op termijn van een rabies enting kan zijn....... Jawel, "kidney failure". De kans is klein, aangezien de meeste bijwerkingen binnen de 30 dagen na enting optreden. Maar toch.

En nou durf ik haar dus helemaaaaaal niet meer tegen Lepto te laten vaccineren :-\. Ten eerste weet ik natuurlijk nog steeds niet of haar hoge UREA en CREA waarde 'normaal' is voor Linga of dat dit nog steeds van haar nier-falen is. Ten tweede ben ik natuurlijk als de dood dat het nier-falen wel met de rabies enting te maken heeft, ze op de Lepto enting nog heftiger zal reageren.

Nou liep ik te denken, is het een domme gedachte om Linga gedurende voorjaar, zomer en najaar een onderhouds dosis (ik weet niet eens wat een onderhouds dosis zou moeten zijn) zilverwater te geven, in plaats van een Lepto enting? Iemand daar ook wel eens aan gedacht? Of zijn er goede redenen om een hond niet bijna-permanent met regelmaat zilverwater te geven?
Door Sella
#1628699
je kan de entreactie nog ontstoren met homeopathie.
Heb ik goede ervaringen mee met Diego. Zelfs 4 jaar na de eerste pupenting is hij qua weerstand en jeuk veel op vooruit gegaan.
Later kon hij geen entreactie meer hebben omdat ik 3 maanden van te voren begin met een inverse en daar ook nog een week of 6 mee doorga.
Dat doe ik overigens wel heel kritisch het enten. Alleen de rabies is noodzakelijk omdat we veel in grensgebied komen en ook wel over de grens.
Maar dat doe ik dus 1 keer per 3 jaar en met inverse.

Voor Lepto geld ook dat je nog kan ontstoren met homeopathie.
Ik heb zelf een poos zeg 18 maanden iedere dag zilverwater gebruikt.

Wij hebben onderzoek naar de blauwe mensen gedaan en die drinken de hoeveelheid waar ik 12 maanden mee doe dagelijks.
Is natuurlijk na inlezen vragen om moeilijkheden.

Ik heb mijn vraagtekens bij de lepto enting, bij ons zijn er mensen gestorven aan lepto.
En de 2 meest dodelijke varianten, waarbij 1 bij ons zit er niet in.
Dus ik zorg voor een goede weerstand en ben blij dat de mijne liever in zout water zwemt dan in zoet.
#1628712
Ik weet niet of een entreactie binnen 30 dagen altijd zichtbaar is....

Opvallend was bij Sanne dat haar auto-immuunproblemen elke keer ongeveer 6 weken na de enting (coctail met Lepto) zijn opgetreden. Dat waren oa iritis en loslatende voetzolen. Toen ik ben gaan barfen en me heb verdiept over de bijwerkingen van vaccinaties heb ik de agenda erbij gepakt en ben het gaan nakijken, en toen werd het verband voor mij duidelijk. Sinds ik haar een jaar of 5 al niet meer heb laten enten, zijn er ook geen problemen meer geweest.
Bij Sanne zat er dus ongeveer 6 weken tussen, dat komt aardig overeen met de 45 dagen bij Linga!

Met Tika ben ik met die ervaring dus ook heel terughoudend met enten. Na haar puppen DHP (op geleide van titer bij Tannetje) heeft ze een verminderde weerstand gehad met prut ogen en blaasontsteking. 
Later heb ik ook bij Tannetje de rabiës laten geven, die hebben we gezien Tika's reactie op de DHP, begeleid met homeopathie (ik heb geen idee wat) en heeft ze totaal geen reactie op het enten gehad.
Lepto heb ik overigens niet laten geven.

Als ik hier dus weer laat enten, gaat dat weer via Tannetje met ondersteuning van de homeopathische korrels!
#1628961
Colloidaal zilverwater is mits je de goede hebt totaal onschadelijk.
En wat is goed?
Misschien heb je hier iets aan?
Daar staan ook doseringen op.
Om cz uit voorzorg te geven om Lepto te voorkomen, daar heb ik nog nooit aan gedacht.
Mijn pup is namelijk ook niet geënt voor lepto, en dat is best een gewetens vraag geweest.
Aan de andere kant,de oudere honden,zijn al 4 jaar nergens voor geënt, en daar heb ik nooit bij stil gestaan.
Nu zwemmen mijn honden niet, maar ze kunnen ook op een andere manier besmet worden.


www.colloidaalzilver.nl
Laatst gewijzigd door ulla op zo 23 mei 2010, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
#1630230
Lizzy schreef: Tot nu toe heb ik Linga ieder jaar braaf laten vaccineren tegen Lepto. Nou heb ik haar een dag of 45 voordat we naar Duitsland gingen ook een Rabies enting gegeven. En ik heb zelf mijn twijfels of het er mee te maken heeft maar een van de bijwerkingen op termijn van een rabies enting kan zijn....... Jawel, "kidney failure". De kans is klein, aangezien de meeste bijwerkingen binnen de 30 dagen na enting optreden. Maar toch.

En nou durf ik haar dus helemaaaaaal niet meer tegen Lepto te laten vaccineren :-\. Ten eerste weet ik natuurlijk nog steeds niet of haar hoge UREA en CREA waarde 'normaal' is voor Linga of dat dit nog steeds van haar nier-falen is. Ten tweede ben ik natuurlijk als de dood dat het nier-falen wel met de rabies enting te maken heeft, ze op de Lepto enting nog heftiger zal reageren.

Nou liep ik te denken, is het een domme gedachte om Linga gedurende voorjaar, zomer en najaar een onderhouds dosis (ik weet niet eens wat een onderhouds dosis zou moeten zijn) zilverwater te geven, in plaats van een Lepto enting? Iemand daar ook wel eens aan gedacht? Of zijn er goede redenen om een hond niet bijna-permanent met regelmaat zilverwater te geven?
IK heb er eerlijk gezegd nog nooit aan gedacht :-\  Het is met het zilverwater wat jij gebruikt geen bezwaar om het langdurig te geven. De dallies zullen er niet blauw van optrekken :biggrin2: Wel jammer vind ik, als je het structureel geeft dat je dan "niks" meer hebt mocht zich iets anders voor doen. Ik zou niet weten of het effectief genoeg is om een Leptobesmetting te drukken. Helaas weet je dat soort dingen pas als je ze bij de hand hebt gehad. Kan me wel voorstellen dat je angst voor de vaccinatie er nu echt goed inzit :-\
#1630234
Sanyo schreef: Ik weet niet of een entreactie binnen 30 dagen altijd zichtbaar is....

Opvallend was bij Sanne dat haar auto-immuunproblemen elke keer ongeveer 6 weken na de enting (coctail met Lepto) zijn opgetreden. Dat waren oa iritis en loslatende voetzolen. Toen ik ben gaan barfen en me heb verdiept over de bijwerkingen van vaccinaties heb ik de agenda erbij gepakt en ben het gaan nakijken, en toen werd het verband voor mij duidelijk. Sinds ik haar een jaar of 5 al niet meer heb laten enten, zijn er ook geen problemen meer geweest.
Bij Sanne zat er dus ongeveer 6 weken tussen, dat komt aardig overeen met de 45 dagen bij Linga!

Met Tika ben ik met die ervaring dus ook heel terughoudend met enten. Na haar puppen DHP (op geleide van titer bij Tannetje) heeft ze een verminderde weerstand gehad met prut ogen en blaasontsteking. 
Later heb ik ook bij Tannetje de rabiës laten geven, die hebben we gezien Tika's reactie op de DHP, begeleid met homeopathie (ik heb geen idee wat) en heeft ze totaal geen reactie op het enten gehad.
Lepto heb ik overigens niet laten geven.

Als ik hier dus weer laat enten, gaat dat weer via Tannetje met ondersteuning van de homeopathische korrels!
Ik zit dit nog even te lezen.... Er zat bij Sanne dus ook 6 weken tussen?!?! Kun je me vertellen wat jij bij Sanne voor problemen kreeg? Mmmm..... :-\

Ik had helaas weinig keus. Linga moest mee naar Dld en daar is vaccineren verplicht. En aangezien ze nooit eerder gevaccineerd is geweest, kon ik ook niet iets met een titerbepaling.

Jeetje, zou het zomaar toch met de enting te maken kunnen hebben...? Hoe kom ik daar achter?
#1630239
Angelique schreef: IK heb er eerlijk gezegd nog nooit aan gedacht :-\  Het is met het zilverwater wat jij gebruikt geen bezwaar om het langdurig te geven. De dallies zullen er niet blauw van optrekken :biggrin2: Wel jammer vind ik, als je het structureel geeft dat je dan "niks" meer hebt mocht zich iets anders voor doen. Ik zou niet weten of het effectief genoeg is om een Leptobesmetting te drukken. Helaas weet je dat soort dingen pas als je ze bij de hand hebt gehad. Kan me wel voorstellen dat je angst voor de vaccinatie er nu echt goed inzit :-\
Ik dus ook niet. Ik dacht er eigenlijk pas aan omdat ik het nu aan Linga geef en aan Biscuit gegeven heb (vanwege een pusmuts en dit zo fantastisch en snel werkte). En omdat ik vorige week een oproep van de DA binnen voor Lepto bij Linga.

En ik had jou en Dorothea al eerder verteld dat ik zo bang was dat dit het resultaat is van de rabies enting.... En Sanne kreeg dus ook pas 6 weken na de enting problemen :-\

Dus nou durf ik haar echt helemaaaaaal niet meer te laten enten tegen Lepto. Want Lepto is toch al zo'n rot enting en bovendien weet ik gewoon dat iedere reactie op een volgende enting heftiger kan zijn dan de vorige. Nou, daar moeten we toch helemaaaaal niet aan denken :o

Maar ja, ik ben dus met je eens dat het heel vervelend is om haar zoiets preventief te geven :-\. Ik weet en niet of het uberhaubt helpt en niet of ik het niet voor iets anders harder nodig zal hebben :-\. He bah, waardeloos. Ze zwemt echt in zulke smerige ratten sloten en ik vind niet vaccineren tegen Lepto toch ook altijd nog een risico. En nosodes..., daar heb ik ook nog steeds wat moeite mee, om te geloven dat je nosodes in moet zetten als preventief middel :-\
Door Sella
#1630344
Ik weet niet beter dat je een nosode inzet zodra je vermoed dat er een besmetting is.
Ik heb toen met Leida Vissée overlegd wat je kan doen als je geen lepto ent.
1. je hond in zo optimale conditie houden als mogelijk.
2. je hond kan ook besmet raken van een plasje likken, dus daar ging mijn luchtbel.
3. er zijn nosodes die heel goed werken als je ze meteen inzet zodra je denkt een lepto besmetting te zien.

Even los van dit, een familielid van ons ente niet omdat het zondegeld zou zijn. Ze zijn nog nooit dood gegaan dus waarom nu dan wel.
Toen werd haar hondje helemaal maar dan ook helemaal geel. Ik drong erg aan op da bezoek omdat ik het niet vertrouwde.
Pas na 4 dagen is ze heen gegaan omdat ze zo slap werd :-X
En toen klagen dat het zo duur was al die medicatie want ze was besmet met weil.
Voor haar knip vondt ik het niet erg, wel voor het hondje.
Ze heeft het overleefd, maar wel een zwakke lever gehouden omdat ze pas zo laat werdt behandeld.

Nog vindt ze preventief de conditie oppeppen onzin net zoals enten, maar nog altijd om de centen en niet omdat er nagedacht is.

omdat ik banger ben dat mijn hond dood gaat aan een entreactie dan aan de lepto, heeft Diego nu alleen met 3 maanden de lepto gehad en nu is hij 5.
Hij is met 3 maanden toen zo ziek geweest dat we hem bijna kwijt waren vandaar dat ik ook heel graag de titer als geldige enting geldig wil hebben voor toegang tot een hondenschool.
een show boeit me niet maar vindt het wel belangrijk dat ze het daar ook gaan erkennen.
Het is allemaal schijnveiligheid, maar dat is ook vertrouwen op de weil enting.
Er is ook 2 jaar geleden in amsterdam een politie agent gestorven aan een weil besmetting.
Daar is echt alles maar dan ook alles uit de kast getrokken om hem te redden.
Maar die weil stam zit dus niet in de enting en komt in mijn omgeving her en der voor.

Hiermee kan ik voor mezelf helemaal rechtvaardigen dat ik geen extra risico neem door niet te enten tegen weil.

Wat ik wel doe is zorgen dat zijn imuumsysteem zo goed werkt als mogelijk is.
Door Sella
#1630352
Tja ik weet het niet hoor, je helpt ook iedere keer net de darmflora weer de nek om.
En dan heb je nog de antibiotica restistentie en de allergische reacties die je niet verwacht :-\

Ik weet dat ik wel alles uit de kast zou trekken mocht de besmetting er zijn voor mijn hond, maar of prefentief een doxy per week te geven de beste manier is weet ik ook niet.
Door Sella
#1630380
Volgens oude studies niet. Alleen de overgroei aan bacterieen. Ik ga mijn arts mailen of hij me wat links kan geven van die studies en ook modernere met goede bewijzen.
Maar eerlijk is eerlijk, hele felle sneldoorzettende infecties red je niet met zilverwater in de sterktes die wij gebruiken.
Ik zet ook ab in als het echt dreigt uit de klauw te lopen.
Maar preventief antibiotica heb ik 3 jaar geslikt, had al 3 keer met een dubbele longontsteking op de ic gelegen en 2 keer gereanimeerd.
Ben me daar toch ziek geworden na 4 maanden en ben voor bijna alles allergisch geworden. En ik heb wat longontstekingen gehad in die 3 jaar.
Maar goed ik wilde toch niet dood???!!??
Ben toen iemand die me op probiotica wees tegengekomen en heel langzaam begon ik weer op te knappen.
Nu gebruik ik teatree en zilverwater als ik iets voel opkomen.
Ik heb nu al 2 jaar geen levensbedreigende longontsteking gehad. en 6 maanden helemaal geen longontsteking.

Als er nu een stool sample wordt onderzocht is het allemaal goed in balans
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door