Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sarah08
#1627143
Hallo allemaal,

Mijn hondje Lola kreeg al toen ze jong was botten; karkassen e.d., maar nu ze wat ouder is is er een gebitsafwijking naar voren gekomen. Ze heeft namelijk een flinke overbeet (centenbak). Nu vraag is me af het niet juist aansluiten van de snijtanden invloed kunnen hebben op het kunnen kauwen en wegkrijgen van de botten.

Iemand enig idee?
Door Butch
#1627180
Lijkt me niet want de botten worden gekraakt/geknipt met de achterste kiezen. Die moeten dus wel als een schaar langs elkaar gaan, maar dat kan je makkelijk zelf zien of dat zo is.
Door Sarah08
#1627193
Ik vraag het ook omdat Lola tussendoor op KVV heeft gezeten en ik nu weer op BARF over wil.

Haar achterste tanden scharen niet langs elkaar de bovenste liggen over de onderste heen en ze zitten vlakbij elkaar, anders dan bij m'n andere hond.

Net at ze penslap, dat was toch wel erg moeilijk en ik heb met de schaar geholpen, het scheuren lukte echt niet  ::)
Door smulpaap
#1627310
hier onze centebak Noa , herplaatser en bijna 9 jaar , ik heb me ook afgevraagd of Noa wel kon barfen  :-\
nou dat lukt best hoor , maar wel met wat aanpassingen  :D  naast haar centebakkie is het ook een kampioen schrokop  :o
konijnenkoppen sloop ik bv  eerst effe door de midden de rest kan ze dan wel zelf
spiervlees scheuren lukt haar ook niet dat maak ik aan stukken voor haar anders slikt ze het in ene door
met penslappen idem , karkassen gaan prima ( fazant parelhoen konijn eend kwartel kip etc ) eendenvleugels etc  knip ik eerst even in en breek het ahw daarna gaat het prima
orgaanvlees snijd ik wat kleiner voor haar m.n lever en nier , wel hebben we samen eerst goed geoefend (vasthouden ) en zo leerde ze dat het echt allemaal haar eten was

Afbeelding
Door Sarah08
#1627360
Bedankt voor je antwoord!!

En Noa heeft zeker een flinke centenbak, dan valt Lola nog mee  ;)

Dan ga ik ook e.e.a. aan stukken snijden voor haar en rustig aan beginnen weer met de botten en karkassen !

Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door