Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#162653
na het lezen van een andere topic, kwam bij mij de vraag of je iets preventief kunt geven aan je hond ter voorkoming van sponylose.
Nu weet ik dat bassets daar gevoelig voor zijn, alsmede ook teckels (lange rug, korte pootjes)
Toen Freule namelijk ziek werd en er foto's van de buik gemaakt werden, zag je duidelijk dat ze flink wat sponylose had :o We hadden hier nooit iets van gemerkt, en toch moet ze pijn hebben gehad.
Nu heb ik dus weer 2 van die lange worstenhonden, en je snapt dat ik dit graag wil voorkomen.
Traphekjes staan hier al jaren, dus traplopen mogen ze niet.
Maar ik vraag me dus af, of er een middel is wat je preventief kunt geven?
Door Lizzy
#162692
Volgens mij is men er niet uit of dit misschien een erfelijke kwestie is. En niet alleen bassets zijn gevoelig spondylose te ontwikkelen, volgens mij de boxer, herder en visla ook. Maar volgens mij kan iedere hond beslist spondylose ontwikkelen, ongeacht het ras!

Overigens hoeft de hond niet persee pijn te hebben van spondylose. Ik acht het dus waarschijnlijk dat Freule er geen of weinig last van heeft gehad, want anders had je echt gemerkt hoor!

Bij mijn weten is spondylose moeilijk/niet te voorkomen. En als het al te voorkomen is, dan is dat volgens mij door: regelmatige beweging en rust, geen overbelasting van de rug, chondroitine Sulfaat en Glucosamine zouden een bijdrage kunnen leveren aan het voorkomen en ook omega 3 vetzuren schijnt bij te kunnen dragen (visolie). Gezonde voeding en zorgen voor een goed gewicht, da's ook belangrijk! Liever iets te schraal dan te dik!
Door jeanne
#162717
oh, dus ik zou mijn basjes een glucosaminepreparaat kunnen geven uit voorzorg? ik heb hier al langer over zitten denken, omdat ik Sil wat stijfjes vind lopen, maar dat kan natuurlijk ook gewoon aan zijn bouw liggen, of weet ik veel wat die heeft meegemaakt (we vermoeden dat ie veel klappen heeft gehad)
Ik meen ergens gelezen te hebben dat iemand het zijn pups (waren het pyreneërs of leonbergers???) ook geeft ::) Maar wie het was weet ik niet meer.
en welk preparaat raden jullie mij dan aan. Ik ken wel een middel van Jetty vd Hulst, speciaal voor honden. Acproh Dynam (als ik het goed schrijf) maar ik vrij prijzig. Ik ga ff googelen...............
Door jeanne
#162733
dacht dat ik de catalogus van Jetty vd Hulst nog had, niet dus.......... ::)
ga ik ff ergens anders zoeken
Laatst gewijzigd door jeanne op wo 08 sep 2004, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#162745
Hoe oud is Sil ook alweer? Karin was overigens diegene die haar honden glucosamine uit voorzorg geeft. Je kunt het best een tijdje proberen, toch?

Ik geef zelf heel graag het poeder wat ik bij Tannetje koop maar hier zit ook wat pijnstillende kruid in. Ik geef deze dus alleen wanneer Brutus bezopen belachelijk achterlijk heeft gedaan op het strand. Vroeger had hij dan 3 dagen veel pijn bij het op de bank springen: tegenwoordig NERGENS last meer van!

Verder geef ik op dit moment de glucosamine/chondroitine van De Tuinen. Ik weet nog niet hoe me deze bevallen (geef ze nog te kort) maar deze vond ik redelijk te betalen (glucosamine/chondroitine is sowieso duur). Ik vraag me werkelijk af of er nu zoveel verschil zit in de diverse preparaten! Iemand?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#162752
jeanne schreef: dacht dat ik de catalogus van Jetty vd Hulst nog had, niet dus.......... ::)
ga ik ff ergens anders zoeken
Dat spulletje van hun is hoofdzakelijk glucosamine, dus dat zal in dit geval niet veel extra's toevoegen.
En wat je al zegt, erg duur. :-\
Door jeanne
#162841
Lizzy schreef: Hoe oud is Sil ook alweer? Karin was overigens diegene die haar honden glucosamine uit voorzorg geeft. Je kunt het best een tijdje proberen, toch?

Ik geef zelf heel graag het poeder wat ik bij Tannetje koop maar hier zit ook wat pijnstillende kruid in. Ik geef deze dus alleen wanneer Brutus bezopen belachelijk achterlijk heeft gedaan op het strand. Vroeger had hij dan 3 dagen veel pijn bij het op de bank springen: tegenwoordig NERGENS last meer van!

Verder geef ik op dit moment de glucosamine/chondroitine van De Tuinen. Ik weet nog niet hoe me deze bevallen (geef ze nog te kort) maar deze vond ik redelijk te betalen (glucosamine/chondroitine is sowieso duur). Ik vraag me werkelijk af of er nu zoveel verschil zit in de diverse preparaten! Iemand?


We weten dus niet zeker hoe oud Sil is, in het asiel zeiden ze 2 jaar, maar als je zijn gebit zag leek ie wel 10! Het is qua bouw niet moeders mooiste, maar wel heel lief hoor!
Wat is dat voor een poeder wat je bij Tannetje koopt?
Ik denk niet dat Sil pijn heeft hoor, maar ik vind hem gewoon stijfjes lopen, maar dat kan natuurlijk ook aan zijn bouw liggen.
Ik ga eens even zoeken of ik de berichtjes van Karin nog terug kan vinden. ;)
Door jett
#163713
Beste Angelique,
Hoewel ik nog nooit op deze site geweest ben, werd ik erop attent gemaakt dat jij totaal verkeerde informatie gaf over één van onze produkten. Bij deze wilde ik je dan ook uitnodigen om een keer langs te komen (we hebben lekkere koffie in Den Haag) zodat we je de goede informatie kunnen geven. Trouwens als je simpel Acproh Dynam of Huveran Dynam op Google indrukt kom je ook veel te weten. Ik kan je wel vertellen hoeveel honden, mensen en nu ook paarden we weer op de been hebben geholpen, maar dat zou reclamepraat kunnen zijn. Maar je kunt overal op het net verhalen lezen van mensen wiens hond weer wonderbaarlijk opgeknapt was. Zelfs honden die al op de nominatie stonden om in te laten slapen.Even voor je informatie: Acproh of Huveran bevat ongeveer 10x zoveel werkzame stof als andere produkten. En ja OOk glucosamine. Mocht je meer informatie willen om juiste voorlichting te kunnen geven, bel dan rustig even 070-345 66 69 of kom langs.
Met vriendelijke groet,

Jetty van der Hulst
Door jeanne
#163787
dankje Jetty ;)
Ik heb inmiddels dus gegoogled en je catalogus op internet gevonden :D
Maar wat ik nu graag wil weten is op dit middel iets bijdraagt ter voorkoming van spondylose?
Ik ga nog ff googelen op spondylose ;)
Door Lizzy
#163792
Ik kom er alleen niet achter welke stoffen het dan nog meer bevat.... Tien keer meer is overigens per definitie niet altijd beter, Jetty.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 10 sep 2004, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#163795
Wat is dat voor een poeder wat je bij Tannetje koopt?
Dat spul heet trouwens: "gewrichten speciaal complex" van Animal Best.
Door jeanne
#163797
dit heb ik al gevonden:
ACPROH-Dynam is een natuurlijk product op basis van Chondroitine Sulfaat (van maritieme oorsprong), mineralen, mucopolyscharides en GAG's
Door jeanne
#163803
dan heb ik nog gevonden Glucon Combi:
Glucon Combi bevat per dagdosering (= 2 tabletten) Glucosaminesulfaat 1500 mg Chondroïtinesulfaat 500 mg Vitamine C 150 mg 250% Vitamine E 80 mg 800% Koper (gluconaat) 1 mg Mangaan (chelaat) 10 mg Selenium 0,1 mg Zink (citraat) 10 mg % is percentage van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.
Door Lizzy
#163807
jeanne schreef: dan heb ik nog gevonden Glucon Combi:
Glucon Combi bevat per dagdosering (= 2 tabletten) Glucosaminesulfaat 1500 mg Chondroïtinesulfaat 500 mg Vitamine C 150 mg 250% Vitamine E 80 mg 800% Koper (gluconaat) 1 mg Mangaan (chelaat) 10 mg Selenium 0,1 mg Zink (citraat) 10 mg % is percentage van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.
Dagdosering voor een hond van hoeveel kilo?

Vitamine C zou ik zelf niet dagelijks supplementeren aan een hond. Vitamine E supplementen staan overigens momenteel onder grote/zware druk. De meeste supplementen zijn uit de handel gehaald en ik zie steeds meer merken/producten verdwijnen. Heel langzaam zie ik nu ook producten verdwijnen waar vitamine E inzit als onderdeel. Zekerheidshalve zou ik dit product zelf niet geven want hier zit behoorlijk veel vitamine E in.

En dit is niet om dit middel af te katten want het zal mij een worst wezen wie welk middel koopt. Ik vind alleen wel dat je erg kritisch moet zijn met wat je aan je hond geeft. Supplementen zijn absoluut niet altijd onschadelijk, ook al zou je dat op het eerste gezicht wel denken.

Overigens, als je in het andere onderwerp kijkt dat over glucosamine gaat, dan kan een hond met lagere doseringen glucosamine af.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 10 sep 2004, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door