Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door yvette_van_alert
#1626890
Ik heb mijn pups (nu 4 1/2 wkn) smuldier compleet gegeven. Dat gaat goed maar ik wil naar stukken vlees toe werken. Ik had het plan via de alaska worsten ( konijn, eend, kip, fazant en rund), hert en paard gemalen  voor het wennen aan div. smaken.  Via kippennekken naar ander vlees te gaan. Is dit een goede opbouw of kan het beter anders?
Door bulldelicious
#1627900
toen ik onze pups verleden jaar vers begon te geven ben ik begonnen met gemalen kipfilet en runds, vrij snel kon ik het vlees fijn snijden ipv te malen, dan heb ik ook ander spiervlees en pens e.d.. gegeven. Als dat allemaal goed ging heb ik hen platgeslagen kippennekken gegeven, ik heb ze in het begin wel goed vastgehouden want onze schrokkopjes zouden hem zo binnen spelen. Dus dat zou wel moeten lukken denk ik
Door Lizzy
#1629286
yvette_van_alert schreef: Ik heb mijn pups (nu 4 1/2 wkn) smuldier compleet gegeven. Dat gaat goed maar ik wil naar stukken vlees toe werken. Ik had het plan via de alaska worsten ( konijn, eend, kip, fazant en rund), hert en paard gemalen  voor het wennen aan div. smaken.  Via kippennekken naar ander vlees te gaan. Is dit een goede opbouw of kan het beter anders?
Ik ken al die gemalen prakken niet dus daar kan ik je niks over vertellen. Ik weet alleen dat de fokker van Biscuit bijv. na het gemalen vleesje op een week of 4 daarna (met een week of 5 a 6) al hele kippennekken en vleugels voerde. En stukken vlees. Ik zie eigenlijk dan ook niet in waarom je via een gemalen prak dan via kippennekken naar ander vlees moet, tenzij ik je vraag niet goed begrijp?

Als ik een nest zal fokken, snijd ik vlees zelf. Voor als ze 4 weken zijn. Dan introduceer ik voorzichtig kleine beetjes orgaanvlees en zal ik geplette vleesbotjes geven. Kippenvleugels, parelhoenvleugels, eendennekken, etc. Ik houd eerlijk gezegd niet zo van gemalen spul dus ik zal het zo snel mogelijk in kleine stukjes gaan geven.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1629293
Lizzy schreef: Ik ken al die gemalen prakken niet dus daar kan ik je niks over vertellen. Ik weet alleen dat de fokker van Biscuit bijv. na het gemalen vleesje op een week of 4 daarna (met een week of 5 a 6) al hele kippennekken en vleugels voerde. En stukken vlees. Ik zie eigenlijk dan ook niet in waarom je via een gemalen prak dan via kippennekken naar ander vlees moet, tenzij ik je vraag niet goed begrijp?

Als ik een nest zal fokken, snijd ik vlees zelf. Voor als ze 4 weken zijn. Dan introduceer ik voorzichtig kleine beetjes orgaanvlees en zal ik geplette vleesbotjes geven. Kippenvleugels, parelhoenvleugels, eendennekken, etc. Ik houd eerlijk gezegd niet zo van gemalen spul dus ik zal het zo snel mogelijk in kleine stukjes gaan geven.
zo deed de fokster van Bantu het ook.
Door Deesje
#1629402
ik heb in samenspraak met mijn fokker haar zelf wat vlees en bot laten malen voor het begin, en dan in verschillende combi´s zodat je eigenlijk zelfgemalen barf voert.. gestart met de eerste dag een spiervleesprakje met een heel klein beetje bot en daarna eigenlijk heel vlot gewoon zoals je normaal voert maar dan nog in de gemalen toestand.. dus niet alles bij elkaar zodat het zgn ´compleet´ is maar ook wisselende combi´s van het ene spiervlees met gemalen kippennekjes, dan het andere spiervlees met gemalen eendenrug, en zo flink wat geintroduceerd en daarna met 5 weken begonnen met hele kippennekjes enz..
Door yvette_van_alert
#1631018
De pups hebben met zijn 9en Sasja haar eend afgepakt en hebben dus al een hele eend verorberd... ze kozen zelf het tempo... ze hadden 1 x kippennekjes gehad voor ze deze aktie ondernamen :o
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1631193
Dat hoeft inderdaad niet zo geleidelijk. Ik ken een fokster die ze met 5-6 weken een half schaap geeft, liggen ze met zijn allen heerlijk aan te knagen.
Daar krijgen ze alleen vanaf 3,5-4 weken een weekje gemalen voer en daarna nooit meer.
Door orinake
#1631498
Hier kregen de pups in het begin KVV van Naturis.
Maar al gauw pikten ze het eten van hun ma.
Dus ja...
Pups van een dikke 4 weken met de kipkarkassen die ze pikten van hun ma...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben er wel bij gebleven tot alles op was.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door