Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dian
#1626666
In juni gaan we naar Frankrijk, naar de Ardennen.......... hier heeft Rakker dit jaar nog maar 1 teek opgelopen, maar ik ben bang dat er daar meer zitten :-\ Welk middel werkt het best tegen teken en hoe snel is de werking??? Ik zou het liefst aan willen kijken hoe erg het daar is en eventueel ter plekke alsnog zo'n pipet in Rakkers nek doen als het te gek wordt.............
Gebruikersavatar
Door Dian
#1626679
vorig jaar aan de Moezel had ik een tekenspray van Silverlinde.............. die teken hebben zich echt een breuk gelachen en deden rondedansjes bij Rakker op de rug :-X Met iedere avond inspectie en tekenvangen haalde ik de meeste er wel af voor ze vastgezogen zaten.............
Gebruikersavatar
Door Dian
#1626680
de scaliborband wil ik eigenlijk het liefst vermijden............. Rakker is al zo gevoelig op de huid, lijkt me niets als daar 2 weken dag en nacht zo'n band om zit :-\

zitten die zandmuggen door heel Frankrijk of alleen in warme gebieden???
Door K@rin
#1626690
de honden worden hier niet behandeld, maar de katten wel.
Spice zat altijd direct helemaal onder de teken.
Heb nu 1x Frontline Combo voor hem gebruikt en ik zie geen teek meer .........
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1626763
Dian schreef: welke wel dan???
Advantage???
Ik gebruik dit voor alle 10 de barrels. Omdat katten erg vlooi gevoelig zijn en Luna hotspots krijgt van vlooien. Ach Buffy en Diezl doe ik dan ook maar.

Ik heb tot nu toe 1x een teek gezien bij Luna. De rest is nog teek vrij.

Wel is dit een vreselijk chemisch goedje. Het beste kan je het buiten opdoen en dan gelijk even een lange wandeling maken. Ik heb wel eens gehad dat ik het opdeed voor de nacht. Diezl schudde zich en het spul belande op mijn deuren en beet zo het verf eraf.
Door Mariska
#1630372
Ik ben ook op zoek naar een goed middel tegen teken. Over het algemeen vind ik bij mijn honden altijd wel een aantal teken maar het is nu echt heel erg. Ik ben ook verhuisd van de stad naar het platteland en in het gebied waar ik altijd wandel zitten veel reeën en barst het echt van de teken. Een paar weken geleden ben ik een illegaal stukje bos ingelopen waar veel reewild zit, ik had 1 hond bij en daar heb ik na de wandeling ruim 20 wandelende teken vanaf gehaald, daar kom ik dus niet meer. Tevens zullen mijn honden over een tijdje meer buiten zijn omdat er een kennel gebouwd gaat worden en ik denk dat ze dan vatbaarder zijn voor teken etc.

Maar goed, ik wil de honden dus nu wel wat gaan geven maar ik weet ook niet zo goed welk middel. Ik kreeg van iemand het advies om Advantage te gebruiken maar ik zie overal dat het een middel tegen vlooien is of helpt het ook tegen teken? Ze gaf als reden aan dat de teek bij dit middel niet eerst hoeft te bijten...weet iemand hoe het zit?
Door bloemetje
#1630478
Advantage is alleen tegen vlooien. Advantix is voor alles. Maar dat laatste is helaas nog niet verkrijgbaar in NL. Wel in belgie, duitsland, spanje etc etc.

Ik heb dit maal voor Duitsland Pulvex gebruikt en 0 teken gehad. Terwijl de pensionhoudster zei dat het wemelde.
Ik vond 2 dagen na het druppen een dode teek op Danny zijn hoofdje. Die had zich amper nog vast kunnen zetten maar zuigen was er kennelijk niet meer bij. Dat zegt me dat het goed werkt!

Pulvex zou overigens ook tegen zandvliegjes werken.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1630558
bloemetje schreef: Advantage is alleen tegen vlooien.
Uhh stom van me maar dacht altijd het ook tegen teken was. Nou dan lussen de teken mijn honden niet. 3 honden en nog maar 1 teek gezien.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door