Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#1626055
Gisteren kreeg ik op de puppycursus van Misty te horen dat ze wel eens vitaminegebrek zou kunnen hebben door verkeerde voeding. Ik vertelde dat ik BARF geef maar volgens de trainer zou ik dan toch iets niet goed doen. Misty eet namelijk wel eens een enkel keertje kattenpoep  :-X maar meestal kan ik het voorkomen.

Zou dit inderdaad kunnen zijn door vitaminegebrek? Is haar voeding toch niet goed in balans? Benjy en zij krijgen hetzelfde menu en doet het niet. Ze ziet er mijn inziens goed uit en ook de ontlasting is top.
Door Benjy en Misty
#1626063
Op de cursus waar ik zit raden ze iedereen Carnibest aan (dat verkopen ze namelijk zelf  :biggrin2:) dus daar ligt het niet aan. Volgens de trainer zou ze dat dus alleen maar eten wanneer ze gebrek had aan vitamine. Een vrouw die daar ook zit met haar hond vertelde dat haar hond na het overgaan van brok naar Carnibest geen kattenpoep meer at.  :-\ Kan natuurlijk toeval zijn...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1626070
Of geeft die mw. de kat ook carnibest, want daar kan dan wel verschil inzitten. De meeste honden vinden kattepoep overheerlijk omdat het nog stief staat van de smaakstoffen. Het voeren van BARF en het snaaien van kattepoep staat dan ook volledig los van elkaar. Toen ik nog een kat had en brokken voerde (aan allemaal) toen stond de kattebak buiten bereik van de honden omdat die anders leeggevreten zou worden en dat is bij de meeste hond + katmensen het geval. Laat je vooral niet gek maken door de cb-verkoper ::)
Door Marjolein68
#1626125
Hier ook dezelfde ervaring.
Kattenbrokken zitten zo bomvol smaak- en geurstoffen omdat de kat het anders zeer wsch niet zou eten  :yucky:. Diezelfde stoffen zitten ook nog in de kattendrollen en maken die erg aantrekkelijk voor een opportunistisch dier als de hond is (hé, gratis snack  :icecream:). Onze honden weten hier in de buurt ook precies de plekjes te vinden (los zand).
Lijkt mij ook dat het toeval is dat die mevrouw haar hond na overstap op CB geen k.drol meer zou eten. Kan best dat ze er zelf beter op is gaan letten.
Door pallas
#1626127
Nox at  toen ze carnibest kreeg vaker een kattendrol dan sinds ze barft.
Kattendrollen van een kat die barf eet is nul aantrekkelijk, maar wiskasdrollen? Mmmmmm :P
Laatst gewijzigd door pallas op do 20 mei 2010, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1626163
Kattenpoep is voor een hond een frikantelletje met uitjes, mayo, curry en pindasaus. En veel honden kunnen dat niet weerstaan, wat ze ook eten. Ik heb hier dezelfde ervaring. Katten op vieze gore whiskas smurry : daar wordt een moord voor gedaan (bij wijze van). Linga snackt zelfs nog wel eens een fluoriserend oranje Bonzo hondendrol naar binnen hoor. Katten die vers eten: die stront wordt met rust gelaten. Idem voor Linga met hondendrollen. BARF en KVV drollen mot ze niet. Pedigree Pal, Bonzo en Cesar drollen zijn daar-in-tegen niet te versmaden. Laat je inderdaad maar niet gek maken hoor, door de CB verkopers daar. Als jij een knap menu geeft dat aan de basis regels voldoet: heeft jouw hond geen vitamine gebrek. 
Door Benjy en Misty
#1626195
Lizzy schreef: Kattenpoep is voor een hond een frikantelletje met uitjes, mayo, curry en pindasaus. En veel honden kunnen dat niet weerstaan, wat ze ook eten. Ik heb hier dezelfde ervaring. Katten op vieze gore whiskas smurry : daar wordt een moord voor gedaan (bij wijze van). Linga snackt zelfs nog wel eens een fluoriserend oranje Bonzo hondendrol naar binnen hoor. Katten die vers eten: die stront wordt met rust gelaten. Idem voor Linga met hondendrollen. BARF en KVV drollen mot ze niet. Pedigree Pal, Bonzo en Cesar drollen zijn daar-in-tegen niet te versmaden. Laat je inderdaad maar niet gek maken hoor, door de CB verkopers daar. Als jij een knap menu geeft dat aan de basis regels voldoet: heeft jouw hond geen vitamine gebrek. 
Hele opluchting hoor! Ik laat me te vaak gek maken. Ze willen vast Carnibest verkopen aan mij.  ::)
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1626313
Toen mijn honden nog geen jaar waren vonden ze buiten wel eens kattenpoep en vraten dat, maar dat doen ze al lang niet meer.
Door mysmoothcollies
#1626316
Hallo Interessant gegeven, een vraag die dan als wedervraag bovenkomt waarom doet de ene hond het dan wel en de andere helemaal niet. Gelukkig eten die van mij geen drollen, niet van katten, niet van andere honden. Wel snackt de jongste en de oudste helemaal niet. Dus als er ergens op straat brood ligt en ik zie het niet op tijd dan eet ze het zeker op de oudste collie doet dat helemaal niet. Ik vraag mij dan af of de jongste hond dan toch iets mist ergens in de voeding, ze krijgen allebei hetzelfde alleen andere hoeveelheden. Ik denk eigenlijk dat het meer een gewoonte is geworden, een hele vervelende die moeilijk af te leren is....
Door Lizzy
#1626354
mysmoothcollies schreef: Hallo Interessant gegeven, een vraag die dan als wedervraag bovenkomt waarom doet de ene hond het dan wel en de andere helemaal niet. Gelukkig eten die van mij geen drollen, niet van katten, niet van andere honden. Wel snackt de jongste en de oudste helemaal niet. Dus als er ergens op straat brood ligt en ik zie het niet op tijd dan eet ze het zeker op de oudste collie doet dat helemaal niet. Ik vraag mij dan af of de jongste hond dan toch iets mist ergens in de voeding, ze krijgen allebei hetzelfde alleen andere hoeveelheden. Ik denk eigenlijk dat het meer een gewoonte is geworden, een hele vervelende die moeilijk af te leren is....
Toevallig lust ik ook geen frikandel maar mijn buurvrouw wel.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1627117
mysmoothcollies schreef: Hallo Interessant gegeven, een vraag die dan als wedervraag bovenkomt waarom doet de ene hond het dan wel en de andere helemaal niet. Gelukkig eten die van mij geen drollen, niet van katten, niet van andere honden. Wel snackt de jongste en de oudste helemaal niet. Dus als er ergens op straat brood ligt en ik zie het niet op tijd dan eet ze het zeker op de oudste collie doet dat helemaal niet. Ik vraag mij dan af of de jongste hond dan toch iets mist ergens in de voeding, ze krijgen allebei hetzelfde alleen andere hoeveelheden. Ik denk eigenlijk dat het meer een gewoonte is geworden, een hele vervelende die moeilijk af te leren is....
't is ook wel ontzettend zelfbelonend gedrag; 't 'lekkers' is al binnen.
Boon heeft 't een keer geprobeerd. Ik had niet door dat 't een drol was en viste 't met dezelfde vaart (onder luid gemopper) weer uit z'n bek  :-X Daarna heeft ie 't nooit meer gedaan; het leverde hem niks positiefs op....
Door mettrop
#1627245
;D ;D ;D

jou ook niet, alleen vieze vingers  :biggrin2:

bij ons achter laten ze soms de kanten door schapen begrazen, en de schapestront probeert ie wel te pakken, de rest gelukkig niet...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door