Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door noenoe
#1626222
ik geef mijn hond sinds vier weken vers vlees gemalen maar ook stukken vlees met bot
ook geef ik yoghurt groente en fruitpapje niet zoveel want hij vind de groente en fruit niet zo lekker
maar hij heeft nu wat wittige of grijze ontlasting zit er dan toch teveel bot in
alvast bedankt voor de reacties
Laatst gewijzigd door noenoe op do 20 mei 2010, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1626318
Zolang de poep niet keihard is is het niet erg. Grijzige kleur ? Iedere vleessoort geeft zijn eigen kleur drol.
konijn, kip, lichtbruin tot gelig, rood vlees; donkerbruin. Haas, hert: bruinzwart. Vuile pens dunnere ontlasting donker groen,
veel bot : harde poederige en witte ontlasting
wortels vind je terug in de poep als stukjes wortel en gemalen geeft het de poep een gelige kleur.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1626602
noenoe schreef: ik geef verschillend vlees de ene keer kip en dan haas of fazant
maar dan is het toch teveel bot
Dat zou je even kunnen berekenen in een menu. Ik zou me geen zorgen maken als de poep niet korrelig is en het alleen om de kleur gaat. Veel vet in het voedsel kan de poep ook grijzig maken.
Maar wat geef je dan van genoemde producten? Zijn het alleen de karkassen en hoeveel spiervlees zit daar dan nog aan? Als karkassen vrij kaal zijn dan zul je moeten aanvullen met spiervlees en of orgaan.
Ik hoop wel dat je meer soorten voert dan alleen deze 3.
Laatst gewijzigd door Aquillo op do 20 mei 2010, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door