Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DJ_Doerak_Tucker
#1625917
Toen ik net beneden kwam zag ik dat één van de honden net gedronken had aan de druppels op de vloer. Niets geks, toen ik bij hun kleden kwam zag ik op Doeraks plek (hij was ook degene met natte plekken op zijn voorpoten dus ik vermoed dat hij het is) allemaal rode druppels met een beetje een schuimig laagje. Heel licht rood, zoals bloed eruit ziet vermengd met water. Ook lagen er twee hele kleine donkerrode 'propjes' bloed bij. Ik vermoed dat hij dit heeft uitgespuugd, door dat schuimige. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Er komt toch niet zomaar bloed naar buiten via de bek? Ben best ongerust. Beide honden gedragen zich normaal, vrolijk en alert. Aan de buiten kant niets te ontdekken. Verder niets bijzonders gebeurd, gezwommen gisteravond en gisteren een vastendag geïntroduceerd, ze hebben alleen biogarde een paar boontjes en een ei met knoflook en zeewier gehad.
Door DJ_Doerak_Tucker
#1625962
Nou zeg, vind ik daar net tussen de kleden een mega uitgedrukte teek!!! Dus ik hoop maar dat dit het is geweest, dat Doerak daar aangezeten heeft in combinatie met dat water ofzo, door dat water lijkt het altijd meer bloed natuurlijk. Écht een heel groot bloederig ding! Ben best wel opgelucht... :)
Door Lizzy
#1626004
Ik zou me inderdaad nu geen zorgen maken. Mocht dit snel nog een keer gebeuren, zou ik wel even overleggen met de DA. Soms kan er overigens simpelweg een vaatje springen doordat de hond erg veel druk zet bij het overgeven. Gewoon verder even in de gaten houden dus.
Door DJ_Doerak_Tucker
#1626166
Ja inderdaad. Doerak loopt steeds met een grote boog om de plek waar de teek en het bloed lag dus ik denk wel dat het de teek was, hij is gauw ergens vies van  ::) (of weet gewoon wanneer iets écht vies is). Er lag ook niet heel veel dus écht overgeven zal het ook niet geweest zijn. We houden het zeker in de gaten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door