Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door orinake
#1625194
Een topic op een ander forum en het topic hier: kosten per maand.

Hoeveel betalen jullie gemiddeld per kilo?
doordat ik momenteel bezig ben aan nieuwe bestellingen op te stellen kan ik het gemakkelijk uitrekenen.
Ik ben ongeveer 1.21€/kg kwijt.
Het goedkoopste is gratis en het duurste zal net geen 3€ zijn.
Op vlak van variatie heb ik wel genoeg betaalbare dingen in de diepvries zitten denk ik.
Nu hier in BE is het moeilijk om kwalitatief goed vlees te krijgen tegen een betaalbare prijs.
In NL heb ik de indruk dat dit veel gemakkelijker is?
Door Mevroi Kruim
#1625288
Ik heb luxe-honden en -katten  :D hier kom ik wel wat hoger uit. Ze eten hier ook dure dingen als kwartel, haaskarkas, lamsribben en co. Maar het kan wel voor rond de 1 euro.
Door orinake
#1625295
Mevroi Kruim schreef: Ik heb luxe-honden en -katten  :D hier kom ik wel wat hoger uit. Ze eten hier ook dure dingen als kwartel, haaskarkas, lamsribben en co. Maar het kan wel voor rond de 1 euro.
Mja kwartel en dergelijke geef ik weinig. Maar als ik dat op een hele bestelling zie valt het nog mee.

rond de 700€ voor 600kg vlees :)
Door Anne in Zweden
#1625299
Ik denk dat ik veel hoger uitkom, omdat ik zoveel mogelijk biologisch voer. Verder vind ik het ook leuk om dingen als rendier- en elandsnippers uit te proberen, en momenteel ben ik een dansje aan het maken rond hertenlever... Het zou hier zeker veel goedkoper kunnen, maar vooralsnog gaat de grootste som gelds in ons huishouden op aan eten - zowel dat van onszelf als dat van de beestjes!
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1625304
Ik denk zo rond de 1.50

ik compenseer duurder vlees met kippennekken (50 cent) en kipkarkas/kipperugstuk ook 50 cent per kilo


gratis graat bij de zalmkop enz.
Door orinake
#1625329
Anne in Duitsland schreef: Ik denk dat ik veel hoger uitkom, omdat ik zoveel mogelijk biologisch voer. Verder vind ik het ook leuk om dingen als rendier- en elandsnippers uit te proberen, en momenteel ben ik een dansje aan het maken rond hertenlever... Het zou hier zeker veel goedkoper kunnen, maar vooralsnog gaat de grootste som gelds in ons huishouden op aan eten - zowel dat van onszelf als dat van de beestjes!
dingen zoals rendier en eland kan je hier zelfs niet vinden.
Hertenlever betaal ik bvb nog geen euro de kilo, dat heb ik dan wel weer. al is het beperkt.
Zeker nu buiten het seizoen.
Door orinake
#1625483
marye schreef: Ik betaal veel, maar dat maakt me niet uit ;)
Ik zit gemiddeld denk ik rond de 3 euro per kilo.
met 1 hondje zou ik daar ook niet naar kijken, maar hier zijn het er 4 (binnenkort 5) en 2 poezen.
Dus da loopt dan wel ff op :p
Gebruikersavatar
Door pike
#1625551
orinake schreef: met 1 hondje zou ik daar ook niet naar kijken, maar hier zijn het er 4 (binnenkort 5) en 2 poezen.
Dus da loopt dan wel ff op :p
HIer net zo. Met alleen PIke keek ik ook niet zo nauw, maar met drie, tja dan ga je toch wat meer opletten.
ulla schreef: Gemiddeld onder de 3 euro de kilo kom ik niet uit.
Of ik moet beknibbelen op de kwaliteit.
Hier net zo. Vleesbot en orgaanvlees en vis gaat prima, maar het spiervlees trekt de gemiddelde prijs aardig omhoog. HIer geldt ook: Goedkoper is beknippelen op kwaliteit. En als ik spiervlees geef wil ik graag spiervlees geven, geen bergen met zenen, vliezen en vet. Ik vind het erg moeilijk om aan goed én goedkoop spiervlees te komen (of ben ik te kritisch  :-\). Gemiddeld kom ik denk ik ook niet onder de 3 euro de kilo uit.
Door ulla
#1625581
pike schreef: HIer net zo. Met alleen PIke keek ik ook niet zo nauw, maar met drie, tja dan ga je toch wat meer opletten.

Hier net zo. Vleesbot en orgaanvlees en vis gaat prima, maar het spiervlees trekt de gemiddelde prijs aardig omhoog. HIer geldt ook: Goedkoper is beknippelen op kwaliteit. En als ik spiervlees geef wil ik graag spiervlees geven, geen bergen met zenen, vliezen en vet. Ik vind het erg moeilijk om aan goed én goedkoop spiervlees te komen (of ben ik te kritisch  :-\). Gemiddeld kom ik denk ik ook niet onder de 3 euro de kilo uit.
Ik let ook wel op hoor, met 4 sintjes, maar ik kom gewoon niet goedkoper uit, of ik moet veel kippenbot of eend gaan voeren, en ik wissel nogal veel af.
Spiervlees kan ik zo nu en dan alleen kipfilet onder de € 3,00 kopen, de rest is allemaal duurder.
Vis is alleen sardien en zalmkoppen/lijf onder de € 3,00, panharing en makreel zit er iets boven.
Runderorgaan is biologisch, en kip ook.
Nou ja , een liefhebberij kost nu eenmaal geld. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door