Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Susan78
#1624898
Zo nu en dan gebeurt het dat ik vergeet KVV uit de vriezer te leggen, zoals vandaag,  en dus geen ontdooid eten heb voor mijn hond.
Bestaat er iets verantwoords wat ik in zo'n geval kan geven?
Iets wat je gewoon altijd in huis kan hebben wat niet eerst moet ontdooien?
Ik wil haar geen brokken geven of blikvoer in zo'n geval, maar verder dan een rauw eitje kom ik eigenlijk niet....
:-[
In de magnetron duurt het ook een eeuwigheid en gaat het bakken.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1624900
Als ik hier wat vergeet te ontdooien, dan hebben ze die dag kip-dag  :biggrin2:
Oftewel ik 'ren' naar de supermarkt en koop een pak kippenpoten of vleugels en zo hebben ze toch een maaltijd.
KVV ontdooit trouwens ook erg snel in lauw water, als je dit water af en toe vervangt en het ondooide eruit haald is een kilo met een uur wel ontdooit.
Door inni
#1624928
'k Had 't vorig weekend voor de eerste maal voor :-[ :-[
In een diepvrieszakje met een stevige knoop in lauw water was 't toch nog redelijk snel eetbaar (hier is 't wel maar een dikke 100gr).
Door Eagan
#1624995
Duck is in plakjes van 100 gr. Die leg ik dan allemaal los in de combi magnetron op 100 graden voor een kwartiertje.
Dan is alles ontdooit, het vlees is dan net niet warm. Zeg maar goede kamertemperatuur.

In de magnetron ontdooien resulteert hier ook altijd in gloeiend hete randjes en midden nog bevroren. Dus hier gewoon op hete lucht.

Groetjes Paul
Door BostonNutmeg
#1625049
Krijgt ze een keer per dag te eten? Misschien een idee om om gevarieerde tijdstippen te voeren. Dan staat ze niet klokslag etenstijd te kwijlen en kan het eten in de tussentijd ontdooien.
Door Marjolein68
#1625116
Inderdaad in een zakje in warm water laten ontdooien. Of bij kiloworsten een uurtje buiten de vriezer leggen, dan kan je ze in plakken snijden (bv van 100 gr) en dan weer in de vriezer. Die ontdooien een stuk sneller dan een hele worst.
Bij ons eten ze twee keer per dag (pup nog 4 x), na 't eten haal ik er gelijk uit voor de volgende maaltijd en zet 't in een bakje op de aanrecht. Het is dan bij de volgende beurt ontdooid. Je kan ook steeds een dag van te voren de portie(s) in een bakje in de koelkast zetten, dan ontdooit 't langzamer en dan een uurtje van tevoren eruit halen om op temperatuur te komen.
Door Susan78
#1625281
Bedankt voor de tips!
Ze krijgt 2 keer per dag eten, en eigenlijk is het een standaard handeling; ontdooid vlees in de voerbak-nieuwe uit de vriezer leggen.
Maar soms vergeet ik dat dus.
Maar er is dus eigenlijk niks wat je gewoon in de kast kan leggen wat ze dan kan eten.
Dus moet ze maar wat langer wachten ;-)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1625283
Gisteren nog vergat ik te ontdooien. Ik leg het dan even in water en het was na een uurtje ontdooid (kippenvleugels). Ze krijgen dan dus later te eten.
Door Nadia
#1625293
Mij gebeurd dat ook wel eens. Dus of idd later eten.. Of vasten.. En ik heb altijd rodiworsten in huis.
Dit hoeft niet ingevroren te worden. Dus als ik geen tijd heb om te wachten op het vlees krijgt Kain dit. Of als ik iets van mezef niet ingevroren heb (kipfilet ofzo) dan krijgt hij dat.
De rodi worsten zijn niet het ju van het.. maar ach, voor een keer. Kain is nu 11 maanden en ik heb er 2 keer gebruik van gemaakt!
Door orinake
#1625326
hier word dat dan meestal een dagje vasten, of ik leg hun eten in koud water.
In de zomer hoeft het zelfs niet volledig ontdooid te zijn ;) (Natuurlijk geen gewone ijsblok he, maar bvb het binneste nog net bevrozen)
Door tanja82
#1625401
Ik haal sávonds het eten voor de volgende morgen eruit.
Ik doe dat vlees(300 gram) in een plastic bak en zet het op de aanrecht.
Het vlees voor sávonds weer het zelfde die haal ik er smorgens uit.
Ben het nog niet vergeten anders zal het ook supermarkt worden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door