Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door paul36
#1624641
Ik ben 27 en mijn hond is 7 maanden oud. Ik woon in Thailand en ga elke dag met haar naar het strand om te wandelen. Ik denk dat we zo'n uur a anderhalf uur lopen en een klein stukje ervan altijd joggen. Maar ze is altijd doodop aan het einde van de wandeling en nog ff een stukje joggen zit er dan helemaal niet meer in. Ik vind dit nogal vreemd dat de hond eerder moe zou zijn dan ik. Wel lopen we in de volle zon met 30 a 35 graden maar verbranden doet ze niet door haar vacht heb ik gelezen.

Heb weleens geprobeerd haar halverwege wat te laten drinken ergens maar daar had ze ook geen behoefte aan.

Wat moet ik hier nou mee aan? Levert zo'n BARF menu te weinig energie? Moet ik eten voor onderweg meenemen, en wat dan, brokjes? of heb ik gewoon de verkeerde soort hond (geen idee wat ze is, ongeveer zo groot als een spaniel) en kan ik het verder wel vergeten?
Door Fynn
#1624647
Het is veel te heet om te joggen of aan het strand te lopen met je hond.
Ze zou wel een hartaanval kunnen krijgen van de hitte.
Beter kan je s'morgens vroeg en s'avonds als de zon weg is wandelen.

Groetjes Rian
Door marsieyenna
#1624669
Dit meen je toch niet serieus :o
Als je met je hond , met zo'n hitte loopt kan ze toch haar hitte totaal niet kwijt.
Een hond  "" zweet " via tong en voetzooltjes en dat lijkt me nogal onmogelijk als ze op zand van meer dan 30 graden loopt.
Ze kan haar voetjes verbranden en haar warmte totaal niet kwijt.
Ik denk dat er met je hond niets mis is, maar dat ze gelukkig aangeeft dat het zo niet kan.
Alleen  's ochtends vroeg kun je goed joggen bij  zo'n temperatuur,zelfs 's avonds is het zand soms nog te warm
Door Deesje
#1624685
ik denk dat je het inderdaad los moet zien van de temperatuur, die is natuurlijk ook heel warm maar rond deze tijd van het jaar is het dat altijd in thailand, en het wordt er ook niet echt koud dus qua temperatuur zijn de honden daar vaak veel beter aangepast.. (het moet wel reeel blijven natuurlijk)

maar zo lang lopen met een pupje?? je laat een peuter die net goed en wel kan lopen ook geen marathon meelopen toch?? een pupje gebruikt zooo veel energie om uberhaupt te groeien....
Door tt-tjes
#1624692
*Dorothea* schreef: Los van de temperatuur, anderhalf uur wandelen en een stukje joggen met een pup van 7 maanden?
Daar dacht ik dus ook aan, dat doe je toch niet
Gebruikersavatar
Door choopy
#1624701
*Dorothea* schreef: Los van de temperatuur, anderhalf uur wandelen en een stukje joggen met een pup van 7 maanden?
Dat was ook mijn eerste gedachte, 7 maand en dan al zo lang wandelen en joggen? Das los van de temp al veel te lang.
Door chamourel
#1624703
ik kan me niet voorstellen dat je dit meent ??
ons ras en dat is een groot ras mag in die periode helemaal niet zo lang lopen, het is zoveel weken zoveel minuten, dus 10 weken 10 minuten per keer wandelen, en dan echt even rusten hoor.
ik denk dat het voor elk ras wel geld, groot of klein je kan niet verwachten dat een hond van 7 maanden zolang kan lopen, en eten onderweg geven ?? levensgevaarlijk zeker op het strand dan zijn ze wilt en onbehouden als ze tenminste volwassen zijn, je praat wel over een pup/jeugdhond he.
even je geduld bewaren tot de hond ouder is  en hooguit een half uur wandelen per keer is meer dan genoeg.
maar nogmaals ik denk dat ik mijn tijd verspilt heb met dit schrijven want dit kan gewoon niet serieus bedoeld zijn, want dan heb je dus helemaal geen verstand van honden en ben je ook niet voorgelicht door je fokker::)

en ik zie dat ze ook al gesterrilliseerd is......oh mijn god wat is dit allemaal  :'( :'(
Laatst gewijzigd door chamourel op di 18 mei 2010, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door paul36
#1624923
Ja verdorie hoe moet ik dat allemaal nou weten. Ik wilde helemaal geen hond maar ze zat hier op straat dood te gaan en ben gek op haar.

We lopen wel door de branding dus haar voetjes zijn dan nat en moeten dus wel wat warmte kwijt kunnen. Is het verder goed haar onderweg regelmatig nat te maken om wat af te koelen?
Door *Natasja*
#1624964
paul36 schreef: Ja verdorie hoe moet ik dat allemaal nou weten. Ik wilde helemaal geen hond maar ze zat hier op straat dood te gaan en ben gek op haar.

We lopen wel door de branding dus haar voetjes zijn dan nat en moeten dus wel wat warmte kwijt kunnen. Is het verder goed haar onderweg regelmatig nat te maken om wat af te koelen?
Je kunt het beste even een stapje terug doen, gezien haar leeftijd. Dus maak er een wandeling van een half uur à 3 kwartier van, en wacht met het joggen tot ze wat ouder is. Desnoods ga je, als dat kan, later op de dag nog een korte wandeling met haar. Zolang haar voetjes koel blijven in de branding, denk ik dat ze wel voldoende warmte kwijt kan. Of loopt ze erg te hijgen tijdens de wandeling? En zorg dat je water bij je hebt, drinken uit de zee is niet goed voor haar omdat dat zout water is.
Door tiny
#1624976
Phoe Paul, je mag blij zijn DAT ze nog loopt. Niet te grote sprongen maken met een pup. Zoals Natasja zegt, half uurtje per wandeling.
Joggen en naast de fiets vanaf een jaar. Geef je hondje wel de tijd om te groeien en een goede skelet ontwikkeling te krijgen.
Door BostonNutmeg
#1625014
Als je dat hondje in Thailand van straat hebt gered, dan heb je haar in elk geval behoedt voor een heel naar leven. Wel erg pittig om een hond op te voeden zonder voorkennis en dan ook nog aandurven om te barfen.

Om enthousiaste puppyeigenaren in te binden is de richtlijn 5 minuten wandelen per maand tot een jaar. Dan zit jouw hond op 35 minuten.
Mijn pup is vier maanden en drie keer per week loopt ze een half uur tot uur in het bos, verder alleen kleine wandelingen en spelen in huis.

Eten tijdens wandelen kan gevaarlijk zijn. Honden mogen een uur vóór ze beweging krijgen niet eten en liefst een uur erna ook niet. De maag kan anders kantelen en daar gaan ze dood aan (zoek op "maagtorsie")
Het heeft ook geen zin, de bloedtoevoer zit tijdens bewegen in de spieren, de spijsvertering staat stil.
Dat kan ook de reden zijn waarom ze niet wil drinken. Als ze zo lang heeft gelopen en je laat haar (veel) drinken, spuugt ze het waarschijnlijk weer net zo hard uit. Je kunt het wel aanbieden, want het koelt wel af.
Wat betreft lopen in de warmte, in die extreme hitte zou ik de schaduw opzoeken zodra de pup gaat hijgen. Een pup doet niet aan zelfbehoud, daar zijn wij voor.

Succes
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door