Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door robbiemarie
#1624015
Gisteren ben ik in noodweer (lees: donder, bliksem, grotehagelstenen) naar de da geweest. Beau de franse bull van mijn vriend was ineens erg ziek. Ze heeft al jaren lang last van allergie en het is gewoon ook een zwak hondje wat altijd iets heeft. (gaatjes in hoornvlies, baarmoederontstekingen, darmklachten en veel kale plekken)
Mijn da dacht aan Graphites is iemand er bekend mee?? Ik hoop dat hij gelijk heeft en dat beau na jaren kriebels een keer ervan af komt.
We gaan dit proberen en zullen zien of dit het dan wel is.
Als ik de verschijnselen lees zou het best eens kunnen.
Door Lizzy
#1624373
Als in het homeopathische middels Graphites? Als constitutie middel?

Je zou eigenlijk in het boek van Atjo Westerhuis (hond & homeopathie) dan meer over het middel graphites moeten lezen om te kijken of het past.
Door robbiemarie
#1624523
Ja dat boek had de da ook, we hebben het doorgenomen en gekeken of het past. En het is dan niet mijn hond, maar ik vond het sprekend beau.
Ik heb graphites D30 besteld en daar gaan we nu mee beginnen als het binnen is. Ik hoop dat Beau hierdoor beter wordt of in ieder geval minder. Ze heeft al echt zes jaar last van uitslag en problemen. Ppff Iedere da zegt weer iets anders.

Als dit niet werkt gaan we naar dodewaard, daar moet iemand (naam kwijt) zitten die er veel kijk op heeft en gaan we dat proberen.
Ze is pas 8...
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1628398
Mijn vorige hond, Jory, heeft een keer met succes graphites voorgeschreven gekregen.
Zij had oogoperaties ondergaan waardoor ze 2 x 6 weken lang continue een kap moest dragen. In die tijd werden haar oren aan de buitenzijde helemaal kaal, alleen op de randen zat nog haar.
Dat herstelde zich in de maanden er na totaal niet. Er is in Utrecht door een dermatoloog naar gekeken en geen oorzaak gevonden. Omdat ze er zelf totaal geen last van had, konden ze niets voor haar doen.
Via een homeopathisch da heeft ze toen eerst graphitis zalf gekregen, en toen viel het laatste beetje haar ook nog uit. Voor de da een teken dat het het goed middel was, maar in verkeerde potentie. Ze heeft toen graphitis korrels gekregen en met een week begon tot mijn verbazing het haar weer te groeien en is het weer helemaal normaal geworden daarna.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door