Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1575590
Hoi Liessie,

Ik heb net zelf een Westmark 10 aangeschaft en ben er heel blij mee! De snijschijfen van de porkert kun je gewoon gebruiken op je Westmark (die heeft alleen 4, 6, 8 mm) dus dan kun je zelf kiezen hoeveel mm je wilt.

Ik zelf heb de laatste paar keren 8 mm gebruikt (was geen grotere schijf in de winkel) en dat gaat eigenlijk prima. Ik heb wel eerst alles heel fijn gehakt en geknipt voordat het de molen in ging! Het ligt er dus ook aan hoe fijn je het vlees wilt malen ;)

Binnenkort wil ik iets grover gaan malen (10 of 12 mm), want ik denk dat het malen dan ook minder zwaar wordt ;D.

Concluderend: 8 mm gaat prima, maar ik zou gaan voor een 10 of 12 mm snijschijf
#1619530
Viamarktplats heb ik een porkert 10 van iemand gekocht.
Ik heb net mijn adres verstuurd, dus ben benieuwd
Hij leek er op de foto's mooi en roestvrij uit te zien en de verkopen, zegt dat ie roest vrij is.
Ik verwacht alleen dat er een grotere schijf in moet.
Kan ik binnenkort zelf kvv maken :biggrin2:
Door Nyncke
#1619665
Heb het een tijdje gedaan met een schijfje no 10...gaat prima als je maar niet meteen voor 6-8 weken voor 4 katten gaat malen...dan heb je een pijnlijke schouder.
Een beetje handigheid erin krijgen en hoplaklara.
#1674953
Hallo, ik ben hier nieuw.
Ik ben een al een tijdje bezig met het voeren van KVV en dan alleen Carnibest (natuurvoer/lammix/vleesmix) in combinatie met feline Porta 21 tonijn.
Maar ik wilde een stapje verder en kwam ik op dit forum terecht.
Echt mazzel gehad, heb gisteren een Porkert 22 binnengekregen die ik op 2ehands.be in Belgie heb gekocht helemaal compleet in de originele doos en nog nooit gebruikt  35 euro + 13 euro verzendkosten (Wat een monsterapparaat).
Bij En Garde in Den Haag 2 extra schijven (8mm en 14 mm) + een vleesduwer besteld.
Ik kan dus ook aan de slag.
Alleen jammer dat de fabrikant Porkert is gestopt met het maken van vleesmolens, voor de nr. 10 is dat niet zo'n ramp, mij is verteld dat van westmark nr.10 en porkert nr. 10 de onderdelen uitwisselbaar zijn, in ieder geval de schijven.
Maar hoe zit dat met de nr. 22, is er een ander merk dat uitwisselbare onderdelen heeft met de porkert?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door