Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Loontjuh
#1623946
Het gaat eigenlijk perfect hier met het schema 5 dagen s'ochtends Farmfood HE ( ja ik weet het dat is verkeerd , is even niet anders)  en  s'avonds en in het weekend KVV ( nu Smuldier vlees compleet en pens/vlees compleet ) .. Ik ben er erg tevreden over maar heb een paar vraagjes :o

Charly gaat eigenlijk heel goed nu op dit systeem en poept 1 keer mooie drol ..maar s'avonds poept hij weer en het lijkt wel alsof ik nog steeds RC  geef zo lichtbruin zijn de drollen  ??? Kunnen dit de afvalstoffen zijn ??

En met pup ( Varro 13 weken ) gaat eigenlijk ook heel goed , maar ik heb gister daaraan . Pens/vlees compleet en daar had ik wat kippelevertjes doorheen gedaan. En ze hadden een mergpijpje gekregen om het vele oorgaan dus eventueel te verwerken( mij is verteld merg stopt iets op ?? ) . Maar...  nou ging die kleine toch aan de schijt . Niet normaal gewoon ... Ik zag dat hij in de tuin het vlees had gepoept want dat was zwart ( of donker zoals je het wil noemen ) . Wij laatste wandeling en toen leek het net of hij pieste uit z'n kont  :(
Maar wat wil nou het geval .. ik heb er niet uit gehoeven vannacht en vannochtend heeft hij ook niet gepoept ( wat hij laatst ook niet meer deed sind het versvoer ) dus wat dwars zat is er uit .
Maar wat ik het nou geweest ????
Ze hadden om half 6 hun eten gehad en om 10 uur tot half 11 kwam het er dus uit. Charly heeft nergens last van gehad verder en nu nog niet ... ???

Helpppp!!!
Door Eagan
#1623956
Hebben onze honden ook gehad toen ik ze de orgaanvlees erbij had gedaan.

Ik denk als de hond het nog niet echt gewend is om vers te eten, dat de orgaanvlees het ingrediënt is waar ze aan de spuitpoep van komen.

Ben het hier nu heel rustig op aan het bouwen en het orgaan maar heel minimaal erbij aan het doen en dan gaat het wel goed.



Maar kan natuurlijk ook de combinatie farmfood en vers zijn he. Farmfood zijn toch brokken?  Kun je hier ook lezen dat de combinatie van die twee niet al te goed is voor je hondjes.

Groetjes Paul
Door Loontjuh
#1623974
Okeey rustig aan dus met het orgaan ..... dank je wel

Een goede kennis van mij doet het al jaren en het gaat perfect de combi FF HE en vlees . En hier gaat het eigenlijk ook goed alleen gister dus niet .. vandaar dus de vraag.. Mijn andere hond heeft er dus helemaal geen last van en doet het geweldig zo ondanks het afval van alle jaren RC wat hij eruit poept nu ..
Maar ik snap het .. Br*k is hier een scheldwoord  ;)
Door Lizzy
#1623978
[quote="Loontjuh"]
Het gaat eigenlijk perfect hier met het schema 5 dagen s'ochtends Farmfood HE ( ja ik weet het dat is verkeerd , is even niet anders)  en  s'avonds en in het weekend KVV ( nu Smuldier vlees compleet en pens/vlees compleet ) .. Ik ben er erg tevreden over maar heb een paar vraagjes :o

Charly gaat eigenlijk heel goed nu op dit systeem en poept 1 keer mooie drol ..maar s'avonds poept hij weer en het lijkt wel alsof ik nog steeds RC  geef zo lichtbruin zijn de drollen  ??? Kunnen dit de afvalstoffen zijn ??

En met pup ( Varro 13 weken ) gaat eigenlijk ook heel goed , maar ik heb gister daaraan . Pens/vlees compleet en daar had ik wat kippelevertjes doorheen gedaan. En ze hadden een mergpijpje gekregen om het vele oorgaan dus eventueel te verwerken( mij is verteld merg stopt iets op ?? ) . Maar...  nou ging die kleine toch aan de schijt . Niet normaal gewoon ... Ik zag dat hij in de tuin het vlees had gepoept want dat was zwart ( of donker zoals je het wil noemen ) . Wij laatste wandeling en toen leek het net of hij pieste uit z'n kont  :(
Maar wat wil nou het geval .. ik heb er niet uit gehoeven vannacht en vannochtend heeft hij ook niet gepoept ( wat hij laatst ook niet meer deed sind het versvoer ) dus wat dwars zat is er uit .
Maar wat ik het nou geweest ????
Ze hadden om half 6 hun eten gehad en om 10 uur tot half 11 kwam het er dus uit. Charly heeft nergens last van gehad verder en nu nog niet ... ???

Helpppp!!!
[/quote]

Het zal ongetwijfeld van het orgaan zijn. Maar mergpijpjes...? Die zijn ongeschikt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1623995
Merg is zo vet als blubber, dus zie ik niet in hoe dat wat stoppend zou moeten werken in combi met orgaanvlees. Als het orgaanvlees voor dunne ontlasting zorgt zou ik of minderen, of zodanig verdelen dat het geen problemen meer geeft. Mergpijpjes zijn keihard en zijn zijn notoire tandenvernielers, daarbij zijn de stukken die een hond eraf zou kunnen bijten vlijmscherp en knikkerhard= slecht tot niet verteerbaar. Die zou ik dus niet meer geven.
Door Loontjuh
#1624079
Jeetje weer wat geleerd ... Dat geven we dus niet meer !!!!
Ik krijg vandaag ribjes en borstbeen , dat is wel goed toch ? Dat is mooi zacht voor de pup. Hoeveel bot mag ik dan geven ? (gram ongeveer p.kg voordat het echt opstopt en ik zodirect een pup heb die helemaal niet meer poept  :( )
En wat is er dat waar van de bot opstopt? of is dat wel waar alleen heb ik de verkeerde gehaald dus .... :-\

Ik moet dus nog veel leren .. sorry  :-[
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1624103
[quote="Loontjuh"]
Jeetje weer wat geleerd ... Dat geven we dus niet meer !!!!
Ik krijg vandaag ribjes en borstbeen , dat is wel goed toch ? Dat is mooi zacht voor de pup. Hoeveel bot mag ik dan geven ? (gram ongeveer p.kg voordat het echt opstopt en ik zodirect een pup heb die helemaal niet meer poept  :( )
En wat is er dat waar van de bot opstopt? of is dat wel waar alleen heb ik de verkeerde gehaald dus .... :-\

Ik moet dus nog veel leren .. sorry  :-[
[/quote]

Een eetbaar bot maakt brengt balans in de ontlasting. Een mergpijp is geen eetbaar bot, dus voegt wat dat betreft niets toe. Als ik jou was zou ik eerst even het bottendocument en wat BARFbeginnersdocumentatie gaan lezen voordat je aan het "knutselen" gaat. Het komt dan allemaal niet zo nauw qua percentages, maar het is wel berehandig om te weten wat je wel en niet moet/kan voeren. Overigend vind IK brokken die het maagzuur verwateren in combinatie met botvoeren niet echt geslaagd, daar je voor een beetje bot (zoals ribben) wel een goed maagzuur moet hebben. Botten eten moet je ook niet zien als kunst en vliegwerk om spuitpoep n.a.v. een overdaad aan orgaanvlees te stoppen, want spuitpoep is een teken dat er iets mis is in het spijsverteringskanaal en dat heeft dan rust nodig. Je menu moet gewoon een beetje in balans zijn, dus beetje orgaan, beetje bot, beetje vlees.

Ribjes (wat voor ribjes?) en borstbeen zou ik vandaag niet geven. Niet eerder dan wanneer de ontlasting van beide honden weer goed is. Daarna begin je met beginnersbotjes zoals kippenekjes en dat soort zacht spul.
Door Loontjuh
#1624117
[quote="Angelique"]
Een eetbaar bot maakt brengt balans in de ontlasting. Een mergpijp is geen eetbaar bot, dus voegt wat dat betreft niets toe. Als ik jou was zou ik eerst even het bottendocument en wat BARFbeginnersdocumentatie gaan lezen voordat je aan het "knutselen" gaat. Het komt dan allemaal niet zo nauw qua percentages, maar het is wel berehandig om te weten wat je wel en niet moet/kan voeren. Overigend vind IK brokken die het maagzuur verwateren in combinatie met botvoeren niet echt geslaagd, daar je voor een beetje bot (zoals ribben) wel een goed maagzuur moet hebben. Botten eten moet je ook niet zien als kunst en vliegwerk om spuitpoep n.a.v. een overdaad aan orgaanvlees te stoppen, want spuitpoep is een teken dat er iets mis is in het spijsverteringskanaal en dat heeft dan rust nodig. Je menu moet gewoon een beetje in balans zijn, dus beetje orgaan, beetje bot, beetje vlees.

Ribjes (wat voor ribjes?) en borstbeen zou ik vandaag niet geven. Niet eerder dan wanneer de ontlasting van beide honden weer goed is. Daarna begin je met beginnersbotjes zoals kippenekjes en dat soort zacht spul.
[/quote]

Die ontlasting was vannochtend al weer netjes stevig dus het is echt alleen gisteravond geweest , gelukkig voor pup en mij  ;) En charly heeft nergens last van dus dat is gewoon goed . Die heeft het vele orgaan en merg wel goed verwerkt. Die heb ik ook zo kunnen overzetten van RC naar FF HE en KVV . Nooit geen last gehad . Het was alleen dus de pup die er last van had . Daarom vond ik het al zo raar want die was juist vanaf pup ( het is nog een pup :P ) vlees gewend  :-\.

Maar heel erg bedankt voor de reacties . Ik ben me er cker in aant verdiepen maar ik moet nog veel leren. Advies is welkom..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door