Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1622710
Ik weet het soms echt niet meer hoor.
Jane loopt weer erg slecht met haar rechterachterpoot.

Ze is een jaar of anderhalf a 2 geleden op de foto gezet en daar kwam uit: arthrose in knie en hele lichte speling, maar kniebanden zijn heel, verkalking op haar heup en beginnende spondylose.
Konden er niets aan doen, alleen pijnstilling geven.

Jane is toen op de Corta Rx gegaan en na een tijdje liep ze helemaal goed en ze stond zelfs goed op, geen stijfheid niets meer.
Toen deze winter was het weer minder, niet zo erg als toen, maar het ging niet goed.
Toch even op pijnstilling gezet en toen zag je niks meer, dit na een week of twee afgebouwd en ze bleef het aardig doen, ze liep goed, maar stond moeizaam op.
Toen cox compositum gaan geven en ze was weer helemaal prima.

Nu eerst al weken aan het klooien geweest met hotspots.
Heb haar donderdag voor de tweede keer helemaal gewassen en uitgeblazen en het ziet er nu rustig uit, hopelijk hebben we dat nu onder controle. Ook krijgt ze een chlorella kuur om te ontgiften, dit is de laatste week, dan bouw ik het weer af.

Nu is het dus weer mis, zag haar in het bos al net niet helemaal zuiver lopen en nu stond ze weer helemaal slecht op. :'(
Ze staat al op Corta en coxcompositum.
Zou de chlorella hier de werking van kunnen minderen of kan dat niet?
Verder heb ik de afgelopen dagen wat minder met haar gelopen, ook dat kan natuurlijk meespelen.

Maar ik weet het soms niet meer. Moet ik haar dan maar voor vast op pijnstilling zetten, maar dat is toch ook niet gezond voor haar.
Acupunctuur had bij haar helaas niet zo veel effect.

Kijk, wat moeilijk opstaan kunnen we mee leven, maar zoals het nu weer is, dat gaat niet.
Ik zit gewoon te janken hier, weet het even niet meer. :'(
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1622723
Ja rot voelt dat hè als ze iets mankeren.  :'(  :-*
Hoe oud is Jane nu? Ik heb er persoonlijk minder moeite mee om dieren die pijn hebben permanent op de pijnstillers te zetten. Ze gebruikt haar poot niet dus ze heeft pijn. Kun je haar weer niet een paar weken erop zetten en dan afbouwen. Je zou eventueel nog een goede omega3 zoals doils bij kunnen geven.
Door smulpaap
#1622731
Bah zeg wat een getob , zouden de kruisbanden (mogelijk ) ook niet een beetje meedoen ?

Ik heb hier ook zo,n zorgenkindje een herplaatser van bijna 9 ex fokteefje en teveel nestjes achter elkaar gekregen met alle gevolgen ,, ze heeft ook artrose ,speling in haar knietje en last van haar rug  en nek ,wij zijn nu sinds een week of zes ook bezig met Doils olie en ik moet zeggen ze loopt wat beter ,we zien meer souplesse , daarnaast wordt ze behandeld door mevr Aharon
(ortho -manueel d.a ) en dit alles brengt haar toch wel veel verlichting
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1622768
Bedankt voor jullie reactie.
Jane wordt 7 in september.

Baal er echt van want het ging echt al een tijdje goed.
En ook voor de winter is het een hele tijd goed gegaan, echt zo goed dat je niets meer merkte bij haar.

En tja, die kruisbanden zullen misschien ook een beetje mee kunnen doen, maar ja.
Ook haar rug zie je aan dat het niet lekker zit.
De acupunctuur die ze toen bij Tannetje had reageerde ze niet genoeg op.
Tannetje zal ook zeker haar rug nog een keerhelemaal na gaan voelen.

Mocht ze pijn houden nu zal ik haar zeker maar weer op pijnstilling zetten (na overleg).
Moeilijk is gewoon dat het een hele tijd goed gaat en dan ineens weer niet.
Je blijft ook steeds met argusogen kijken hoe ze loopt, hoe ze opstaat e.d.

En die doils kan dat naast de vis die ze al elke week krijgt?

Heb haar toen ik weer helemaal rustig was Ttouch gegeven en ze heeft nu een bandage om, kijken of dat ook wat verlichting geeft.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1622770
hè getsie Angelique dat het weer mis gaat met Jane :( Heb geen tips voor je, maar wil jou en Jane een hele dikke knuffel geven :bigarmhug: :bigarmhug:
Door *Natasja*
#1622887
He, dat is vervelend...  :-\

Heb je al eens overwogen om met haar naar een osteopaat te gaan?

Dikke knuffel voor Jane, en neem er zelf ook één  ;) :bigarmhug: :bigarmhug:
Door Lizzy
#1622960
Jeetje, wat onwijs waardeloos meis :'(. Je zou inderdaad eerst iets van visolie erbij kunnen geven. Doils heeft een olie speciaal voor honden met gewrichtsproblemen. Je zou haar inderdaad ook door een osteopaat kunnen na laten kijken. Dat kun je dan het beste doen voordat je haar op pijnstillers zet. Als dat niet helpt: ja, ik zou haar dan dus ook op pijnstiller zetten. Ja, ze is nog jong en nee dat heb je liever niet maar ik vind een hond die pijn heeft nog erger dan permanent op de pijnstillers, eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1623617
Bedankt voor jullie reacties. :-*

Ja, als het moet dan moet het, wil haar zeker niet met pijn laten lopen.
Het ging zo goed met mijn meisje. :'(
Ga er morgen overleg over plegen.

Maakt het qua schadelijkheid eigenlijk nog wat uit welke pijnstiller?
Jane heb ik afgelopen winter Rymadil gegeven en daar deed ze het goed op. Begon toen met 1 van 100mg en kon afbouwen tot een halve en zo bleef ze goed lopen.
Toen de kou en sneeuw (waar ik overigens zelf ook veel last van had) weg was ben ik gestopt en toen bleef ze het tot nu helemaal goed doen op de corta en cox compositum.
Door Truus
#1623628
Timo deed het ook goed op de Metacam samen met de CortaRX en loopt momenteel weer heel slecht.
Is een tijd behoorlijk goed gegaan :-\
Ik las dat Rovanna( Monique) veel baat heeft bij de Previcox.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door