Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Susan78
#1622557
Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier maar heb wel al veel gelezen.
Ik heb onlangs een Weimaranerteefje van iemand overgenomen van net 3 jaar oud.
Zij kreeg bij haar vorige eigenaren brokken maar ik heb haar meteen overgezet op KVV omdat ik hier met onze vorige hond goede ervaringen mee heb gehad.
Na een paar weken zie ik haar vachtje al opknappen.
Laatst ben ik met haar bij de dierenarts geweest, omdat ze druppeltjes urine verliest.
Eerst dacht ik dat het druppels water waren van het drinken, maar het is overduidelijk urine. Ik heb het er ook uit zien druppelen.
Soms is het meer dan alleen een paar druppels, maar geen hele grote plassen.
Haar urine is gecontroleerd nadat ik het opgevangen had in een bakje maar dat zag er prima uit.
Ze is overigens niet gesteriliseerd.
De dierenarts weet niet wat het is, hebben jullie een idee?

Gr. Susan.
Door Lizzy
#1622560
Vreemd. Lekken is echt iets voor gecastreerde teven. Heeft jouw DA ook nog met een urine-stickje gekeken of er ontstekingscellen in de urine zaten? Weet je wat de pH waarde van de urine was?

Heeft ze zelf in de gaten dat ze lekt? Lekt ze als ze slaapt of ook als ze loopt? Drinkt ze veel?
Door Susan78
#1622574
Dankjewel voor je berichtje.

Ja ze heeft met een stickje gekeken. Ik weet niet wat de PH waarde was.
Ze zei dat de urine perfect was.
Ze heeft het zelf niet in de gaten en drinkt niet veel.
Naar mijn weten lekt ze niet als ze slaapt, wel als ze loopt, dan ligt er soms een heel spoor door de kamer van de ene keer een paar kleine druppies en de andere keer wat meer.
De DA vond het ook raar omdat dit juist voorkomt bij gesteriliseerde teven.
Wat ik wel een heel vreemd advies vond met oog op het al aanwezige urineverlies, is dat ze me aanraadde om haar tzt te laten steriliseren.
Zelf heb ik het vermoeden dat het vooral na het uitlaten is, tenminste, dat is me nu een paar keer opgevallen.
Misschien sluit haar blaas niet goed???
Door Lizzy
#1622603
Susan78 schreef: Heb even de DA gebeld en de PH waarde was 8, zegt mij niks maar jou misschien wel.
Dat is erg alkalisch hoor! Zit er geen struviet gruis in de urine? Heeft de DA de urine onder de microscoop bekeken?
Door Susan78
#1622606
Zou ze daarvan urineverlies kunnen hebben? En kan ik daar zelf iets aan doen, aan die ph waarde?
Op je andere vragen weet ik het antwoord helaas niet.
Toen ik net belde zei ze dus de ph waarde, dat er geen onstekingscellen waren en dat er verder niks bijzonders te zien was.
Door Lizzy
#1622620
Susan78 schreef: Zou ze daarvan urineverlies kunnen hebben? En kan ik daar zelf iets aan doen, aan die ph waarde?
Op je andere vragen weet ik het antwoord helaas niet.
Toen ik net belde zei ze dus de ph waarde, dat er geen onstekingscellen waren en dat er verder niks bijzonders te zien was.
Met een pH waarde van 8 zou er struviet in de urine kunnen zitten. En dat kan voor problemen zorgen. Ik zou dus toch aan de DA vragen of hij/zij wil kijken of er gruis in de urine zat/zit.
#1622729
Het kan natuurlijk voorkomen dat honden incontinent zijn zonder dat ze gesteriliseerd zijn. Ze kan bv een aangeboren afwijking hebben waardoor haar blaas niet goed functioneert. Het komt bv wel eens voor dat de urineleiders verkeerd zijn aangelegd. Had ze daar al last van bij haar vorige eigenaar?
Die pH is inderdaad erg hoog. Hoe oud was de urine?
Door Susan78
#1623460
Ik heb zojuist de vorige eigenaars gebeld en het was hun nooit opgevallen dat ze weleens urine verliest, terwijl ik hier toch dagelijks de druppels opveeg. Ze vroegen of het geen vreugdeplasjes waren maar dat is het echt niet volgens mij. Het gebeurt vaak zomaar, of na het uitlaten.
Ergens eind februari/begin maart is ze loops geweest vertelden ze.

De urine die ik ingeleverd had bij de DA was heel vers; opgevangen vlak voordat ik in de auto stapte.

Ik zal de DA nog even proberen te bellen over die struviet, al vertelde de DA dat er niks bijzonders te zien was aan haar urine, ik zal het toch eens vragen. Ik weet ook niet of dat een aparte test is of dat dat bij een algemeen urine-testje zit want dan zullen ze het vast wel weten.
En anders vang ik nog een keer een plasje op.

De DA had het er inderdaad over dat er misschien in aanleg van de organen iets niet goed zit.
Door Lizzy
#1623899
Nee, ik denk niet dat het kan komen van het overschakelen op KVV. Vlees werkt namelijk verzurend op de urine en zeker met Bibi heb ik goede ervaring (met de natuur en bibi mix hoor, met de kip en lam versie is de werking niet specifiek verzurend maar mogelijk omdat de hoeveelheid rijst daar volgens mij hoger in is).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door