Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door e-st@r
#162124
Misschien hebben jullie mijnjeuk verhaal wel gelezen onder medisch...

Ik wilbeginnen met eliminatiedieet, ik ga vanavond carnibest halen. Het volgende is het geval:

Ik dacht zelf te beginnen met eend en rijst, dan sluit je granen en een eiwitallergie het meeste uit. Hij adviseert mij carnibest natuur te nemen, omdat het in 80% van de gevallen toch om een granenallergie gaat, en er ook graan in bibi zou zitten (wat ze nu krijgt).

Ik ga het vanavond halen en ik wil zou graag wat meer meingen hebben om mijn beslissing te nemen.
Door gonny
#162125
ik kan je er helaas niet bij helpen, maar wil je wel heel veel sterkte wensen, en ik hoop dat je snel het juiste dieet vind!!!!! en dat de jeuk maar snel weg mag zijn!!!
Door Lizzy
#162134
Wie is hij?

Als je een eliminatiedieet doet moet je eend&rijst nemen.

Het percentage graan in Bibi is overigens erg laag. En in Carnibest zit ook graan, namelijk rijst. Dus ik begrijp niet zo goed wat 'hij' nou bedoelt....?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#162149
als het helemaal zonder graan moet kun je beter de carnibest diabetes geven volgens mij, daar zit namelijk zero graan in
Door e-st@r
#162177
oh sorry, hij ::) is het verkooppunt van carnibest in heeswijk dinther...Arno van loon. Even vergeten te vermelden...

Weet er of er in bibi buiten rijst graan of tarwe zit?
Door Lizzy
#162178
Maar waar is de hond nou allergisch voor he.... graan of een eiwit? Of is ie helemaal niet allergisch voor voer en heeft tie om een andere reden jeuk?
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 07 sep 2004, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#162179
Volgens mij zit er in de kip en lam versie van Bibi alleen rijst. In de natuur en bibimix zit volgens mij iets van 1% geplette havervlokken ofzo (je zou de maker van bibi anders even moeten bellen). De kans dat jouw hond daar deze heftige reactie op krijgt is nihil, als je het mij vraagt. Als ie op brokken had gestaan, dan had ik ook eerst natuurvoer geprobeerd maar aangezien hij al vers krijgt (hoe lang eigenlijk?) lijkt me een graanallergie niet onmogelijk maar onwaarschijnlijk. Maar jij moet nu de volgende zet (van je plan) bepalen. Als jij een eliminatiedieet wilt doen, dan heeft het geen zin om natuurvoer te proberen.
Door e-st@r
#162182
Dat is nou juist de vraag, graan of eiwit..
Als er in bibi wel graan zit buiten rijst, kan het zijn nu ze bibi eet dat ze toch op graan reageerd,
Als de jeuk met carnibest (ander dan eend en rijst) vermindert kan ik stellen dat ze dus allergisch is voor graan.

snapjijhetnog? ???
Door e-st@r
#162187
Ik weet dat 3 weken versvlees te kort is om te kunnen zeggen dat de ontgiftingsperiode voorbij is.

Het probleem is dat ze echt gek wordt, de DA kan geen andere oorzaak voor de jeuk vinden dan
voedselallergie. Vanmiddag was het zo erg dat ik bijna op het punt stond een prednison spuit te gaan halen.

Vandaar wil ik een eliminatiedieet gaan doen, zoveel mogelijk oorzaken uitsluiten!! Anders is ze over 3 weken kaal! Ik ga een afspraak maken bij de dermatologe, maar ze heeft een wachtlijst. In die tussentijd wil ik zoveel mogelijk gedaan hebben.
Door e-st@r
#162189
[quote="Lizzy"]
Volgens mij zit er in de kip en lam versie van Bibi alleen rijst. In de natuur en bibimix zit volgens mij iets van 1% geplette havervlokken ofzo (je zou de maker van bibi anders even moeten bellen). De kans dat jouw hond daar deze heftige reactie op krijgt is nihil, als je het mij vraagt. Als ie op brokken had gestaan, dan had ik ook eerst natuurvoer geprobeerd maar aangezien hij al vers krijgt (hoe lang eigenlijk?) lijkt me een graanallergie niet onmogelijk maar onwaarschijnlijk. Maar jij moet nu de volgende zet (van je plan) bepalen. Als jij een eliminatiedieet wilt doen, dan heeft het geen zin om natuurvoer te proberen.
[/quote]

Als er in bibi zo weinig graan zit, heeft het idd geen nut natuurvoer te proberen. Dat wilde ik even weten, dan ga ik nl. toch eend en rijst halen.
Door Lizzy
#162197
Ik denk persoonlijk dat je daar verstandig aan doet. En nu maar ontzettend hopen dat de jeuk snel over is. Waarom is de DA er zo zeker van dat het voeding is?
Door e-st@r
#162210
[quote="Lizzy"]
Ik denk persoonlijk dat je daar verstandig aan doet. En nu maar ontzettend hopen dat de jeuk snel over is. Waarom is de DA er zo zeker van dat het voeding is?
[/quote]

Het vermoeden is groot, afkrabsels leverden niks op en het duurt al vanaf juni. We gaan een voedselallergie nu uitsluiten. Hij zei dat dat ook is wat de dermatologe als eerste gaat doen, kan je ook zelf. vandaar
Door gonny
#162211
ik weet niet of je het al gedaan hebt, maar ik zou wel alvast een afspraak maken bij de dermatoloog, afbellen kan dan altijd nog!!
Door danielle1980
#162215
hoi

ik wil toch even reageren.

ik weet niet of je er wat aan hebt,
maar minx was ook een heel erg probleem,
nu gaat t steeds beter met haar.
ze zit op cb natuurvoeding,
krijgt etos visolie capsules en ik doe dr in dode zee zout.

en resultaat minx dr buik ziet er geweldig uit,
bijna alles weg,
ze krabt en bijt bijna niet meer.
al1 dr voetjes zijn nog niet zo mooi en dr oren nog vaker vies maar t resultaat is nu echt goed zichtbaar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door