Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jacoba
#1620147
Kan ik 1 dag alleen maar vlees geven, als op de andere dagen kompleet (4 soorten) wordt gegeven?
Of beter van niet?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1620896
Ligt er een beetje aan. Zolang je dan wel de percentages een beetje in de gaten houdt en de drollen keurt, zou het op zich wel kunnen, denk ik.

Waarom zou je zoiets willen doen? Ik neem aan dat je verder kvv voert.
Door Jacoba
#1621230
Die 4 soorten bestaan uit 3 varianten van Haaksbarf (konijn, paard, kip) en van Kiezebrink hazen- en eendenmix (vleesbot + orgaan) met zelf toegevoegd vlees van hetzelfde dier.

De soorten van Haaksbarf eten ze allebei, van Kiezebrink is de een verzot op haas en laat de eend links liggen en bij de ander is het juist andersom!

Nu had ik nog hertenvlees liggen en dacht ik slim te zijn, door dit aan de hazenmix toe te voegen zodat ze het beide zouden eten, maar helaas...

Dus daarom die vraag. Dan wilde ik 1 dag alleen maar hertenvlees voeren, want dat eten ze WEL weer allebei. Is het nog te volgen?

Daarmee kom ik dan op 5 soorten per kat, alleen is dus dan 1 soort niet kompleet...
Door flin
#1621280
hmmm, 'k zou zelf niet zomaar alleen vlees voeren;
in de aanloop naar (wennen)... versvoer ...ja, tuurlijk,

als in regelmatig en menu: neej, niet dus,

zelf probeer 'k elke hap min of meer kompleet voor de beessies te hebben:
evolutionair gezien vreet een kat elke hap kompleet (denk: muis oid)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1621488
die kiezebrink mixjes zijn niet compleet.

ik zou op die manier wel je overtollig spiervlees op voeren, maar niet voor te lange tijd. mss kan je het extra spiervlees nog wat meer over meerdere dagen uitsmeren.
Door Jacoba
#1621857
Maar ik voeg aan de mixen van Kiezebrink vlees toe (uiteraard zodanig dat ik een tamelijk juiste verhouding krijg kwa vlees + bot + orgaan).

Dan worden ze toch wel kompleet...?
Door Jacoba
#1624581
Het is dus niet echt een aanrader om 1 dag alleen vlees te geven, o.k.

Bij katten is het dus wel belangrijk om iedere dag kompleet te voeren.

Dit was me even niet duidelijk. Bedankt.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door