Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Evie
#1615568
Hallo allemaal

Ik ben Evie en ik heb een schapendoes en een berner sennen pup van 3mnd. We hebben heel veel problemen met onze schapendoes. Hij heeft waarschijnlijk een voedselallergie en kan ook buiten ergens niet tegen. Maar ja geen idee wat.....
Al allerhande brokken geprobeerd en ik ben nu zover dat ik hem toch aan het vers wil gaan zetten. En als hij gaat dan de pup dus ook. Ik heb thuis nogal problemen om in te loggen i.v.m. cookies maar ik ben nu in de bieb dus kan nu berichtje plaatsen.
Ik heb voor de pup van Cathrien al een aantal goede tips gekregen.

Nu ben ik dan ook vooral op zoek naar adressen om aan barf ingredienten te komen in de omgeving van Emmen. Schoonebeek (gelukkig dier) heb ik al gevonden. Ik zoek vooral adressen als markt, poeliers, slagerijen of slachterijen of iets dergelijks. Ik heb de adressenlijst hier ook al wel gezien maar daar staat niet zo gek veel hier in de buurt.

Ik ben me nog vooral aan het orienteren waar ik de boel kan halen. Ze moeten eerst hun brokken opeten. Ik weet het, niet zo gezond, maar wel even nodig. Zodra de bodem in zicht is ga ik een menu maken.

Groetjes Evie, Nicky (schapendoes) en Joy (berner sennen)
Door Nynke
#1615574
Hoi Evie, welkom op BP  :) :)

je kunt ook bij Vraag en Aanbod en Verzamelplaats kijken om mee te bestellen met anderen  :)

1 tip:  zorg dat je een grote vriezer hebt  :) :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1615638
Welkom :)

Poeliers en slagerijen zijn goed te vinden in de telefoongids/goudengids. En dan gewoon maar vragen of ze je het een en ander kunnen leveren. Vaak kun je bij poeliers nog wel aan redelijk geprijsde kipkarkassen en kiporgaan komen maar bij slagers ben je voor veel dingen toch wel erg duur uit  In Stadskanaal zit slachterij Dik, daar kun je voor een heel redelijke prijs pens, hart rundvlees en soms als er net een pony is omgevallen ook wel paardevlees krijgen. Voor beschikbaarheid even bellen. Op de zaterdagmarkt in Stadskanaal kun je bij de poelier voordelig kipkarkas verkrijgen. Hoe die heet weet ik niet.
Door Evie
#1620297
Hallo

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben hier op de markt even wezen vragen en heb wel kipkarkassen gevonden. Ik mocht ze zo meenemen echt super. Verder wel van alles qua kiporganen maar verder niets. Stadskanaal is toch al een aardig eindje rijden. Scheelt het voor wat betreft de prijs veel met lekker dier? Want dat is dan dichterbij denk ik. Ik zoek nog even door. Nicky (de schapendoes heb ik wel gelijk over gezet. Kreeg weer huidproblemen. Hij vindt het lekker en reageert er goed op. Ook Joy is bezig  met overzetten nu. Ze gaan eerst over naar L..... uit Abcoude. Ik weet de naam even niet meer. En daarna denk ik toch volledig aan het Barfen.

Maar ik zoek eerst nog even door. De kipkarkas vonden ze beiden geweldig en hij was echt in no-time weg bij allebei. Ging prima

groetjes Evie
Door mettrop
#1620333
hoi,

ik weet niet of er nog redelijk wat vlees aan die karkasjes zit, maar anders wel ff wat spiervlees erbij geven.

wilco
Door Evie
#1620739
Ja dat zal ik doen. Het was nu een extraatje naast hun vleesvoeding zeg maar. Maar ik zal het in de gaten houden. Dank je wel!
Door Paula1976
#1621785
Hoi Evie,

Welkom hier op barfplaats!

Ik woon vlakbij Emmen en haal mijn spullen o.a. bij Gelukkig Dier, bestel mee met Antonia waar meerderen uit ZO-Drenthe bestellen, 1 x heb ik het bij haar opgehaald (ze woont in Noordbroek) en 1 keer heeft iemand uit Exloo mijn spullen ook meegenomen. Ook heb ik de vorige keer bij iemand uit Nieuw-Amsterdam het e.e.a. besteld, ik zal je zijn emailadres en lijst met barfspullen via een pb mailen.

Ook haal ik inderdaad wel via de markt spullen. Ondanks dat Tico maar 5 kg weegt en maar 200 gram per dag eet, vind ik het een sport om zo goedkoop mogelijk barfmateriaal te scoren!! En de zalmkop en graat krijg ik gratis bij de visboer! In winkelcentrum Angelso zit een poelier, maar die vraagt gerust 2 euro voor 1 kg kippennekken, nou das dus echt te zot!

Succes met barfen en als je meer vragen hebt, stel ze gerust!

Groetjes Paula
Door Evie
#1622435
super dank je wel!
Welke visboer is dat? Misschien heeft hij er nog meer?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door