Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mettrop
#1620334
hoi,

ik dacht deze week dat mijn vrouw plotseling een "bananen kick" had, omdat een volle tros op 2 dagen op was, maar zij dacht hetzelfde over mij.

tot ik ,nadat ik even boven was geweest, beneden kwam en harry doodleuk een banaan van tafel gepikt had en doodleuk op een klein stukje schil na, lekker opgegeten (en ook nog een appel erbij, ga je meemaken dat die hond vegetarisch wordt ;D  ).

kan dit kwaad? hij heeft er dus in totaal een stuk of 6 en wat appels in 2 dagen gejat.


wilco
Door inni
#1620340
Haha, hij kan al flink voor zichzelf zorgen. :D


De hond van m'n broer (sinds z'n castratie een echte veelvraat) nam op een onbewaakt ogenblik de pan met 't vlees netjes van 't aanrecht en maakte ze leeg zonder morsen (of hij had 't netjes opgeruimd) en enkele dagen later had hij alvast een flinke hap van de verjaardagstaart van m'n neefje geproefd nog voor die kleine z'n kaarsjes had kunnen uitblazen. :P
Door Lizzy
#1620384
Nou, blij word je natuurlijk niet van bananenschil want in de regel bevatten ze nogal wat bestrijdingsmiddel. Hier vinden ze fruit trouwens ook allemaal onweerstaanbaar lekker hoor! Maar goed, om op de banaan terug te komen: dit wil je wel voorkomen, dat ze de schil opeten. Mijn hond Linga heeft als pup ook wel wat bananenschillen opgegeten en direct dood gaan ze er niet van hoor, dus voor nu geen zorgen.
Door Rimanda
#1620908
Hier laatst ook een hele bananentros weg :-[
Lag op tafel... en daarna in de buikjes van de boxers :D
Ze hebben eigenlijk nergens last van gehad.. maar denk wel dat ze hem hebben gedeeld ;)
Door mettrop
#1621045
Rimanda schreef: Hier laatst ook een hele bananentros weg :-[
Lag op tafel... en daarna in de buikjes van de boxers :D
Ze hebben eigenlijk nergens last van gehad.. maar denk wel dat ze hem hebben gedeeld ;)

eigenlijk puur slechte honden dus , die boxers  ;D
Door 202Spots
#1621057
6 bananen in 2 dagen vind ik wel 'n beetje veel hoor... :-\
dagelijks misschien 'n happie mee eten zou kunnen, maar niet meer dan 4-5 cm of zo per dag.
Maar ik sta verbaasd dat de schil ook gegeten is...is echt niet lekker dacht ik.. :-\
Door Anne in Zweden
#1621284
mettrop schreef:
eigenlijk puur slechte honden dus , die boxers  ;D
Yo, is een rasfoutje! Laika heeft recentelijk ook een bananenschil gegeten, zonder toestemming van Moeder Overste, uiteraard. De schil was helaas leeg, de inhoud zat in de fruitsalade van vrouwtje... :D Gelukkig hebben wij altijd onbespoten fruit thuis, dus Laika staat nog op d'r vier pootjes.  ;D
Door Nyncke
#1621908
Oeps...bananen, Cadiz doet er een moord voor ( pikt ze zelfs van argeloze voorbijgangers, als hij de kans krijgt )
Maar hij heeft er nooit zoveel op ( max. een halve ) en nooit de schil.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1626325
mijn honden van alle zoete fruitsoorten ook papaya, mango, ananas. De schil zou ik zeker niet geven.. vergeet niet dat de schil van een banaan stijf staat van het gif en anti schimmelbehandelingen! En dat geldt voor de meeste soorten fruit en zeker de tropische soorten.
+ het feit dat bananenschil niet verteerd kan worden door de hond en verstopping kan veroorzaken.
Door 202Spots
#1626508
Aquillo schreef: mijn honden van alle zoete fruitsoorten ook papaya, mango, ananas. De schil zou ik zeker niet geven.. vergeet niet dat de schil van een banaan stijf staat van het gif en anti schimmelbehandelingen! En dat geldt voor de meeste soorten fruit en zeker de tropische soorten.
+ het feit dat bananenschil niet verteerd kan worden door de hond en verstopping kan veroorzaken.
Ja ik ben het met je eens dat er schimmelbehandeling in de zakken zit die over de trossen bananen word gedaan terwijl ze nog aan de boom hangen.
Maar wanneer je 'n banaan TE rijp laat worden dan valt de bruin geworden banaan helemaal uit elkaar...
dus ik vraag me af waarom de schil dan niet in de maag zou verteren? ???
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1626584
mettrop schreef: heb het ook niet gegeven, hij heeft t gejat  :biggrin2:
had ik idd gelezen ;) Mijn honden jatten ook graag fruit en groenten als ze de kans krijgen, alleen die bananenschil, die eten ze gelukkig niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door