Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door knor
#1496818
Onze pup die op eukanuba is afgespeend bij de fokker heb ik geprobeerd om al vrij snel op kvv te zetten.

In het kort is het zo gegaan:
1e week bij ons, binnen enkele dagen omgezet op duck maar alles bij elkaar 10 dagen diarree gehad en van lieverlee weer terug naar de brokken gegaan.
2 weken later weer kvv geprobeerd maar nu carnibest, na enkele dagen weer diarree.
weer 2 weken later op FF pens/hart kompleet overgezet en warempel perfecte drollen na een paar dagen, yeeeh!
na enkele dagen weer carnibest geprobeerd maar ontlasting werd weer wat dunner en pup leek wat jeuk te hebben.
Dus weer terug op pens/hart van FF en weer alles normaal. deze week rund compleet van FF geprobeerd maar wederom een pup die wat jeuk heeft, niet extreem maar toch.

Ik vind ff pens/hart toch wat te eenzijdig voor een pup ondanks dat het compleet is.
In ff zit alleen rijst en verder geen granen, maar dat zit dus zowel in de pens/hart als de rund. Geen allergie voor granen zou ik denken dan?
In duck, carnibest en ff rund zit dus rund. Je zou denken misschien een allergie voor rund maar pens en hart is ook van een rund.

Kortom ik weet het niet meer, iemand suggesties of tips?
Gebruikersavatar
Door essie74
#1496849
je zou eventueel een eliminatie dieet kunnen overwegen? alleen een diersoort voeren, haaks barf is hier uitermate geschikt voor.
indien dit goed gaat, steeds een ander diersoort erbij voeren en dan eventueel met de tijd overgaan op het zelf samenstellen van voeding?

wat je ook kunt doen is naar een holistische dierenarts gaan, die kunnen met vaak een simpele test vertellen waar de allergie voor is..

Succes met je hondje,

Esther  ;)
Door inni
#1496936
Hier ook eentje die van bij de fokker op Eukanuba en Duck stond, dat gaf diarree na enige tijd. dan lang gesukkeld en enkele weken Carnibest eend gegeven, weer een tijdje goed en terug diarree. Inmiddels weet ik wel dat hij geen kip en granen verdraagt. Nu eet hij haaksbarf eend en zolang ik de wortelen en brocolli ertussenuit vis gaat 't best goed (hij heeft nog wel 's een keertje wat zachtere stoelgang en voelt zich dan wat minder, maar vroeger was 't bijna elke dag miserie). Ik hoop wel dat we hem ooit een lange periode stabiel krijgen en verschillende vleessoorten kunnen gaan geven.

Veel succes met je pup.
Door Veerle-scrappyToo
#1498489
Tja,heel simpel om daar een antwoord op te geve is dat natuurlijk niet.  Ik heb hier zelf een pup die ik van de brokken afhaalde en op duck zette.  Tot er dus problemen kwamen:oorontsteking, zweertjes op de buik, ...  een allergische reactie werd er door de DA gezegd dus moesten we van haar ook eerst in de voeding zoeken.  Alaska eend gegeven en daar verbeterde het enorm op.  Na 6 weken een nieuwe kvvsoort geprobeert en bingo meteen onder de uitslag dus wij dachten dat het de kip was van de kvv.  Dezelfde soort kvv maar dan rund om te zien of het verbeterde - kalmeerde maar nope dus terug op de Alaska en kijk de uitslag terug onder controle.  Ondertussen eet ze dus rauwe kip en heeft ze er géén last van.  Het was dus niet de kip in de kvv, er zitten geen granen of rijst in, dus wij houden het er op dat er ergens een soort olie of toevoeging was dat die kvv gebruikte waar ze niet tegen kan.  Maar achterhaal dat maar eens want ze geven het niet zo makkelijk prijs natuurlijk wat ze allemaal in kvv draaien.
Misschien toch maar bij de kvv blijven waar ze nu op kan en je pupje een paar weken rust gunnen.  En probeer dan beetje bij beetje wat rauw bij te voeren.
Misschien schrik om die stap te zetten...kan je begrijpen want ik was ook zo.  Schrik om haar te kort te doen maar ik merk dat ik meer en meer rauw begin te geven.  Daarnet voor de eerste keer een long staan versnijden om zelf koekjes te drogen ( voordien al gedaan met vissehuiden, maagjes, levertjes en zo meer)  Moest er mee lachen dat ik met mijn vingers in de aders zat te kijken waar ik uitkwam  ;D
Wees dus ook voorzichtig met de kant en klaarsnoepjes want daar kan ook iets in zitten waar je pupje op gaat reageren.
Gewoon rauw vlees nemen en in de oven drogen...
Door rheawithpixels
#1499909
Hond 1 bij ons krijgt diaree van granen en rijst en hond 2 krijgt jeuk van wortelen...
Carnibest heb je ook in de versie zonder rijst, maar ze kan ook niet goed tegen al die olietjes.
Hond 1 heeft ook een allergie voor bepaald rundvlees. Denk misschien een te rode versie. Rund van mijn andere slager gaat prima, in de Haaksbarf ook  ::)
NIks is raar...je kan er maar op 1 manier achterkomen en dat is uitsluiten van je huidige ingredienten ;-)
Door knor
#1531551
Ik kan jullie laten weten dat het inmiddels heel goed gaat met het kvv.
Ik heb wat geëxperimenteerd met verschillende merken en zijn ontlasting is nu goed.
Hij ziet er ook heel goed uit en glanst geweldig.

Wat me wel opvalt is dat hij altijd (nog lang) na het eten een luidruchtige maag heeft.
Je hoort als het ware de sappen in de maag die met de vertering bezig zijn heel goed.
Klinkt dit jullie bekend in de oren?
Ik heb steeds gedacht dat het kwam doordat hij zijn eten niet goed kon verdragen maar
alles gaat nu heel goed en ik hoor het nog steeds.

Ben benieuwd naar jullie reacties.
Door knor
#1620100
Het is een tijdje goed gegaan met de kvv maar al snel bleek dat mijn hond erg veel krabte. Ik ben toen glutenvrij rund en kip gaan voeren maar dit gaf geen verbetering. Toen ben ik op haaksbarf overgestapt om te kijken of het aan bv rundvlees lag. Ik heb van alles gevoerd (paard,lam,zalm) en daarna weer eens rund en het leek erop dat hierdoor de jeuk weer verergerde. Dus dacht ik het te hebben gevonden, rundvleesallergie. Weer terug op haaksbarf (geen rund en kip) en daarna weer eens rund geprobeerd en inderdaad weer meer krabben. Ik had ook nog Carnibest in mijn diepvries en ook daarop een reactie van overmatig krabben. Nu heb ik weer een nieuwe lading KVV gehaald waaronder fazant (nog nooit eerder gevoerd) en zalm. Vorige week een week fazant gevoerd en nu een paar dagen zalm. Sinds 2 dagen jeuk, niet normaal. Mijn hond slaapt 's nachts niet omdat hij al 2 dagen zo'n jeuk heeft. Overdag als hij wat afleiding heeft valt het mee maar als hij in zijn mand ligt, echt niet normaal. Gewoon zielig. Ik kan er geen vinger meer op leggen wat er nu precies aan de hand is. Ik denk erover om hem een tijdje terug op brokken (farmfood) te zetten om te kijken wat er dan gebeurd. Iemand van jullie suggesties? Ik ben ten einde raad. Wellicht een idee om naar een holistisch DA, een osteopaat of homeopaat te gaan maar ik wil nu een hele korte termijn oplossing omdat ik wil dat mijn hond van zijn jeuk af is, vandaar de brokken. Het is echt verschrikkelijk om te zien. Heeft trouwens iemand een idee hoe lang een reactie op een bepaald soort voer kan doorgaan nadat je er mee bent gestopt?
Door Too
#1620168
Halverwege je bericht dacht ik  net als jij aan homeopaat, bioresonantie, holistisch [in willekeurige volgorde] zoveel jeuk drijft je hond tot waanzin..

Verder heb ik geen enkele ervaring met jeuk en allergie... Sterkte!!
Door inni
#1620335
Heb je al eend van Haaksbarf geprobeerd?? Ik zou hem voorlopig op iets zetten wat hij nog nooit at en ook nog eens granenvrij is. En binnenkort misschien 's langs een holistische DA.
Krijgt hij  tussendoortjes?
Misschien is hij wel allergisch aan iets uit z'n omgeving.

Berre hier krijgt jeuk van Petsilk producten, maar dat is na een dag over. Een reactie op was- of onderhoudsproducten kan natuurlijk ook.
Door Veerle-scrappyToo
#1620660
het vlees gewoon rauw voeren.  Als ik Nena een bepaalde kvv gaf met enkel kip stonden haar oren knalrood van de allergie en krabte ze heel erg.  Als ik haar nu gewoon rauw kip geef doet ze dat niet.  Is er geen vleessoort die ze nog nooit at en dat je volledig rauw kan geven? dan zou je daarmee kunnen gaan proberen.
Is er geen mogelijkheid dat ze iets binnensmikkelt waarop ze reageert?
Toen het hier sneeuwd had ze helemaal nergens last van en nu hebben we het terug zitten.  Maar ik zie ook dat ze regelmatig ( aan de lange lijn) tijdens een wandeling kattenstront binnen smikkelt...en daar reageren ze ook vaak heftig op volgens mijn dierenarts.  Ik vermoed nu dus dat dit de oorzaak is.  Als die katten brokken eten met alle geur-kleur en smaakstofjes in dan poepen ze het ook uit en krijgt Nena het zo binnen...

Om haar nu meteen te helpen...ik ben er geen voorstander van maar prednison helpt vrijwel meteen.  Alleen heeft dat dan ook weer nadelen...
Bespreek het met je DA?
Laatst gewijzigd door Veerle-scrappyToo op za 15 mei 2010, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door knor
#1638445
Even een laatste update.
Ik ben er nog steeds niet uit wat het nou precies is waar hij zo gevoelig voor is. Het rare is dat hij constant een beetje jeuk heeft. Ik voer hem steeds ongeveer een week hetzelfde maar heb al veel geprobeerd zonder granen en andere toevoegingen, dus alleen van 1 diersoort. O.a. HB paard, kip, rund, vis, lam, Alaska eend en fazant. Hij reageert overal op al is het meestal wel minimaal maar toch hij blijft te veel krabben. Het enige verschil wat ik merk is bij vis daarop reageert hij volgens mij heel erg, dan is het meteen kassa. Ik denk nu dat het iets moet zijn wat in iedere vleessoort zit en veel in vis zit. Iemand een idee?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door