Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1618423
  ;DHallo ik heb via verschillende  marktkoop lui nu kip en eend en konijn gekocht maar normaal nooit maar nu zit de kop er nog aan en ook de poten Bedoel dus de tenen en zwemvliezen ook kan je dat ook geven?? Ik heb het ze nog nooit gegeven,daarom mijn vraag? !! En nog i vraag omdat ik eigenlijk elkedag  2 weken lang een ander dier wilt geven  moet je dan ook elkedag het orgaan er ook van geven of is 1 soort per week orgaan + pens genoeg  wel in e,d % he.?ik kan namelijk niet aan hertorgaan komen en  van de  krokodil ook niet , En hahah heb er vandaag wel weer 1 soort bij  ,,,berg  Geit. ribben goed bevleeeees  ik zal kijken eerst of de ribben niet te hard zijn maar er zit genoeg vlees aan dus .
Zo zie je in het begin erg  onzeker over de soorten welk ik kan kopen of het goed zal gaan met toen 3 a 4 soorten....  maar nu  10 wel alles lux maar jaaaaaaaaa
GRT henk te Thailand
#1618467
Jol schreef: De koppen kun je gewoon geven, is geen enkel punt. Hier in nederland worden ook koppen gegeven ;)
Zelfs 2 van mijn katten knagen die weg (doormidden gezaagt en de schedel goed ingeslagen) dus ik dat je je honden er wel plezier mee doet...
#1618855
gewoon geven :)
Wel ff opletten dat je het in combi met spiervlees of orgaan geeft.
Als ze hier enkel koppen eten (als ze ze pikken uit de bak) dan leid dat soms tot krijtdrolletjes.
Verder effectief poten geef ik niet. Maar als ze zelf een kip vangen (loslopende kippen van de buren sneuvelen wel eens als ze hier in de tuin geraken) dan durven ze die ook wel opeten.
#1619037
:D Dank voor de reactie,s
over het kop eten Maaaaaaaaaar nu
En nog i vraag omdat ik eigenlijk elkedag  2 weken lang een ander dier wilt geven  moet je dan ook elkedag het orgaan er ook van geven of is 1 soort per week orgaan + pens genoeg  wel in e,d % he.?ik kan namelijk niet aan hertorgaan komen en  van de  krokodil ook niet

grt Henk te Thailand
#1619225
In kop zitten nuttige organen (hersenenen en tong, als je geluk hebt ook de ogen). Dat krijgen ze normaal niet zo vaak. Kain geef ik ook vaker konijnkop, maar hij krijgt er wel een krijt ontlasting van! Ik geef het dus altijd met VEEL pens.
#1634238
Koppen vinden [zelfs] de katten lekker eten..
kwartelkoppen worden door de poelier bewaard, soms een kippenkop en zelfs konijnenkoppen kauwen ze goeddeels weg
T is imo ook een heel gezonde hap, echt een toevoeging aan je menu!
#1634753
Ze eten nu kip/ eend /konijn /fazant /en kwartels  de kop. waarbij de kwartels  in totaal +orgaan worden gegeten.
De kip eend en fazant kan ik nog niet kopen in zijn geheel alleen schoongemaakt daarbij zit dan wel het /hartlevernier  in een zakje appart . maar voor de rest schoongemaakt.
GRT Henk et Thailand
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door