Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Loti
#1618413
Wegens ziekte van de eigenaresse logeert de hond enige maanden bij mij. Ik kreeg de omroep voor de jaarlijkse enting en zag tot mijn verbazing dat deze hond van ruim 11 jaar ieder jaar een volledige cocktail krijgt: vanguard 7  CPV lepto en  DA2Pi.
Mijn eigen dierenarts ent mijn honden jaarlijks tegen Weil en eens in de 3 jaar krijgen ze de cocktail  van Nobivac.
De eigenaresse wil dat ik met de hond naar haar eigen dierenarts ga en dat wil ik respecteren, maar ik heb bedenkingen tegen het gehanteerde vaccinatieschema, zeker voor een hond van deze leeftijd.
Kan het zijn dat het vaccin van Pfizer een andere samenstelling en werking heeft?
Ik wil graag jullie advies voor er een overbodige enting gegeven wordt.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1618521
Loti schreef: Wegens ziekte van de eigenaresse logeert de hond enige maanden bij mij. Ik kreeg de omroep voor de jaarlijkse enting en zag tot mijn verbazing dat deze hond van ruim 11 jaar ieder jaar een volledige cocktail krijgt: vanguard 7 CPV lepto en DA2Pi.
Mijn eigen dierenarts ent mijn honden jaarlijks tegen Weil en eens in de 3 jaar krijgen ze de cocktail van Nobivac.
De eigenaresse wil dat ik met de hond naar haar eigen dierenarts ga en dat wil ik respecteren, maar ik heb bedenkingen tegen het gehanteerde vaccinatieschema, zeker voor een hond van deze leeftijd.
Kan het zijn dat het vaccin van Pfizer een andere samenstelling en werking heeft?
Ik wil graag jullie advies voor er een overbodige enting gegeven wordt.
Alvast bedankt.
Dan zou ik dat gewoon respecteren, en de hond laten vaccineren. Ook al vind jij dat het gehanteerde vaccinatieschema niet klopt.

Vind ik overigens ook hoor, onze hond is op die leeftijd helemaal niet meer gevaccineerd. Maar ik zou het zelf helemaal niet leuk vinden als er tegen mijn wens in anders besloten wordt voor mijn hond. :-\
Door Deesje
#1618598
bij vanguard geldt herzelfde schema als bij nobivac.. ik zou gewoon in overleg met de dierenarts het 'normale' schema volgen, dus alleen wat volgens het schema zou moeten dit jaar.. niet de DHP.. kun je na overleg met de da niet met het baasje overleggen?
Gebruikersavatar
Door Loti
#1619442
De bazin neemt altijd alles aan wat de dierenarts zegt en koopt daar ook de verschillende brokken die hij dringend adviseert. Die keuze respecteer is ook, dus ik geef de hond haar eigen brokken, maar ook een beetje kvv en dat wordt natuurlijk als eerste opgegeten ;)
De bazin durft zelf niet in discussie te gaan met haar dierenarts, maar ik heb toestemming gevraagd om het aan te kaarten.
Vandaar dat ik wel geïnformeerd wil zijn en mijn vraag of dit vaccin een andere registratie heeft dan Nobivac.
Pfizer heeft helaas niet gereageerd op mijn mail.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1619695
Loti schreef: De bazin neemt altijd alles aan wat de dierenarts zegt en koopt daar ook de verschillende brokken die hij dringend adviseert. Die keuze respecteer is ook, dus ik geef de hond haar eigen brokken, maar ook een beetje kvv en dat wordt natuurlijk als eerste opgegeten ;)
De bazin durft zelf niet in discussie te gaan met haar dierenarts, maar ik heb toestemming gevraagd om het aan te kaarten.
Vandaar dat ik wel geïnformeerd wil zijn en mijn vraag of dit vaccin een andere registratie heeft dan Nobivac.
Pfizer heeft helaas niet gereageerd op mijn mail.
Ah, dan is het wat anders natuurlijk! ;)

Bij mijn weten hebben alleen Nobivac en Vanguard een drie-jarige registratie voor de cocktail. Succes ermee! :)
Door Lizzy
#1620385
Deze hond is 11 jaar? Als deze hond nu nog niet levenslang beschermt is voor Parvo, besmettelijke leverziekte en Hondenziekte, dan wordt hij het nooit meer. Of met andere woorden: deze hond is echt wel voldoende geïmmuniseerd hoor voor de rest van z'n leven, met zo hysterisch zoveel entingen! Deze hond zou dus van mij hooguit nog ieder jaar een Lepto enting krijgen en verder niks.
Door conleeuw
#1625818
ik zou de hond wel naar haar dierensarts nemen, maar ik zou WEL de discussie met hem aangaan over de echte noodzaak om opnieuw te vaccineren tegen parvo, hondenziekten, en lever ziekten... toch proberen om wat realisme er in te krijgen ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door