Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door coolebeagle
#1618372
Ik ben nieuw op deze site en zal me eerst voorstellen: mjn naam is Anna en mijn hond heet Sandy. Dit is een superlieve Beagle van ruim 9 maanden. Ik wil haar graag laten overschakelen na KVV, na een periode van slecht eten, niet eten en gedoe, gaat het nu al een tijdje goed met Nutrifarm puppybrokjes lam/rijst. Ik heb in die moeilijke periode veel op deze site gelezen en een paar keer een worst versvlees (Farmfood?) van de dierenwinkel gekregen om eens te proberen. 1x puppy (erg fijn van structuur) en 1x eend. Beide keren wilde ze er niets van eten ondanks het opvolgen van de tips voor overstappen op deze site.

Nu heb ik van de dierenwinkel een verpakking "Renske" als tip meegekregen. Dit is versvoer maar wel kort gekookt, er zitten groenten in en het is niet diepgevroren maar vaccuum. De eerste keer was het meteen smullen, de bodem ging bijna uit het bakje. Het voer oogt goed maar wel erg fijn, ik zie geen botjes e.d. zitten. Ze krijgt het nu 2 x per dag een beetje door de brokjes. Door de brokken was haar eetprobleem sowieso al opgelost en eet ze sinds ze voor het eerst loops is geweest, weer prima.

Heeft iemand hier ervaring mee? Valt dit onder vers voer of moet ik het vergelijken met blikvoer (dat spreekt mij nl. niet aan)?

Graag jullie reacties en evt. tips om toch op vers over te gaan.


Alvast bedankt!
Door bloemetje
#1618375
Renske rekenen wij hier onder blikvoer. Dat had je zelf ook vast wel bedacht aangezien je weet dat het gekookte voeding is  ;)

Probeer eens een stukje riblap of ze dat lust of misschien een ander merk KVV. Hierboven staat een topic met alle merken en hun sites. Dan kun je eens kijken wat er bij jou in de buurt nog meer verkrijgbaar is.
Gebruikersavatar
Door Madera
#1618378
renske valt onder de noemer "blikvoer" misschien relatief "goed" blikvoer maar het blijft gekookt en dus geen kvv.

Ik denk dat je in de DSZ carnibest hebt meegekregen, vind ik een goed kvv maarja als Sandy het niet wil eten heb je daar niets aan. Misschien kun je iets als smuldier proberen (vlees compleet versie is te koop bij o.a. MCD, Dirk v/d Broek en AH. ) In ieder geval zou ik het niet bij een keer een merk kvv proberen houden. er zijn zó veel verschillende merken die allemaal een andere samenstelling en smaak hebben. Ik zou nog een paar merken proberen. (denk aan energique, bibi, smuldier) Farmfood kvv zou ik niet nemen, dat is net Smuldier en kost het 4-5 voudige.

Bij katten wordt weleens aangeraden als ze geen kvv eten dit door blikvoer te mengen. Dus wellicht kun je proberen om door de Renske wat kvv te mengen en de renske steeds af te bouwen tot je op nagenoeg alleen kvv zit. Maar ik ben geen expert op dat gebied, mijn hond (vr)eet alles wat los en vast zit.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1618577
Ik sluit me bij mijn voorgangers aan. Renske is gekookt en dus niet rauw en verder dus geen onderwerp van gesprek hier. Wil je je hond overzetten op rauw voer dan zijn de tips van Marianne een prima handvat. Gewoon wat verschillende merkjes her en der kopen en dit om te wennen eventueel iets met warm water overgieten of voor de time being mengen met de Renske meuk totdat de hond het vers wel als eten herkent en gaat waarderen. De smaak van veel honden is wat verziekt door levenslang brok en blik en zal dus veranderd moeten worden en dat kost bij de ene hond wat meer tijd als bij de ander. :)
Door coolebeagle
#1618703
Beste Barfers,

Bedankt voor de tips! Ik ben morgen vrij en heb inmiddels een toer gepland langs verschillende dierenwinkels en de AH XL hier in de buurt. De tip om te mengen met Renske ga ik zeker proberen. Op de een of andere manier vindt ze dat heerlijk. Heb trouwens het KKV niet weggegooid: onze boerderijkat heeft het heerlijk opgesmuld!  :)

Groeten,
Anna
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door