Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MariekeLost2
#1618297
Al een aantal jaren kom ik hier op het forum, met iedere keer dezelfde klachten van mijn hond. Jeuk aan de poten. Het is een hele tijd goed gegaan, maar het is nu weer helemaal mis. Het bleek eerst volgens een orthopedisch arts een probleem met zijn rechterheup te zijn. Twee maanden geleden is hij hieraan geopereerd. Kosten 500 euro, een rib uit mijn lijf. De kosten van de afgelopen jaren zijn schrikbarend. Toch bleef hij slikken aan zijn achterpoten. Ik terug naar mijn oude dierenarts die jeuk constateerde. Hup aan de prednison. Dat hielp vroeger wel maar nu dus niet meer. Om nu precies te achterhalen of het pijn of jeuk is, is hij nu een paar dagen van de prednison af en mag ik hem een pijnstiller geven. Dat helpt dus niet. Dus zou de conclusie nu moeten zijn, dat het toch jeuk is. Ik heb de afgelopen jaren van alles geprobeerd. Homeopatisch, hij krijgt KVV, granen beperkend dieet. Niets helpt. Wat moet ik nu? Ik zit nu tegenover een doodongelukkige hond van tien die zich helemaal kapot slikt aan zijn poten. Ben naar tig dierenartsten geweest, die me dus niet kunnen helpen. Ik en J. zijn nu een beetje ten einde raad. Wie o wie?
#1618336
Yep, het schijnt pure allergie te zijn. Maar als ik precies laat uitzoeken wat het is dan ben ik honderden euro's kwijt. Het is weer voorjaar, en daar heeft het mee te maken. Ik kan het arme beest moeilijk opsluiten in een betonnen kennel en nooit meer uitlaten. Hij had er vroeger in het asiel nooit last van. Tja gek he, als ze alleen met beton in aanraking komen. :(
Door Esther Q
#1618344
Vervelend joh! Ik begrijp even niet hoe je van jeuk aan de poten bij een heupoperatie terecht bent gekomen?
Hoelang heeft hij vanaf het voorjaar jeuk? Ik zou denk ik gaan barfen. Helemaal van de granen af. En een allergietest proberen, bij een homeopatische da, die naar meer kijkt dan alleen de directe klachten. Tannetje Koning bv.
#1618361
Het waren twee verschillende dingen. Bijten in de achterpoten, maar ook in de voorpoten. Totdat een aantal maanden geleden uit foto's bleek dat zijn rechterachterheup problemen gaf. Een spier die er omheen zit gaf problemen, met een beginnende slijtage tot gevolg. Deze operatie is goed verlopen. Maar het slikken en bijten in de poten bleef. Dit is nu dus jeuk. En daar heb ik dus nu na al die jaren geen oplossing voor.
Door Lizzy
#1618364
Je hond knaagt dus permanent op de poten? En iemand heeft gezegd dat het door pijn in de poten kwam en dus heb je je hond laten opereren? Begrijp ik dat goed? Maar dat heeft dus niet geholpen?

Puur Pollen heb je al geprobeerd?
Een reinigingskuur (zoals groene leem) en daarna Puur Pollen heb je ook al geprobeerd?
Een hoge dosering visolie heb je ook al geprobeerd?
Ben je al eens bij een osteopaat geweest?
Ben je al eens bij een goede homeopathische dierenarts geweest? (want al die complex middelen zijn wel aardig maar soms moet je er een goede homeopathisch DA naar laten kijken).
#1618494
De pijn in de heupen straalde uit naar de achterpoten. De afwijking was op de foto ook duidelijk te zien. Er heeft een uitstekend orthopedisch DA naar gekeken, en hij is hierdoor ook geopereerd. Er is afgelopen week weer gekeken naar de heupen en daarbij werd de conclusie getrokken dat deze pijn nu weg is, en dat die operatie is geslaagd. Maar het slikken blijft. Dit is jeuk, is nu de conclusie, maar de prednison helpt niet meer. Nu ik de prednison tijdelijk laat staan, om het echt te constateren, wordt de jeuk alleen maar erger. Hieruit mag je dus concluderen dat het geen pijn, maar jeuk is. Hij kan zowieso niet tegen granen, daar zijn we al een tijdje achter. Puur pollen kende ik nog niet. Puur jeuk wel, dat helpt niet. Van groene leem wordt hij nogal ziek. Misschien drainage compositum van Groene Os? Hij krijgt al een paar jaar dagelijks hoog geconcentreerde visolie. En ja ik ben ook al naar een homeopatische DA geweest, die hem aan de Hills brokken zette.  Dikke bagger dus. Naar een osteopaat ga ik niet, want mijn beurs is zo langzamerhand leeg, en kan ik dit soort dure dingen niet meer betalen. Vandaar mijn oproep hier.
Door Lizzy
#1618508
Wat bedoel je eigenlijk met 'slikken'? Ik ken dat niet, die uitdrukking. Slikken is voor mij 'iets doorslikken'. Bedoel je dat hij aan zijn poten bijt/likt? En dit lijkt seizoensgebonden? Wat gebeurd er als je hem groene leem geeft?

Ben je toevallig in R'dam naar een homeopathisch DA geweest? Daar zit er een die aan homeopathie doet en heilig in Hill's gelooft. Maar wat voor hom. middelen heeft deze DA voorgeschreven?

En een eliminatie dieet, heb je dat wel eens gedaan? Want dat vind ik wel een goeie. Tenzij je er 100% zeker van bent dat het seizoensgebonden is. Dan vermoed ik een pollen allergie. En dan zou je met puur pollen nog wel het e.e.a kunnen bereiken.

Drainage compositum werkt niet bepaald zachtzinnig dus ik hoor graag waar je hond last van kreeg op de groene leem.
#1618526
Ik woon in het Noorden en ben naar een hom. DA geweest in Zuidhorn. Nooit weer. Het zou aan het karakter van de hond liggen, en een zakje Hills van 60 euri zou de oplossing zijn. Dus niet. Puur pollen zou een oplossing kunnen zijn. Hij reageert namelijk op gras, maar niest ook de heleboel bijelkaar in huis als de verwarming in het najaar weer aangaat. Van tarwe weet ik het zeker, dat hebben we met eliminatie kunnen vaststellen. Wat zou een milde reiniging zijn? En mag je dit combineren met Puur Pollen? Ik woon nu wel vlakbij Dursy Dog in Roden, en die hebben alles in voorraad, dus dat zou ik morgen zo kunnen ophalen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door