Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anne in Zweden
#1616477
Ik heb een tijdje geleden een lap pens van tien kilo aan een stuk gekocht, met als doel de honden wat te trekken en te scheuren te geven. Om te voorkomen dat ze zouden proberen een grote lap in één keer naar binnen zouden laten glijden, heb ik de pens op een stuk houten plaat gespijkerd. Het probleem is alleen dat ze met hun kiezen lekker aan het zagen zijn en dan ineens bij die spijker aankomen; ik ben bang dat ze op een gegeven moment die spijker tussen hun kiezen krijgen en dat er dan een kies afbreekt.

Hoe doen jullie dat? Hoe zetten jullie een lap pens vast op het hout? Of zijn er intelligentere manieren om lappen pens te voeren?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1616478
Ik zet het niet vast hier, maar hier zijn ze gewend zo'n lap te kauwen.
Kun je het niet met een stuk touw ergens aan vastknopen?
Dat lijkt me niet gevaarlijk als het touw doorknagen.
Door Anne in Zweden
#1616484
May Linn schreef: Ik zet het niet vast hier, maar hier zijn ze gewend zo'n lap te kauwen.
Kun je het niet met een stuk touw ergens aan vastknopen?
Dat lijkt me niet gevaarlijk als het touw doorknagen.
Kijk, daar heb een mens wat aan! Touw! Natuurlijk! Bedankt!
Door Anne in Zweden
#1616660
orinake schreef: Als ze gewend zijn van te barfen zou ik het gewoon zo geven.
Hier krijgen ze een lap van 1kg en gebruiken ze hun poten om het tegen te houden.
Ik denk dat ze nog even op die lappen moeten oefenen; tot op heden kon ik alleen gemalen pens krijgen, dus dat gloepten ze zo naar binnen. Met die grotere stukken gingen ze - heb het één keer gegeven nu - om als met bot: kauwen in alle richtingen tot de hele lap een keer door hun bekkies was gegaan, en dan proberen te slikken.  ::) En maar snugger kijken als dat dan niet lukt... Laika leek wel een goochelaar die tien aaneengebonden sjaaltjes uit zijn mouw haalt!  ;D En ik kon daarna met hout, spijker en hamer aan de slag... echt zó smakelijk, met die herkauwde lappen :nerves:
Door orinake
#1617845
Anne in Duitsland schreef: Ik denk dat ze nog even op die lappen moeten oefenen; tot op heden kon ik alleen gemalen pens krijgen, dus dat gloepten ze zo naar binnen. Met die grotere stukken gingen ze - heb het één keer gegeven nu - om als met bot: kauwen in alle richtingen tot de hele lap een keer door hun bekkies was gegaan, en dan proberen te slikken.  ::) En maar snugger kijken als dat dan niet lukt... Laika leek wel een goochelaar die tien aaneengebonden sjaaltjes uit zijn mouw haalt!  ;D En ik kon daarna met hout, spijker en hamer aan de slag... echt zó smakelijk, met die herkauwde lappen :nerves:
Als ze moeilijkheden hebben kan je het ook gewoon vasthouden :)
hier krijgen ze lappen van 1 tot 1.5kg en dat levert wel gekke taferelen op. Zie je ze der met hun 2 voorpoten opstaan en maar trekken en doen :)
Raina (pitbulletje) die kreeg het enkel buiten, die moest dat elke keer nog dood doen en schudde er enorm hard mee zodat de stukjes tot tegen men plafond hingen  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door