Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door orinake
#1616148
Aangezien er hier toch een aantal heel fanatiek reageren op mij omdat ik bevleesde runderribben voer aan mijn rottweilers...
Zelfs schapenribben zouden slecht zijn als je hier alles moet geloven...
Wat vinden jullie dan van paardenvoorvoet?
Dit word door zoveel mensen gegeven...
Toch is dit VEEL harder dan runderribben.
Door *Natasja*
#1616157
orinake schreef: Aangezien er hier toch een aantal heel fanatiek reageren op mij omdat ik bevleesde runderribben voer aan mijn rottweilers...
Zelfs schapenribben zouden slecht zijn als je hier alles moet geloven...
Wat vinden jullie dan van paardenvoorvoet?
Dit word door zoveel mensen gegeven...
Toch is dit VEEL harder dan runderribben.
Door wie wordt dat dan gegeven? Het lijkt mij kneiterhard, en dus ongeschikt. Ook kan ik me niet voorstellen dat je hier op Barfplaats hebt gelezen dat mensen dat geven  :-\
Door Mevroi Kruim
#1616168
Ik ben ook wel benieuwd wie er hier paardenvoeten voert. Ik iig niet, het principe van geen dragende delen van grote grazers vind ik zeer verstandig en ik hou me er dan ook aan.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1616182
Je ziet het weleens bij de honden die op een manege wonen.
Wanneer de hoefsmid er is, eten die honden de stukjes hoef op die de hoefsmid er vanaf haalt.

Over de hardheid, het is nagel, dus lijkt me zachter dan echt dragend bot, maar het is wel nagel wat het gewicht van het dier moet dragen, dus echt wel stevig. Ik zal het iig niet uitproberen.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1616195
Nadia schreef: Maar zal dat ook wat voedingswaarde toevoegen  :-\
Denk het niet, zelfs wanneer ik mn honden eendagskuikens als snack geef, blijven de teentjes liggen.
Door orinake
#1616416
Ik zeg nergens dat het mensen zijn van hier he.
Ik zeg gewoon dat er veel mensen het geven.
Ik gaf het vroeger ook tot ik merkte dat het bot steeds bleef liggen.
Sinds toen koop ik gewoon paardenvlees (is goedkoper en eten ze wel op).
runderribben daarentegen (wel bevleesd he geen kaal bot) eten ze heir gewoon op.
Ze hebben er als ik ze int oog houd ook weinig problemen mee om er door te geraken...
Schapenribben of poten idem...
Zou het ook neit afhangen van het ras of ze het al dan niet verwerkt krijgen?
runderknie en dergelijke krijgen ze hier ook, maar enkel als recreatiebot, deze worden wel afgenomen.
Door orinake
#1616446
Nadia schreef: Je hebt gelijk, had fout gelezen wat betreft de mensen van hier.

Wat voor honden heb je?
Ik heb hier 4 rottweilers. (pup is nog wel maar een goeie maand bij ons dus die heeft nog geen runderribben gehad, hij is nog aan het leren barfen, heeft tot zijn 5 maand op brok gestaan.)
Maar voorheen ook een australische herder (die deed er wel langer over) een stafford en een pitbull die het ook aten
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door