Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nolly
#1614958
Gabber heeft om hem een beetje afleiding te bezorgen een schouderblad gekregen  . Dat had hij met een kwartiertje op. Terwijl de verkoopster mij vertelde , dat haar labrador er wel een uur over deed. Nu is hij zo,n 2 uur later steeds aan het kreunen. Heeft een van jullie dat ook wel eens meegemaakt?
Hij is nog wel aan het bedelen om zijn brokken.
Door nolly
#1615087
Nee ik heb hem geen maaltijd brok meer gegeven. Hij krijgt 3 dagen brok en 4 dagen vers van carnivoer. Maar volgens mij had hij niet door, dat hij dit als maaltijd moest zien.
Bleef maar zeuren en kreunen .
Toen ben ik maar een stukje gaan lopen en ........  hij moest p..pen!!! ha, ha.
Ja , ik ben nog niet zo goed in het geven van karkas of bot omdat ikzelf op een bovenhuis woon en geen tuin heb.
Maar nu ik hier bij mijn dochter ben  (in bezit van tuin) van de gelegenheid gebruik maak.
Door nolly
#1615660
MOrgen krijgt mijn jongen weer vers. Erwin Geitenbach vertelde mij , dat ik beter 3 dg brok en  4 dg vers ( of anders om)kon geven i.p.v. 's morgens brok en 's avonds
vers. Dit omdat ik pas op latere leeftijd 9 / 10 jaar pas ben overgestapt.
Vanmorgen geen centje last meer en heeft HOERA weer een heel rondje gelopen!!!! en... nog 3 x gepoept
Misschien kan ik hem alleen weer eens een bot geven als hij die dagen op vers staat, maar voorlopig wacht ik nog maar een dag of 14 . Is dat een goed idee????
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1615680
[quote="nolly"]
MOrgen krijgt mijn jongen weer vers. Erwin Geitenbach vertelde mij , dat ik beter 3 dg brok en  4 dg vers ( of anders om)kon geven i.p.v. 's morgens brok en 's avonds
vers. Dit omdat ik pas op latere leeftijd 9 / 10 jaar pas ben overgestapt.
Vanmorgen geen centje last meer en heeft HOERA weer een heel rondje gelopen!!!! en... nog 3 x gepoept
Misschien kan ik hem alleen weer eens een bot geven als hij die dagen op vers staat, maar voorlopig wacht ik nog maar een dag of 14 . Is dat een goed idee????
[/quote]
z'n naam word steeds mooier  :)
Maar ik zou zulk bot niet geven aan een hond die niet volledig op vers staat!
Kip, parelhoen, eend, kwartel is veel geschikter.
En ik zou ook niet s ochtends brok doen en s avonds vers. Ik zou alle dagen vers doen  :D
Door nolly
#1615930
Nou ja, Erwin van Geitenbeek  dan.
Ik was daar in de winkel en heb toen gevraagd , wat ik kon geven waar hij een tijdje zoet mee was. En dat ik hem buiten kippenekjes eigenlijk nooit een bot gaf. Daar raadde zij mij toen dit aan . dus vandaar deze keuze. Er zaten er 2 in, maar die andere geef ik maar niet meer. En ga dan  liever voor wat jij mij aanraadde de  kip enz. bedankt voor de tip!
Door Fido
#1615962
[quote="nolly"]
Nou ja, Erwin van Geitenbeek  dan.
Ik was daar in de winkel en heb toen gevraagd , wat ik kon geven waar hij een tijdje zoet mee was. En dat ik hem buiten kippenekjes eigenlijk nooit een bot gaf. Daar raadde zij mij toen dit aan . dus vandaar deze keuze. Er zaten er 2 in, maar die andere geef ik maar niet meer. En ga dan  liever voor wat jij mij aanraadde de  kip enz. bedankt voor de tip!

[/quote]

:o :o :o :o Alleen dit soort botten bij rauw gevoerde honden!!! Er is vast iets mis gegaan in de communicatie tussen klant en personeel  ;)
Maar collega  nr. 1 heb ik al stokslagen met de runderslokdarm, die zo lekker zwiept  :biggrin2:, gegeven nr.2, 3, 4 en 5 volgen nog  8)
Door Mevroi Kruim
#1616166
[quote="Fido"]
:o :o :o :o Alleen dit soort botten bij rauw gevoerde honden!!! Er is vast iets mis gegaan in de communicatie tussen klant en personeel  ;)
Maar collega  nr. 1 heb ik al stokslagen met de runderslokdarm, die zo lekker zwiept  :biggrin2:, gegeven nr.2, 3, 4 en 5 volgen nog  8)
[/quote]

Kun je niet beter een bullepees gebruiken?  ::)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1616265
[quote="Fido"]
:o :o :o :o Alleen dit soort botten bij rauw gevoerde honden!!! Er is vast iets mis gegaan in de communicatie tussen klant en personeel  ;)
Maar collega  nr. 1 heb ik al stokslagen met de runderslokdarm, die zo lekker zwiept  :biggrin2:, gegeven nr.2, 3, 4 en 5 volgen nog  8)
[/quote]

welk nummer ben ik? Ik krijg zaterdag toch geen slokslagen? :nerves:
Door Fido
#1616325
[quote="Mevroi Kruim"]
Kun je niet beter een bullepees gebruiken?  ::)
[/quote]

Nee die zijn te stug. De slokdarm is hol en zwiept lekker door, doet veel meer pijn  :naughty:

O ja ik spreek uit ervaring we houden wel eens lange stokken gevechten onder elkaar  :biggrin2:
Door nolly
#1616632
:doh: :doh:Ja, ik denk ook een misverstand. Omdat ik daar altijd de carnivoer haal, dacht zij misschien dat Gabber volledig op vers staat. Nou ja, hij  is een grote vreter . Gabber heeft er van genoten(tijdens het knagen) : :rabbit: en ik heb er van geleerd. :shy: :shy: :shy:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door