Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1616205
Een tijdje terug postte ik Sarah's probleem: af en toe spugen twee uur na het eten. Dat ging voorbij maar toen werd het nachtelijk spugen: bijna elke week één keer, en soms zo erg dat er op tien plaatsen bruine smurrie en gele en witte gal lag.

Naar de d.a. geweest en daar kreeg ze in eerste instantie een ontstekingsremmer en een kuurtje maagzuurremmers. Dat deed niets. Toen een foto laten maken en naar aanleiding daarvan vanochtend een echo en aansluitend vanmiddag een operatie.

Ik weet niet hoeveel een baarmoeder weegt, maar de verwijderde baarmoeder was gigantisch en woog ruim 700 gram. Hij zat vol cystes en was vier of vijf handen groot. Pfffff, ze was dus niet gecastreerd, maar dat hadden we ook niet verwacht (Sarah is een in beslag genomen broodfokteefje dat in december vorig jaar in het asiel belandde).

Nu blijft de vraag of het spugen verband hield met de ontstoken baarmoeder. Hopelijk wel want anders is er weinig wat daar nog aan te doen is; in de buik vond de arts verder niets verdachts. Afwachten maar, pechvogeltje Sarah ligt nu te snurken voor de kachel. Wat een dag voor die kleine meid  :-\
#1616622
[quote="Hitam"]
Doorgaans is alleen spugen niet het meest op de voorgrond tredende symptoom van baarmoederontsteking. Dus het is even afwachten of het spugen ermee opgelost is. Kan best en ik hoop het voor haar.
[/quote]

Daarom dacht de arts ook niet in eerste instantie aan baarmoederproblemen. Het vreemde is dat ze verder geen enkel symptoom had. Ze was vrolijk, levendig, at goed, had goede ontlasting. Alleen dat wekelijkse spugen... achteraf gezien echt wonderlijk dat ze er nog zo goed onder was.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door