Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Cizsel
#1615903
Ben ik weer  :D

Mijn stiefmoeder voert Lotgering aan de hond en heeft ook een kratje voor de kat besteld, want dat hebben ze nu ook (weet niet hoe lang al, er staat NIEUW bij :P )
Dus ik een paar pakjes bietsen om het voor Mispel te proberen en uiteraard voor Gandii. Vanavond hun eerste portie, ik ben heel benieuwd....
Het is fijn gemalen en het ruikt een beetje als tartaar  ???  ...  volgens de website zit erin: vis, rund, lam, kip en lamsbloed... yay, direct 4 diersoorten in één KVV! En dat voor een spotprijsje, 15EUR voor 8kg.

Het klinkt allemaal erg positief maar ik ben benieuwd wat jullie meer ervaren meningen erover zijn en natuurlijk of jullie hier ervaring mee hebben!
Gebruikersavatar
Door koekje
#1615912
ik heb er een keer een draadje in de hondenafdeling over gezien. de meningen waren niet allemaal even positief, met name qua inhoud. mss is er ook hier een keer iets over gemeld, de zoekfunctie kan uitkomst bieden.
is t trouwens compleet en staat dat op de verpakking?
Door Cizsel
#1615919
Er zit niet echt een verpakking omheen, het zit in plastic, that's it. Een van de redenen dat het goedkoop is denk ik.
Of het compleet is weet ik dus niet, op de website staat alleen dat dat erin zit wat ik heb neergezet.

Ben benieuwd wat dat andere topic er dan over zegt...
Door Limpy
#1615994
Ik durf het niet te geven omdat er koe in zit en poes Blixa daarvan spuugt....
Merk ook dat de jongens ook liever geen meng-prutke hebben qua soort en liever elke dag een ander smaakje (ja, lekker verwend)
Door Cizsel
#1616330
Dat is een goed idee! Zal ik zeker even doen.

In ieder geval heeft Mispel het met smaak opgegeten. Dat zegt wat, want die is KIESKEURIG^2 . Gandii heeft er een paar hapjes van genomen, maar die had eerder vandaag al zeker 50g gegeten dus die had net niet zo'n honger denk ik.
Het is dus in ieder geval goedgekeurd door het testteam. :P
Door Cizsel
#1616524
fem fatale schreef: Puk en Jip kregen er hele vieze poep van, dus ik geef het niet meer. (Had een proefbakje gekregen van de dierenwinkel.)
Diarree of bedoel je wat anders? Dan kan ik er even op letten.

Gandii heeft er gisteravond en vanmorgen nog met smaak van gegeten. Vanmorgen had hij een relatief groot poepje, maar hij heeft in tegenstelling tot eergisteren, gistermiddag en avond niet gepoept... dus daar kan het ook aan liggen dat het poepje wat groter was.
Door fem fatale
#1616903
Nee, niet echt diarree, maar vieze plakstinkpoep. En absoluut wel dunner en vloeibaarder dan de prooipoepjes die ze normaal hebben, en die zo enorm makkelijk op te ruimen zijn en helemaal niet ruiken. Het was een soort verergerde versie van kuikentjespoep (voor fretten is een kuikentje een hele maaltijd, en ze krijgen er door de dooier heel andere poep van dan van een muis). Ik had niet het idee dat ze er last van hadden, maar ik vond het echt te smerig, en onhandig ook, want als ze ziek zouden worden zou ik het niet kunnen herkennen als ze dat zouden eten.
Door bloemetje
#1617011
Mijn dames vonden het niet te vreten!

Ik vond het toen wat raar ruiken. Ik had namelijk ook totaal voeding met pens voor de hond en dat rook exact hetzelfde.
Door Cizsel
#1617040
Ik vond het inderdaad wat vreemd ruiken, als vieze tartaar... maar tot nu toe blieft Mispel pens ergens doorheen absoluut niet (goh, he, wie had dat nou gedacht? :P ), en dit at ze echt supergoed. Dus ik weet niet... als de samenstelling te doen is, ga ik er misschien mee door... maarja, dan moet het dus wel compleet zijn.

Vanmorgen van beide katten een drolletje, en die zagen er gewoon goed uit. Maarja of dat van gisteravond er al door zat...
fem fatale schreef: Nee, niet echt diarree, maar vieze plakstinkpoep. En absoluut wel dunner en vloeibaarder dan de prooipoepjes die ze normaal hebben, en die zo enorm makkelijk op te ruimen zijn en helemaal niet ruiken. Het was een soort verergerde versie van kuikentjespoep (voor fretten is een kuikentje een hele maaltijd, en ze krijgen er door de dooier heel andere poep van dan van een muis). Ik had niet het idee dat ze er last van hadden, maar ik vond het echt te smerig, en onhandig ook, want als ze ziek zouden worden zou ik het niet kunnen herkennen als ze dat zouden eten.
Eeuh, voor fretten is een kuikentje geen hele maaltijd, hoor! Althans, niet compleet dus. Qua hoeveelheid is het wel een flinke hap ;) (heb zelf ook 5 fretjes)

Ik ruik de drolletjes van Gandii nog steeds, sinds zaterdag iedere keer al, maar heel licht. Denk dat dat ook te maken heeft met het soort grit, hij heeft nu hele simpele goedkope, omdat ik had gelezen dat het kan voorkomen dat kittens nog wel eens grit eten, tja, dan wil je geen klontergrit. Voor de rest zien ze er echt super uit. Maar ik hou het in de gaten!
Door fem fatale
#1617071
Qua hoeveelheid bedoelde ik ook, qua voedingswaarde is het niet zoveel natuurlijk, vandaar ook vast die vieze poep. Maar ik hou van lekker makkelijk, dus bij mij krijgen ze vrijwel alleen maar dingen waar ze mooie, makkelijk op te ruimen, poep van krijgen. En heeeeeeel soms een kuikentje omdat ze die zo ontzettend lekker vinden.
Door flin
#1617706
fem fatale schreef: Qua hoeveelheid bedoelde ik ook, qua voedingswaarde is het niet zoveel natuurlijk, vandaar ook vast die vieze poep. Maar ik hou van lekker makkelijk, dus bij mij krijgen ze vrijwel alleen maar dingen waar ze mooie, makkelijk op te ruimen, poep van krijgen. En heeeeeeel soms een kuikentje omdat ze die zo ontzettend lekker vinden.
wat bedoel je hier?
kwa calorieen, of?

'k denk namelijk dat dat reuze meevalt... ::)
Door flin
#1617782
Cizsel schreef: Nee, voedingswaarde. Een kuiken bevat ongeveer netzoveel als een rauw ei, daar kunnen ze natuurlijk niet van leven.
nou snap 'k nog steeds niet wat je onder 'voedingswaarde' verstaat?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door