Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#1615263
Vanmorgen met Bo naar de DA voor de verplichte Rabies enting, terwijk ik daar toch was, ook maar gelijk gevraagd wat dat wrat achtige dingetje in Bo z'n nek was..'n maand geleden was het heel klein en nu bijn 2x zo groot geworden en leek net 2 wratjes naast elkaar...nou dat klopte dan wel, want het was viral papilloma /honden wratjes  die eigenlijk niet gevaarlijk zijn,
maar als ik wilde dan kon Dr.Bill 't wel weghalen...'t kon met kleine plaatstelijk verdoving en dan eraf/eruit knippen...
Omdat het nu in 1 maand al groter was geworden. ong 5 mm doorsnee, en ik niet wilde dat het over 'n maand nog groter was
heb het maar gelijk weg laten halen...Bo heeft nergens last van gehad.
Ben ik over bezorgd? of hadden jullie het ook weg laten halen?
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1615349
Boomer heeft een wrat gehad op dr kin (net een oud vrouwtje maar ze was nog geen jaar  :biggrin2: )
Ik heb hem toen laten zitten omdat ze zeiden dat hij er met een paar weken/maanden af zou vallen en dat op de kin moeilijk hechten is en het erg doorbloed is.
In de nek had ik het denk ik ook weg laten halen als ie het open krabt ben je verder van huis denk ik  :-\
Door henneke
#1615354
als je de kans hebt dat die wrat steeds open schuurt door bijv de riem dan had ik het ook weg laten halen , als hij er geen last van had dan zou ik het denk ik laten zitten .
Door 202Spots
#1615969
[quote="vanaalst"]
als het zo snel groeit had ik het ook weg laten halen...
[/quote]

Ja..zo dacht ik eigenlijk ook...als het heel klein had gebleven had ik misschien gewacht,maar ik vond 't wel heel snel van maat veranderen.  Goeie tip van paardebloem melk erop doen...Thanks! zal ik onthouden als ie er ooit meer last van krijgt!
Door Ike
#1615974
[quote="Senta"]
Mijn teef had ze ook, werden steeds groter.
Ik heb ze aangetipt met paardenbloemen melk, en binnen een week rolden zij eraf.
[/quote]
Dat werkt echt heel goed, heb het vroeger bij mijn dochter gebruikt!
Door 202Spots
#1650029
Nog even 'n vraagje n.a.v

[quote="Senta"]
Ik heb ze aangetipt met paardenbloemen melk, en binnen een week rolden zij eraf.
[/quote]

De wratje is weer lekker terug gegroeid,  ::) en nu zijn we op zoek naar paardeblommen...
als je ze niet nodig hebt dan staan die krengen overal,en nu is het gewoon zoeken of je ze kan vinden..
tijdens de wandel had ik 'n paar hele  kleintjes in iemand z'n voortuin gevonden maar er zat bijna geen "melk" in de steeltjes.
Hub is op onderzoek gegaan bij 'n leeg veld en kwam terug met 'n handje vol kleine blom en met blaadjes en stukje wortel eraan..
ik neem aan dat ik de melk uit de wortel ook kan gebruiken om aan te stippen?
En hoe  vaak moet dat gebeuren? 1 X genoeg? Of 1 of meerdere X per dag erop doen en voor hoe lang?
Alvast bedankt..
Door lidija
#1651852
je kunt ook thuja geven. Bij een erg grote wrat kan de dierenarts een hechtdraadje erom heenbinden waardoor het wratje
geen bloedtoevoer meer krijgt en eraf valt voordeel hiervan is dat je geen wondje krijgt.
Door Mevroi Kruim
#1651877
Wratten vallen na verloop van tijd altijd af. Het kan lang of kort duren maar uiteindelijk maakt het lichaam antistoffen aan en gan de wraten er aan. Alle huismiddeltjes (en er zijn er nog veeel meer) doen niks, de wrat valt er af omdat het lichaam antistoffen heeft aangemaakt. Het enige dat echt werkt is de stikstof van de huisarts (of da, geen idee of die dat ook gebruiken). En dan hangt het er nog van af welk type wrat en waar die zat of die nog terugkomt.
Door 202Spots
#1652232
[quote="Senta"]
Ik pakte meestal een paardebloemsteel of idd een wortel, daar zit het meeste melk op, en het liefst als ze niet drinken dus voor de nacht extra aanstippen.
[/quote]

Jeetje dat lijken wel paddestoeltje he?
Bo heeft maar 'n heel kleintje op de buitenkant bij z'n nek..ongeveer waar de band zit.
Ik zal kijken of ik wat melk uit de worteltjes kan krijgen want er zit niks in de bloem of in 't blad.. we moeten op jacht naar 'n grotere plant waar 'n langere wortel aan zit...maar ik ga 't echt proberen!
Thanks!
en anders lijkt me die thuja ook wel wat..
Lidija..je doet die ook OP de wratje he? of geef je dat inwendig?
Het is eigenlijk niet groot genoeg om 'n draadje omheen te binden,maar zit wel op dezelfde plek als waar de DA de andere er af heeft gehaald...misschien niet diep genoeg gegaan... :-\
Maar ik probeer liever om 't weg te krijgen voordat 't groter groeit...
Door lidija
#1652398
Thuja druppels moet je inwendig geven, maar misschien weet iemand hier de juiste dosering

misschien heb je hier iets aan
http://en.allexperts.com/q/Dogs-701/Skin-Tags-Warts.htm

Ik heb zelf ook wel eens een flossdraadje eromheen gedaan je moet dan strak aantrekken zodat de bloedtoevoer er niet meer is.... het is binnen een paar uurtjes donker van kleur na 2 dagen viel het eraf eronder was de huid gelijk gesloten. Je kunt ook ff wachten totdat het iets groter is zodat het lusje er goed omheen past.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door