Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Exect
#1615277
hallo
Een vraag gewoon.
En wel over het volgende ik heb via een persoon uit Nederland die ook Nrv of soms ook Barf ,,gehoord gekregen dat hij elkedag 1 soort geeft van alles dus ook het orgaan er van die dag  Voorbeeld 1 dag alleen kip met orgaan geen huid en haar dat niet .  . Dus de volgende dag bijv eend volledig . rund ... . dan evt  Lam  enz enz is dat een goed idee of?? denken jullie van niet??? is voor mij dan nog makelijker elekdag 1 soort inverband de enorme hitte nu  in Thailand,,  kan ik het elkedag zo vers geven niet weer  in te hoeven te vriezen. als ik van de Makro komt is het meer en deel al ontdooid dus ga ik liever elkedag het kopen en gelijk geven...  Heb nu al meer dan 9 soorten in het wel erge moeilijk te verkrijgen assortiment aan vlees .
Dank voor reactie alvast
grt Henk te Thailand
#1615335
Belangrijkste is dat je periodiek, bv over een week of 2, de juiste verhoudingen blijft voeren, dus deels bot, deels spiervlees, deels orgaan. Hoe je dat verder indeelt maakt niet zoveel uit, zolang je dieren het er goed op doen.
#1615659
Hai Henk,

Lijkt me geen probleem; zeven dagen zijn zeven verschillende diersoorten, dus op dat punt zit je goed. Denk er inderdaad om dat je van rund eigenlijk weinig bot kunt voeren (het enige wat ik hier voer is borstbeen van kalf, dat doorstaat de snoeischaartest moeiteloos), dus als je rundvlees en runderorganen dan met vleesbot van een andere diersoort (misschien zelfs diersoort nummer acht dan?!) combineert, is er geen probleem.

Hoe zou je weekindeling er dan uitzien? Kun je die eens noteren hier, gewoon voor de nieuwsgierigheid van je medebarfers? (Oké, voor die van mij... :P ;D)
#1615708
vanaalst schreef: ja hoor, dat kan..
dat is geloof ik ook het principe van nrv(hele prooidieren)
maar met rund zit je met het bot, dan zou je toch ander bot moeten geven bv konijn

runderribben gaan er hier ook vlot in hoor. (heb wel rotties)
Door Exect
#1615731
hallo De week indeling zal dan asl volg er uit gaan zien  ! kilo per dag 8maanden Duitseherder
Zondag  eend volledig  1 kilo
Maandag Hert  ook met orgaan er van niet te veel maar toch en bot . 1 kilo
Dinsdag,s  Kip volledig  1kilo
Woensdag Rund  dan evt bot van een andersoort. 1kilo
Donderdag,s Vis  zalm markreel garnalen enz enz  1 kilo per dag
Vrijdag,s  Krokodil haha niet volledig daar zit ik nog mee
zaterdag,s  1 kilo lam,s volledig
Zondag,s  Sruisvogel  probeer er ook evt orgaan van te krijgen  .
Maandag,s  Konijn  volledig 
Dinsdag,s  kwartel,s  volledig
Woensdag,s  Grote Grog soort kikker,s volledig
Dan weer evt verder met eend  of  gewoon door elkaar  hutsen de dagen van het geven.
het enige wat en waar ik aan denkt dat het orgaan te veel wordt . dus dat zal ik aan moeten passen.  en ik zoek nog verder naar meer sooorten vlees hah kost een beetje maar je heb ook wat hahahaha
Dank al vast voor het meedenken
Grt Henk et Thailand erg heet nu 
#1615788
orinake schreef:
runderribben gaan er hier ook vlot in hoor. (heb wel rotties)
vindt dat vrij eigenwijs, als er zovaak en zoveel voor wordt gewaarschuwd, tandenbrekers, verstoppingen en in het ergste geval....het kan tijden goed gaan totdat..
het wordt niet voor niets met klem afgeraden, ik heb herders en geen haar op mijn hoofd dat ik runderribben, schapenribben ed gaat geven...al zou ik een mastino hebben..
maar goed, je moet het zelf weten als jij je er goed bij voelt..
Laatst gewijzigd door me and my boys op di 11 mei 2010, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
#1615859
vanaalst schreef: vindt dat vrij eigenwijs, als er zovaak en zoveel voor wordt gewaarschuwd, tandenbrekers, verstoppingen en in het ergste geval....het kan tijden goed gaan totdat..
het wordt niet voor niets met klem afgeraden, ik heb herders en geen haar op mijn hoofd dat ik runderribben, schapenribben ed gaat geven...al zou ik een mastino hebben..
maar goed, je moet het zelf weten als jij je er goed bij voelt..
Hier krijgen ze regelmatig bevleesde runderribben en dat gaf nog nooit problemen.
Als ze te hard zijn eten ze ze gewoon niet op...
Of denk je nu echt dat een hond in het wild gaat zeggen van: dit stukje mag ik eten, oei nee dit niet want dat is te hard, of nee niet te veel lever heb dat gisteren nog maar gehad?
Door Exect
#1615884
:D Het gaat er ook denkelijk niet om goed of slecht ....het enige is ze kunnen hun kiezen er op kapot kauwen  stukjes afbreken,,, daarom deze veilig heid en gelukkig kunnen  wij als eigenaar en lieveling  er voor behoeden. toch ,,,,dus een ieder is verantwoordelijk wat hij of zij wil geven. . het enige wat ik in Holland wel gaf was knarsbeen  dat kon je evt zelf met je gebit kapot kauwen,
GRT Henk et Thailand
Maar we dwalen af van wat ik vroeg ahhahahaha  :D :D :D in dit topic
#1615936
Exect schreef: :D Het gaat er ook denkelijk niet om goed of slecht ....het enige is ze kunnen hun kiezen er op kapot kauwen  stukjes afbreken,,, daarom deze veilig heid en gelukkig kunnen  wij als eigenaar en lieveling  er voor behoeden. toch ,,,,dus een ieder is verantwoordelijk wat hij of zij wil geven.
Als ik mij niet vergis is er hier op BP al een hond overleden door het eten van runderribben...
Vandaar dat mensen er fanatiek voor blijven waarschuwen.
#1616137
en hier een naief baasje die in de br#kken tijd een rib als recreatie bot gaf  :-[
kosten Loeka boven een halve hoektand en mij een gepeperde rekening , en een vulling die er na een korte tijd weer af was  :-\
aan de andere kant , ik zou er niet aan moeten denken dat ze door de rib er niet meer zou zijn  :crying:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door