Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1611828
Annak smulde altijd van sardines. Maar ineens - sinds een week of twee - eet hij er eentje met lange tanden; de andere laat hij liggen.
Het heeft niets te maken van andere pijnstiller want die slikt hij pas vier dagen. Iemand een idee wat het kan zijn? Of is het gewoon: ik heb genoeg van de smaak :-\
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1611861
Hmmm als hij er altijd van heeft gesmuld, zou ik eerder denken aan een niet zo jofele partij? Misschien iets dat in deze sardines niet lekker is? Heb je ze van een andere leverancier dan normaal?
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1611905
-Saskia- schreef: Hmmm als hij er altijd van heeft gesmuld, zou ik eerder denken aan een niet zo jofele partij? Misschien iets dat in deze sardines niet lekker is? Heb je ze van een andere leverancier dan normaal?

Nee het is van dezelfde partij dus daar kan het niet aan liggen...
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1612146
Misschien heeft ie de laatste keer dat hij enthousiast een vis naar binnen slobberde, zich pijn gedaan aan een graatje in zijn bek ofzo?
Je kunt proberen een sardine een keer in kleine stukjes zonder graat te snijden. Kijken of het om de smaak gaat.

Ik roep ook maar wat hoor.  ;D
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1612409
Max eet ze ook niet als ze nog intact zijn. Als ik de sardien schoonmaak ( kop eraf haal) dan eet ie ze wel. ::)
Aan de smaak ligt het hier iig niet..
Door Borke
#1612457
Ik had dat met Borke ook.
Sardines van het IC, dol was hij er op en opeens moest hij ze niet meer.... uit dezelfde partij.
Borke heeft nog nooit medicijnen geslikt, dus bij hem lag het daar zeker niet aan.
Met makreel had ik hetzelfde met hem.

Tegenwoordig eet hij alleen nog zalm en daar is en was hij altijd dol op!
Door ellenned
#1613229
Hier hetzelfde, altijd met smaak sardines gegeten, en ineens moest Kyran het niet meer. Nog even gemalen geprobeerd maar ook dat wilde meneer niet. Nu eet hij alleen nog zalm, Yilla eet alles, dat is net een vuilnisbak..... :D
Gebruikersavatar
Door pike
#1613330
Ik heb het ook gehad. Ineens geen sardien meer willen eten. Toen hebben ze een tijdje alleen zalm gegeten. Na een maand of 3 ben ik het toen weer gaan proberen. Sardientje schoongemaakt en het vlees in heel kleine stukjes gesneden en verdeeld over de drie honden. Dat ging er toen in. Daarna ben ik stapsgewijs groter gaan geven tot uiteindelijk weer complete visjes. Tot nu toe gaat dat goed maar het wachten is op de volgende weigerdag  ::) Het gekke is: Ze weigerden toen alle drie tegelijk. Dat is voor mij een teken dat het niet aan de hond ligt maar aan de vis. Ook het feit dat ik het hier regelmatig lees duidt denk ik in die richting.

Een mogelijke reden voor weigering:
Met Armagnac heb ik verleden jaar meegemaakt dat hij één van zijn sardientjes liet liggen. Toen ik hem open sneed (het sardientje  :biggrin2:) bleek dat hij vol met (dode) wormen zat. Nadat ik die vis had schoongemaakt at hij hem wél op. Sinds die tijd controleer ik de sardientjes, en het is mij opgevallen dat er héél vaak wormen inzitten. Ook in makreel trouwens. Duc eet in zo'n geval alleen het staartstuk op. Pike vreet gewoon de vis met wormen en al. Die denkt volgens mij: Altijd beter dan brok  :D
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1613459
pike schreef:
Met Armagnac heb ik verleden jaar meegemaakt dat hij één van zijn sardientjes liet liggen. Toen ik hem open sneed (het sardientje  :biggrin2:) bleek dat hij vol met (dode) wormen zat. Nadat ik die vis had schoongemaakt at hij hem wél op. Sinds die tijd controleer ik de sardientjes, en het is mij opgevallen dat er héél vaak wormen inzitten. Ook in makreel trouwens. Duc eet in zo'n geval alleen het staartstuk op. Pike vreet gewoon de vis met wormen en al. Die denkt volgens mij: Altijd beter dan brok  :D
O gatverdamme :puke: Ik weet niet of ik dat wel wil doen..... Rover maakt het overigens niets uit; die vreet alles.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1614712
hier worden alle vissoorten geweigerd als ik ze meer dan eens in de 2 a 3 weken geef. En idd. een wormbesmetting is er ook debet aan als ze ze er uit gooien. Ik heb ooit een partij makrelen gehad waar bij nadere controle allemaal onderhuidse wormpjes in zaten. die werden ook weer uitgekotst.  Dus niet eens wormen in de buikpartij.
Door Greece
#1614812
Ik geef geen volledige maaltijd vis meer nadat ik gemerkt hebt dat Whitney hier misselijk op werd. Er werd trouwens niet gespogen.
Ik geef vis nu als onderdeel van spiervlees samen met orgaan en vleesbot en dat gaat prima.
Gebruikersavatar
Door pike
#1614942
Aquillo schreef: hier worden alle vissoorten geweigerd als ik ze meer dan eens in de 2 a 3 weken geef. En idd. een wormbesmetting is er ook debet aan als ze ze er uit gooien. Ik heb ooit een partij makrelen gehad waar bij nadere controle allemaal onderhuidse wormpjes in zaten. die werden ook weer uitgekotst.  Dus niet eens wormen in de buikpartij.
Onderhuids? Bedoel je dat ze dan tussen het vel en het vlees zitten? Daar heb ik nog nooit gekeken! Het vel laat toch niet zo gemakkelijk los bij een verse vis of wel?
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1615159
Rosalie schreef: Ik geef geen volledige maaltijd vis meer nadat ik gemerkt hebt dat Whitney hier misselijk op werd. Er werd trouwens niet gespogen.
Ik geef vis nu als onderdeel van spiervlees samen met orgaan en vleesbot en dat gaat prima.
Wat?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door