Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Daphne&Jayden
#1614425
Bij www.disapo.de is ook veterinaire traumeel te koop en die verschilt qua samenstelling nogal met de 'menselijke' traumeel. Heeft iemand ervaring met de veterinaire?
Ze hebben bij Heel Duitsland een speciale lijn voor dieren, zou dit echt nodig zijn of is dat gewoon een manier om extra inkomsten binnen te halen?

Hieronder is de beschrijving van de veterinaire traumeel tabletten.

Zusammensetzung: 1 Tablette enthält: Wirkstoffe:
Calendula officinalis Trit. D3 15 mg
Hamamelis virginiana Trit. D3 15 mg
Achillea millefolium Trit. D3 15 mg
Atropa bella-donna Trit. D4 75 mg
Aconitum napellus Trit. D3 30 mg
Mercurius solubilis Hahnemanni Trit. D8 30 mg
Hepar sulfuris Trit. D8 30 mg
Matricaria recutita Trit. D3 24 mg
Symphytum officinale Trit. D8 24 mg
Bellis perennis Trit. D3 6 mg
Echinacea Trit. D3 6 mg
Echinacea purpurea Trit. D3 6 mg
Arnica montana Trit. D3 15 mg
Hypericum perforatum Trit. D2 3 mg.
Die Bestandteile 1 bis 12 werden über die vorletzte Stufe und die Bestandteile 1 bis 14 über die
letzte Stufe als Verreibung gemeinsam potenziert. Sonstige Bestandteile: Magnesiumstearat,
Lactose-Monohydrat.
http://www.heel.de/upload/Heel_de_Traum ... Z_2978.pdf

En dit is de samenstelling van de 'menselijke' traumeel tabletten.

Traumeel H bevat per  tablet

Arnica montana D4 15 mg
Calendula officinalis D4 15 mg
Millefolium D4 15 mg
Mercurius solubilis D12 30 mg
Chamomilla recutita D4 24 mg
Symphytum officinale D8 24 mg
Bellis perennis D4 6 mg 
Hypericum perforatum D4* 3 mg 

Er zit dus nogal wat verschil in, daarbij zijn de veterinaire wel goedkoper, 500 tabletten voor 35,48 en de 'menselijke' tabletten zijn 250 stuks voor 19,82. En dat terwijl de veterinaire wel veel meer ingredienten er in heeft zitten.
Door Lizzy
#1617182
Dit dat prijsverschil 'm niet in waar je het koopt? Heel is een Duitse fabrikant, toch? Meer is niet altijd beter, denk ik. Er zitten wel wat hom. middelen in waarvan in dat "moet dat?". Waarom zit er bijv. hepar sulf. in? Welk doel dient dat, in het kader van trauma? Of is dit nog meer gespitst op ontstekingen (mijn Duits is niet wat het nooit geweest is).
#1617208
Heel is inderdaad een Duits bedrijf en mijn Duits is ook niet wat het zou kunnen zijn. Naar Heel mailen, heeft dan ook niet zo veel zin. A: een email opstellen zal niet meevallen en een antwoord zal ik misschien niet helemaal begrijpen. En B: zij zullen waarschijnlijk de veterinaire aanbevelen, aangezien zij een hele lijn voor allerlei diersoorten hebben.
Maar volgens mij zijn de ingredienten in het Latijns (?) en terug te vinden via google. Volgens google zou die hepar voor huidonstekingen en zweertjes. Dus dat heb je goed. :)
De prijzen zijn allebei van de Duitse site disapo, dus vandaar dat ik het prijsverschil niet snap.
Ik vind meer inderdaad ook niet altijd beter, maar omdat deze traumeel speciaal voor dieren is gemaakt (en ik sowieso geen ervaring met traumeel heb), vroeg ik me af of de veterinaire beter voor honden zou zijn dan de 'menselijke' vorm.
Dacht alleen wel dat, omdat het ook door mensen gebruikt kan worden, je dan maar een soort nodig hebt. Maar als de veterinaire beter is voor honden, dan bestel ik beiden.
#1647062
Ik heb naar Heel BV in Nederland gemaild en zij hebben via het Duitse moederbedrijf de bijsluiter doorgestuurd gekregen. Het vervelende is dat het in een Word document gescand is en niet gekopieerd kan worden.
Het is in ieder geval wel zo dat de veterinaire tabletten meer werkingen hebben dan de humane.

Ik zal het stukje van de werkingen wel overtypen:

Injuries and their results, e.g. cerebral concussion, fractures, luxations, contusions, burns, post-operative and post-traumatic soft tissue swelling, edemas (zwellingen met vocht), hematoma. Inflammatory processes of different kinds and locations, e.g. phlegmons, abcesses, inflammations of the anal sac, fluor albus (with vaginal discharge), dermatis (huidontsteking), conjuctivitis (oog-ontsteking), mastitis (borst/melkklierontsteking).
Flammatory and degenerative processes accompanied by inflammations, especially at the connective and locomotorial system, e.g. arthritis, tendovaginitis (peesschede-ontsteking), bursitis (slijmbeursontsteking), balls of hockjoint.

Weten we toch weer een beetje meer...  ;)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door