Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bloemetje
#1614148
Met een soeplepel.. Als ze gaan zitten en het komt eruit dan ben ik ineens bliksemsnel  :biggrin2:. Zowel bij reutjes als bij teefjes lukt het me zo! Ik neem hem wel altijd stiekem mee. Als ze dat ding zien gaat het meestal mis.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1614149
Met mijn cairn terriers (reutjes) "rende" ik er altijd met een bekertje achteraan  :biggrin2:
Ze stopten dan de eerste keren met plassen, zo van WAT GA JIJ IN VREDESNAAM DOEN!!!!  :o

En als ze dan mijn rare neigingen een beetje gewend waren hield ik het bekertje eronder  :biggrin2:

Even volhouden misschien dus
Door mcSnurk
#1614157
owwww...dat geeft iedere keer hilarische taferelen. Een keer heb ik het met een emmer geprobeerd. Maar had er niet aan gedacht dat die emmer wel erg hoog is. Waardoor ik de hond z'n potlood er bijna afmepte in mijn haast. De hond een bokkesprong maakte, met een poot in de emmer landde, waarna de emmer holderdebolder 5 meter naar beneden de berm afrolde.
De keer erna heb ik het met een oude glazen koffiekan geprobeerd. Werkt prima. Is een redelijk groot gat om in te mikken, heeft een handvat, en doorzichtig, zodat je ziet of en hoeveel je opvangt.
Alleen zag de buurman het gebeuren die dus meteen meedeelde dattie nooooooit meer bij ons koffie kwam drinken
Door BarfBull
#1614172
In een laag plastic bakje met dekseltje.
Ik wacht met het bakje in één hand tot ze door haar hurken gaat, en zodra de sluis opengaat schuif ik in een moordend tempo het bakje onder de straal. Dekseltje erop (dat ik van tevoren in m'n jaszak heb gestopt) en klaar is Kees.
Ik neem wel altijd handgel en papieren zakdoekjes mee, want het gaat weleens mis  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door BarfBull op ma 23 mei 2011, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1614173
Ik schuif er bij Linga gewoon een plat bakje onder. Brutus vang ik op met een plastic beker waar Leo een gaatje in heeft geprikt en een ijzeren kleerhanger aan heeft gemonteerd.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1614212
gemmaa schreef: owwww...dat geeft iedere keer hilarische taferelen. Een keer heb ik het met een emmer geprobeerd. Maar had er niet aan gedacht dat die emmer wel erg hoog is. Waardoor ik de hond z'n potlood er bijna afmepte in mijn haast. De hond een bokkesprong maakte, met een poot in de emmer landde, waarna de emmer holderdebolder 5 meter naar beneden de berm afrolde.
De keer erna heb ik het met een oude glazen koffiekan geprobeerd. Werkt prima. Is een redelijk groot gat om in te mikken, heeft een handvat, en doorzichtig, zodat je ziet of en hoeveel je opvangt.
Alleen zag de buurman het gebeuren die dus meteen meedeelde dattie nooooooit meer bij ons koffie kwam drinken
;D ;D ;D ;D handig met die emmer ;D ;D ;D
Door ~Joke~
#1614267
Ik heb bij de da een soort schepje aan een afschroefbaar buisje gekocht. Dat schuif je er snel onder. De urine loopt direct van het schepje in het buisje en dat geef je zo bij de da af  :)
Door Truus
#1614554
Bedankt voor jullie reactie. Ik las ook ergens een frizbee eronder leggen op het laatste moment . Het is een teefje en ik denk dat het bij een reu makkelijker zal gaan. Mila is klein en plast nogal laag bij de grond, met een pollepel gaat dit niet lukken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door