Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mcSnurk
#1613055
Gistermorgen van het een op het andere moment ziek. 's Morgens bij het opstaan had meneer nog goeie zin, maar een uurtje na z'n ontbijt slechte ontlasting. Daarbij was hij ook erg veel aan het drinken terwijl hij normaal nauwelijks drinkt.
Vannacht 3x per half uur naar buiten, dan weer een paar uur rust, dan weer 3x per half uur. Er komt eigenlijk niks uit, maar wel persen. Ook vannacht en vanmorgen een paar keer gal gespuugd. Voor het spugen veel smakken, maar geen gras eten.

Nu kan dat gal spugen natuurlijk door de lege maag komen, waar hij erg slecht tegen kan.
De pancreas is al een paar keer getest, alhoewel nu weer een paar maanden geleden.  In ieder geval was het hele lipase, amilase enz. OK.

Als ik zoek op internet kom ik met deze klachten iedere keer op pancreasproblemen.
Hoe weet ik nu het verschil of het nu een virus is?

Ik heb vanmorgen geprobeerd een eetlepel te voeren, dus kan ook nu geen bloed laten prikken. Hij is niet nuchter, en het is zondag.
Voor nu laat ik hem maar even vasten. :-\
Laatst gewijzigd door mcSnurk op do 07 jun 2012, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mcSnurk
#1613066
pienkeestip schreef: ach, meid, wat een narigheid weer  :-\
ik duim dat het snel over is  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
dank je wel.
Chips, en het ging al een tijdje zó goed. Over 3 weken weer op controle, en ik had goeie hoop dat dan alle waardes eindelijk in orde zouden zijn, en we konden proberen iets anders erbij te voeren :(
Door inni
#1613120
gemmaa schreef: dank je wel.
Chips, en het ging al een tijdje zó goed. Over 3 weken weer op controle, en ik had goeie hoop dat dan alle waardes eindelijk in orde zouden zijn, en we konden proberen iets anders erbij te voeren :(

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Hopelijk is bij jullie alles weer snel in orde.

Hier is 't ook weer even mis en dan krijg je zo'n duw in de foute richting :-\
Door mcSnurk
#1613133
inni schreef:
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Hopelijk is bij jullie alles weer snel in orde.

Hier is 't ook weer even mis en dan krijg je zo'n duw in de foute richting :-\
ik las het net :(. Af en toe wordt je er moedeloos van :-X. Heel herkenbaar ook, hier ook ineens een hond die als vroeger speelde, goed aan is gekomen, en ineens een geweldige vacht heeft, allemaal positieve dingen.
Laatst gewijzigd door mcSnurk op do 07 jun 2012, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Evelien01
#1613536
Er heerst hier in Spijkenisse op dit moment heel erg een virus met braken en diaree (sommige gewoon diaree, anderen met slijm, anderen met bloed) als symptomen. Mijn kleine Bink heeft dit ook. Wachtkamer zit constant vol met honden die allemaal hetzelfde hebben. Vaak hebben ze ook koorts.
Door mcSnurk
#1613992
Evelien01 schreef: Er heerst hier in Spijkenisse op dit moment heel erg een virus met braken en diaree (sommige gewoon diaree, anderen met slijm, anderen met bloed) als symptomen. Mijn kleine Bink heeft dit ook. Wachtkamer zit constant vol met honden die allemaal hetzelfde hebben. Vaak hebben ze ook koorts.
ik heb hier nog niks gehoord van een virus :-\.
In ieder geval hoefden we er vannacht niet uit. Gisteravond wel nog krampen
Laatst gewijzigd door mcSnurk op do 07 jun 2012, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jacqueline1968
#1614030
wat een tegenvaller Gemma, net als je denkt......... en heel voorzichtig uitspreekt dat het beter gaat........

ik hoop zo dat het snel kalmeert bijAyuk, dat hij zich beter voelt is fijn en belangrijk, en hij was sterker als eerder.

hier ook virussen hoor, en Spijkenisse is helemaal niet zo dichtbij voor ons, dus misschien is het dat, maar ja, evengoed, moet je weer opnieuw beginnen met opbouwen van zijn voeding.

he.............. we (poot)duimen voor snel opknappen  :-*
Door Evelien01
#1615355
Ja wat ik begreep is dat het weer lekker het hele land door gaat! Het is gewoon ellende om je dier zo te zien, soms wou ik dan dat ze heel even konden praten zodat ze konden zeggen wat er was!
Door mcSnurk
#1617968
we gaan weer de goeie kant op. Bijna 2,5 dag gevast. Daarna eergisteren ieder uur een theelepeltje erin, sneller ging 's morgens meteen mis. Gisteren ieder half uur. Vandaag proberen we weer kleine porties met weer een beetje groente erbij.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door