Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ElinevKa
#1607
wat vinden jullie..
de laatste dagen is mijn golden zo lauwtjes over het voer ..ik heb besloten hem vanavond geen eten te geven. Voor de goede orde ; hij ligt nu wel aan een koeienknie te knagen.
Dat is toch ook wel eens een goed voor de verandering??

of zou het tóch aan de benaming groentemix/prut liggen ;D ;D
Door Astrid
#1608
Eten is naar mijn idee graag of niet. Als ze niet op de bak afstormen en meteen alles opeten dan is de maaltijd gauw genoeg over en moeten ze wachten tot de volgende.
Door Astrid
#1610
Dan blijft eten geven ook steeds weer een feest, ik vind het altijd erg leuk om enthousiaste snoeten te zien bij het voeren. Kan het me daarom ook voorstellen dat je even niet weet wat te doen als het een keer wat minder vrolijk gaat.
Door margreet
#1611
Onze oudste heeft ook wel eens zoiets van moet ik eten eraan ruiken en weglopen, dan denk ik o.k dan eet je toch niet , dit gebeurt heel vaak als ze moe is of als het erg warm is.
De volgende dag heeft ze dan wel weer trek dus ik maak me pas zorgen als ze drie of viet dagen niet eet.
De jongste eet zijn bak binnen 2 minuten helemaal leeg tot op de bodem en dat iedere dag weer ;D ;D
Door Lizzy
#1612
Hoi ElinevKa, wat geef jij jouw honden? Ian Billinghurst heeft namelijk geschreven over het feit dat honden ineens niet meer zo warm lopen voor hun verse, rauwe vlees. Dit schijnt dus vaker voor te komen (ik herken het niet want ik heb vreetmonsters ;D). Ik zal het morgen even voor je opzoeken! Volgens mij had het te maken met het feit dat ze zich tevreden voelen over de voeding.
Groetjes, Lizzy
p.s., ik vind het niet gek op gewoon even geen eten te geven. Vasten is ook goed voor een hond. Zelf zou ik (geloof ik) geen kaal bot geven. Kale botten op de nuchtere maag vind ik een beetje eng.  
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 31 jul 2003, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ElinevKa
#1613
Hoi
ik ben aan het semi barfen; 's ochtends krijgen ze carnibest en 's avonds barf...
zoals kippenpoten en dan heb ik een groenteprutje uit de blender (bijv. komkommer, tomaat, brocoli) met wat yoghurt.
ik wissel af met runderhart, vis (sardines en wat zalm op het moment) en runderlap, knarsbotten..

maar bij beide maaltijden had ie (de golden notabene!) de laatste dagen zoiets van; oh, is er eten..mwah..
dan ging ie keurig zitten (ze moeten van mij zitten en mij aankijken voordat ze naar hun bak mogen)..
en dan gaf ik hem 'vrij'om te gaan eten en dan liep ie niet eens naar zijn bak!!

geen idee waarom ie zo doet, er zijn een aantal mogelijkheden:
- Het is warm en hij beweegt niet zoveel en dus zal minder verbranden
- sowieso met hitte minder honger
- misschien heeft ie het gehad met groente
- de andere hond is met man op vakantie -misschien mist ie ze wel


al met al vind ik het zo raar om te zien dat ie gewoon niet warm te draaien is met voer; het is een GOLDEN!!

overigens zat er vlees en velletjes aan de knie.
Laatst gewijzigd door ElinevKa op do 31 jul 2003, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1614
Hoi ElinevKa,
Dit schrijft Ian B erover:

"Veel honden eigenaren rapporteren me dat hun hond het nieuwe (rauwe/verse) eten eerst geweldig vonden maar dat zij het na een paar weken/maanden ineens weigeren. Wat betekend dat? Heel eenvoudig: voor de meeste honden betekend het dat ze voor de eerste keer in hun leven tevreden is. Jouw hond heeft zijn hele leven honger gehad (door de brokken) en nu voor de eerste keer in zijn leven is hij helemaal tevreden.
Veel hondeneigenaren raken in paniek want ze waren gewend dat hun hond altijd honger had. Ze hebben het idee gekregen dat honden altijd moeten eten. Veel eigenaren grijpen nu weer terug naar hun oude, vertrouwde voedsel, het gekookte voedsel waar hun hond verslaafd aan was. En, dit is een grote fout. Het beste kun je je hond 24 uur vasten. De meeste honden hebben daarna weer honger".

Misschien is jouw hond wel typisch een hond die je af en toe eens moet laten vasten? Natuurlijk kunnen de punten die door jou genoemd zijn, ook zeer goed van toepassing zijn! Vooral het laatste punt. Honden zijn gewoonte-dieren van het zuiverste water!

Groetjes, Lizzy
Door Ink
#1615
Ook honden die nog nooit een brok hebben gezien kunnen trutten ... ook zij die toch wel tot de originele hongernekken gerekend mogen worden.
Mijn trutje wordt namelijk een beetje kieskeurig na bijna 1,5 jaar.
's Avonds een enorme kippenbout is OK. Kipfilet met kalfsgehakt en een ons groente? Staat ie me soms aan te kijken ... of ik hem wil vergiftigen. Het enige wat wel altijd gaat is iets waar iets botachtigs in zit. Dus bijvoorbeeld de lamsribben worden goedgerekend net als de genoemde kippenbout. Kluifje toe is ook altijd goed. Misschien ook de warmte. Ik ben nu ook aan het kijken of ik het te voeren gewicht moet gaan verminderen.
Door roger
#1616
<<'s Avonds een enorme kippenbout is OK. Kipfilet met kalfsgehakt en een ons groente? Staat ie me soms aan te kijken ... of ik hem wil vergiftigen. Het enige wat wel altijd gaat is iets waar iets botachtigs in zit. Dus bijvoorbeeld de lamsribben worden goedgerekend net als de genoemde kippenbout. Kluifje toe is ook altijd goed.>>



Ink, ik ervaar hier net hetzelfde. vlees met gf mix laat ie heel makkelijk staan, vlees met bot das een andere zaak.

Gr.
Rogr.
Door ElinevKa
#1617
Het zal misschien een combinatie zijn..
en 'tevreden' , en de ander missen (al is het maar dat je snel je eigen bak moet leegeten, anders zegt de ander;
hap en bedankt)

en dat ie meer warm draait voor botten dan vlees en groente.

echt vasten ben ik wat huiverig voor; hij wordt erg snel misselijk (alleen maar slikken en braakbewegingen maken) en dat hadden we juist ondervangen met de regelmaat van het (avond) eten..

maar bedankt voor het meedenken!!
Door Lizzy
#1618
Hoi ElinevKa, deze misselijkheids problemen zijn mogelijk goed op te lossen door homeopathische middelen.. Misschien wat om te proberen?

Wanneer is jouw hond misselijk? 's Morgens? Heeft hij ook geen trek in bijv. een beetje yoghurt of huttekase met een dessertlepeltje lijnzaadolie en wat gemalen nootjes (rauw) en zaadjes (rauw)?

Ik vind het eigenlijk gek dat hij niet wil eten.. Honden die misselijk worden wanneer ze honger hebben (te lege maag hebben) eten bijna altijd... Zou hij misschien niet helemaal lekker zijn? Of dat hij toch last heeft van de veranderingen?

Groetjes, Lizzy
Door ElinevKa
#1619
Oh nee, nee!! het is nu niet !! (gelukkig!! :P)

hij heeft de neiging om misselijk te zijn ('s nachts) als we hem laten vasten..daarom doe ik dat liever niet.

het is op te lossen met yoghurt en kleinere maaltijden over de dag verdeeld.

maar wat ie nu heeft is dus wat anders.
nu is ie niet echt enthousiast te krijgen voor eten (je moet weten dat we hem voorheen echt aan de riem moesten houden omdat ie boterhammen uit mensen/kinderen hun hand opvrat!!)

dus ik denk dat het nu combi van gewenning aan barf, warmte en 'eenzaamheid' is.
Door Lizzy
#1620
Ook honden die nog nooit een brok hebben gezien kunnen trutten ... ook zij die toch wel tot de originele hongernekken gerekend mogen worden.
Mijn trutje wordt namelijk een beetje kieskeurig na bijna 1,5 jaar.
's Avonds een enorme kippenbout is OK. Kipfilet met kalfsgehakt en een ons groente? Staat ie me soms aan te kijken ... of ik hem wil vergiftigen. Het enige wat wel altijd gaat is iets waar iets botachtigs in zit. Dus bijvoorbeeld de lamsribben worden goedgerekend net als de genoemde kippenbout. Kluifje toe is ook altijd goed. Misschien ook de warmte. Ik ben nu ook aan het kijken of ik het te voeren gewicht moet gaan verminderen.
Ik heb hier toch eens even over na zitten denken.... Als Sam nou zo graag botten eet en de honden van Roger zijn ook zo dol op botten en die honden van mij kun je wakker maken voor botten: dan ga je je toch afvragen of honden botten dus misschien toch wel exeptioneel lekker vinden.... True? Waarom zou het dan niet zo kunnen zijn dat wolven OOK heel erg graag botten eten en dus misschien juist WEL de meeste botten van hun grote prooidieren opeten?

Als ik mijn honden laat kiezen tussen een bak vlees een bak pens of een lamsrib, kiezen ze voor de lamsrib. Ik ga het botten/calcium verhaal dan ook weer in een ander licht zien... ben ik de enige?

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door