Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tiesto en Zack
#1532300
Na even een tijdje te zijn weggeweest ben ik weer terug op t forum. Ik heb wegens omstandigheden ( relatiebreuk en 2 verhuizingen) de  doggies een 1,5 op Farmfoodbrokken gehad ipv kvv. Nu ben ik sinds een week of 3 weer terug op kvv :). Ik heb eerst een paar doosjes rund compleet van naturis gehad ivm het overzetten. Dat is allemaal goed gegaan, Tiesto had alleen wat last van zijn anaalklieren, wat opgezet en voordat hij zich moest ontlasten kwam er ook wat bruinig vocht uit..hij likt er ook wat meer aan zou dit een soort van ontgiften kunnen zijn?
Las verder dat je beter de merken en soorten vlees wat kunt afwisselen (gaf eerder 1 soort) heb nu gisteravond 1 doosje paard en een doosje zalm van shaweca mixture en een doosje geit en 1 doosje kip van naturis binnengekregen. (allemaal compleet) Hoe kan dit t beste geven (hoop dat ze de smaken lusten, zijn labradors zou in principe niet moeilijk moeten zijn ;)) Zack is door zijn gevreet van straat nog weleens gevoelig met de darmen..kan ik beter een paar dagen een soort aanhouden en dan afwisselen of of de ene dag dit en de andere dag dat? De zalm denk ik niet vaker als 1 keer per week?
En zou 2 merken kvv genoeg zijn? Kan evt nog aan all animaal, carnivoer of haaksbarf komen maar die zijn weer wat duurder en moet t in mijn eentje opbrengen nu...

Wat een vragen he, maar alvast bedankt voor jullie antwoorden!!
groetjes Sandra en de doggies!
Door bloemetje
#1532303
[quote="Tiesto en Zack"]
Na even een tijdje te zijn weggeweest ben ik weer terug op t forum. Ik heb wegens omstandigheden ( relatiebreuk en 2 verhuizingen) de  doggies een 1,5 op Farmfoodbrokken gehad ipv kvv. Nu ben ik sinds een week of 3 weer terug op kvv :). Ik heb eerst een paar doosjes rund compleet van naturis gehad ivm het overzetten. Dat is allemaal goed gegaan, Tiesto had alleen wat last van zijn anaalklieren, wat opgezet en voordat hij zich moest ontlasten kwam er ook wat bruinig vocht uit..hij likt er ook wat meer aan zou dit een soort van ontgiften kunnen zijn?

Dat kan. Maar misschien is het slim als je een warm doekje op zijn kontje legt af en toe. Dat verzacht voor zijn anaalklieren.

Las verder dat je beter de merken en soorten vlees wat kunt afwisselen (gaf eerder 1 soort) heb nu gisteravond 1 doosje paard en een doosje zalm van shaweca mixture en een doosje geit en 1 doosje kip van naturis binnengekregen. (allemaal compleet) Hoe kan dit t beste geven (hoop dat ze de smaken lusten, zijn labradors zou in principe niet moeilijk moeten zijn ;)) Zack is door zijn gevreet van straat nog weleens gevoelig met de darmen..kan ik beter een paar dagen een soort aanhouden en dan afwisselen of of de ene dag dit en de andere dag dat? De zalm denk ik niet vaker als 1 keer per week?

Ik zou eerst een week het ene en dan een week het andere en als dat allemaal goed gaat probeer je de zalm 1x. Als dat allemaal goed is gegaan zou ik gewoon naar believen afwisselen. Zalm 1x per week lijkt mij prima.

En zou 2 merken kvv genoeg zijn? Kan evt nog aan all animaal, carnivoer of haaksbarf komen maar die zijn weer wat duurder en moet t in mijn eentje opbrengen nu...

Het ligt niet zozeer aan de merken denk ik alswel aan de diersoorten. Daar moet je er 't liefst meer van hebben in je menu. Qua merk maakt het niet zowel uit.


[/quote]
Door Shifra en Sharel
#1532449
Die van mij hebben ook gevoelige darmen vooral met rundvlees.
Ze krijgen dan ook weinig pens, heel af en toe maar.
Ook krijgen ze van Naturis de kip compleet versie, waar ze in het begin aan moesten wennen, want ze waren Cb gewend.
En hierdoor hadden ze in het begin, veel en dunne ontlasting, wat ik dan deed, was gekookt afgekoeld water neerzetten.ipv.kraanwater, dat helpt ook wel.

Nu zijn we een paar weken verder, en het gaat heel goed, ze krijgen nu ook de kip/makreel versie van Naturis, en zo tussendoor wel eens wat kippen/eendennekken.
En een verse sardien is ook altijd welkom.
Door Iago
#1605217
Mag ik eens vragen wat je van die Farm Food HE vond? Deden ze het er goed op? Gaf je tussendoor ook FF Fresh?
Waarom wil je terug overschakelen? Ik ben namelijk het andere van plan, van KVV naar HE met 3 à 4 dagen Fresh.
Door Tiesto en Zack
#1606632
In het begin deden ze het redelijk op Farmfood HE, maar later na een jaar ongeveer begon Tiesto steeds slechter in zijn vacht te zitten en het is en blijft een brok..hoewel het wel een betere variant is hoor..er zijn honden die het er erg goed op doen. Maar wilde ipv alleen het weekend kvv ook gewoon weer helemaal overgaan en Tiesto heeft even een paar weken wat last van roos gehad, denk toch een soort van ontgiften nog, maar dat is nu zo goed als over.. ze doen het beide nu erg goed op kvv. En als ik zie wat voor eetplezier ze eraan beleven!!! Ze staan nu echt te springen als ik het indoe en bij de brokken hadden ze dat stukken minder.. Dat is me dus ook veel waard!
Maar er zijn veel mensen die de combi doen zoals jij het wilt doen, maar ik zou dus als het even kan alleen kvv geven. Ik ben weer helemaal om!! Mag ik vragen waarom je terug naar gedeeltelijk brok wilt?
Door tonniewerth
#1611974
ik wissel kvv zo veel mogelijk af, geef de ene dag kivo,dan weer smuldier compleet of rodi en
alaska dog food of farmfood fresh en altijd als basis farmfood HE en daar doet hij het geweldig op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door