Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#1610278
Benjy eet nu al een tijdje hetzelfde menu. Het ging gewoon heel goed, mooie en stevige ontlasting, maar de laatste weken gaat het toch minder met zijn ontlasting. Zijn ontlasting is soms best slap, nog net geen diarree eigenlijk. Het eerste deel is vaak nog normaal maar het laatste deel is dus slap. Ik heb al gekeken op welk diersoort er een reactie komt maar dit is wisselend.

Benjy heeft veel last van stress en na tal van natuurlijke middelen nu ook kalmeringstabletten. Ik vermoed dat het aan beiden ligt ook omdat de reactie zo wisselend is.

Zal ik zijn menu aanpassen kunnen of zou het geen zin hebben wanneer stress en medicatie de oorzaak is? Ze eten al 50% vleesbot dus niet echt weinig.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1610295
Waar komt die stress vandaan? Weet je dat?
Mijn hond reageert volgens mij ook wel op stress, qua ontlasting. Bv. de eerste keer op een nieuwe KC.

Maar dat is niet constante stress. Heeft jou hond constante stress...??
Door Benjy en Misty
#1610301
Ja, ik weet waar de stress bij Benjy vandaan komt maar helaas is die oorzaak niet op te lossen. De stress is ook constant maar de ene keer erger dan de andere keer.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1610328
Ooo dat is erg vervelend voor Benjy en voor jou natuurlijk.....

Ik heb onlangs ook een topic geopend omdat mijn hond wisselende ontlasting heeft, daar is gezegd dat sowieso eend, lever, vis en pens laxerend kan werken.

Ik weet niet wat er bij jou allemaal op het menu staat?
Door Benjy en Misty
#1610330
Ja, dat staat bij mij ook op het menu. Gisteren heeft hij konijnkarkas gehad met haasvlies en vanmorgen had hij er ook weer last van.  :( Daarom twijfel ik ook of het zin heeft om het menu aan te passen.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1610340
ik weet niet wat haasvlies is, maar het lijkt me dat ie daar toch tegen zou moeten kunnen.
Vrees dat je het misschien toch in het stressgedeelte moet zoeken. Al eens met acupressuur zijn "stressknoppen" uitgezet??
Door Benjy en Misty
#1610345
Zelf denk ik meer dat het door de medicatie kan komen. Stress had hij namelijk ook al voor dat de slappe ontlasting begon en ook staat het wel in de bijsluiter.

Ik heb al vaak overwogen of ik acupunctuur bij hem zal laten toepassen maar ben ook weer bang dat het niet tegen elkaar zal opwegen omdat het ook weer veel stress zal opleveren bij hem.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1610370
Acupressuur (dus met drukpunten) kun je zelf toepassen.
er zijn wel boeken over te krijgen en anders kan ik kijken dat ik de 4 sedatiepunten op een of andere manier naar jou toe krijg....

(sowieso duitse boeken)
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1610748
Benjy en Misty schreef: Ja, dat staat bij mij ook op het menu. Gisteren heeft hij konijnkarkas gehad met haasvlies en vanmorgen had hij er ook weer last van.  :( Daarom twijfel ik ook of het zin heeft om het menu aan te passen.
Haasvlies is het vlees wat amper vlees te noemen is en uit de buikwand van de haas komt. Honden kunnen daar met dunne ontlasting op reageren.

slappe poep komt ook wel eens na het voeren van goed bloederig spiervlees zoals haas, hert en ree. Is niet erg zolang de hond zelf niet mat of ziek toont of dat er meer restvocht in de poep zit.
Laatst gewijzigd door Aquillo op vr 07 mei 2010, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Benjy en Misty
#1611943
Aradia schreef: Acupressuur (dus met drukpunten) kun je zelf toepassen.
er zijn wel boeken over te krijgen en anders kan ik kijken dat ik de 4 sedatiepunten op een of andere manier naar jou toe krijg....

(sowieso duitse boeken)
Daar heb ik zeker belangstelling bij! Kun je me wat titels noemen?

Ik ga toch nog maar eens goed opschrijven wanneer de ontlasting slap is en dan kijken of er toch iets aangepast moet en kan worden.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1611971
Boek wat ik zelf heb, maar dat is al wat ouder:

Akupressur für Hunde, ISBN 3-440-07556-7
Traditionelle Chinesische Medizin für Hunde und Katzen,  ISBN 9783830491965

Een boek wat voor mensen is, maar wat je ook goed voor honden kunt gebruiken: Touch for Health Handboek van John. F. Thie. ISBN 978 90 202 4408 3
Je moet dan alleen het menselijk lichaam "even" overzetten in een hondenlichaam.

Kwam nog een nederlands boek tegen wat ik denk zelf ook ga bestellen: Honden massage, B. Muhlbauer, ISBN: 9789002232749
Door Benjy en Misty
#1613519
Vandaag weer slappe ontlasting. Gisteren heeft Benjy 's morgens 210 gr runderhart gehad en 's avonds 400 gr. kippenkarkas. Vreemd vond ik dat het eerste deel onlasting goed was. Een paar uur later was de ontlasting gelig en het eind dun. Ook een klein beetje bloed er bij.  :-\ :(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door